• Fru The

    Partnerskap??

    Hej!

    Är det fler än vi därute som tänker ingå partnerskap? Vill gärna komma i kontakt med några för att kunna bolla idéer och tankar inför den stora dagen. Kan vara roligt att höra hur andra löser saker då man ändå gått från normen.

    OBS!
    Tråden är till för vänskaplig chatt, INTE påhopp eller annat otrevligt! Här diskuteras INTE rätten till kyrklig välsignelse eller dyligt. Vill ni diskutera det så får ni starta egen tråd!

  • Svar på tråden Partnerskap??
  • Fru The

    framåt.. men på jobbet är det dött.. sjukskriven och friskriven.. jag vet inte vad jag gör för fel.. för något måste jag väl ha gjort?

  • mrztigger

    vad är problemet? vill du inte jobba? jag blev sjukskriven en månad. så skönt....men vad skall jag göra i en hel månad? måste syssal med nått

  • Fru The

    sjukskriven och vill jobba, men arbetsplatsen är den som jag är sjukskriven för! Känns som en rävsax.

    Skönt med sjukskrivning för dig? Ja, vad ska man göra istället då? Borde väl ta hand om hemmet.. Men usch, fy, vad trist..

    Brodera eller hålla på med fotoalbumet är också nån lämplig sak.. Hittar bara ingen insperation...

  • mrztigger

    vi kan jhu sitta och ha tråkigt tillsammans *ler* finns en massa saker att göra men jag orkar inte. det är därför jag e sjukskriven, orkesbrist. orkar inte ens hålla på för mycket med bröllopet. men men...

    på fredag skall jag och syrran in til stan och kolla tyger och mönster. behöver lite råd från nån och sambon får juh inte veta hur den skall se ut.

  • mrztigger

    idag var vi och kollade på ringar. vi hittade ett tokbilligt ställe inne i stan där ringarna kostar halva priset! det var en diamantring för 1500. lite suspekt men ändå.. billigt! vi har itne så mycket pengar nu, inte när sambons lön gick ner 4 000 efter jobbbyte och jag har juh förlorat mig. fick sparken...

    på fredag skall jag, syrran och min andra tärna in till stan och kolla mönster och tyg till min klänning. tänkte börja sy lite smått nu när jag ändå är hemma och så kan jag göra det i smyg eftersom sambon jobbar *ler* allt för att hålla det hemligt. frågan e bara vart jag skall gömma den sen..

  • Fru The

    Vad heter stället med ringarna? Indo Nordic? Där köpte jag min vigselring, men tjejen hittade ingen som hon ville ha.

    Usch. Sparkad. Hoppas att du snart hittar ett nytt och bättre jobb! Lycka till!

    Kan inte nån av dina tärnor ha hand om klänningen när den är klar då?

    Än så länge har inte min tärna blivit så involverad. Provning m.m. har jag gjort själv, med mamma och sambo. Har redan bestämt, beställt och nu är klänningen bara att hämta och jag ska hämta den nästa helg! Bara längtar!

    Det kommer finnas uppgifter för tärnan nog ändå. Hon pluggar och jobbar samtidigt så vi hinner inte ses så ofta. Men just nu är det ju ganska långt till bröllopet och lite pyssel ska jag väl göra på egen hand.

  • mrztigger

    ja, det var indo nordic. nga har sagt att det är ett helt ok ställe, vissa tycker inte att det är bra kvalite. men den var så fin!! jag blev tokkär i ringen!
    ska dit och kolla mer och verklgien syna den i sömmarna! *ler*

    det var rätt skönt att få sparken, gav mig tillfället att göra nått annat och verkligen ta tagi mitt liv. jag trivdes juh inte där och blev inte bra behandlad heller. nu får man iaf Akassa.

    ska in imorrn och hitta min klännimg. lr iaf mönstret. imorrn gäller det alltså. e lite pirrig och nervös över att jag int gillar nått men jag kan juh iaf sy om den då!

  • Fru The

    indo nordic är helt okej, så länge man inte har med deras filial i göteborg att göra.. I alla fall när det gäller förstorningar m.m.

  • mrztigger

    jag har hittat mönstret till min klänning!! så nu är det fixat. syrran skall sy sin tärnklänning själv och jag syr den andras klänning. dom håller på att leta mönster. nu börjar det gå framåt'!

  • Fru The

    åh vad skoj för dig! Hur ska den se ut?

    Själv längtar jag tills på fredag då jag ska hämta hem min klänning! Ska bli underbart att få på sig den igen.

    Kollade lite på dags-schemat igår för bröllopsdagen och funderar lite på fotograferingsplats och om vi inte ska göra registreringen på själva platsen precis innan fotograferingen så blir det som minst resor. Man lär ju ändå få fara hit och dit hela dan.

    Hur gör ni med registreringen?

  • mrztigger

    vi har hela cermonin som registrering. vi har ingen välsignelse. vi kommer vara utomhus på en bygdegård där vi sen har festen.

    vi kommer fota oss efter cermonin, utomhus. på det viset slipper vi som sagt massa åkandes hit och dit.

    den kommer vara halterneck, tajt och rätt vid, sluta nedanför knäna och så kommer det vara lite broderi på. tärnornas kommer vara 50 tals inspirerade.

    hur ser din ut? och vad betalade du för den?

  • Fru The

    Min är en Nixa 458. Gå in på deras hemsida och sök så får du fram den. Men modellen bär inte upp klänningen! På mig är den vacker.. *ler* Kostar 2700kr i Gävle där vi har köpt den och 4900kr i Göteborg.. Ofantlig skillnad prismässigt. Att hyra den i Gbg tror jag gick på 4000kr, fast då ingick underkjol och ändringar. Med andra ord var det billigare att köpa den än att hyra..

    Är det bara vi som ska ha en kyrklig välsignelse.. Ja då är det svårt att få råd...

    Din klänning låter underbar. Du får visa nån bild när den är klar!

  • mrztigger

    den var juh jättefin. jag tror inte på gud, inte sambon heller så vi kör inte med välsignelsen.
    idag skall jag prata med henne om mina planer. vill bjuda in fler folk till cermonin. alla mammas vänner som jag alltid träffat sen jag var liten och som alltid kommit och firat mig vill jag gärna ha med. sen att vi bara har närmsta familj under middan. det betyder att hon måste ta bort 20 pers.

    ska gå till tvättstugan nu. vad mycket man får gjort när man e sjukskriven! men tråkigt som fan har jag..

  • Fru The

    Vi kommer också bjuda in folk till cermonin i kyrkan fast inte till festen. Det är alltid kul att alla man vill kan få chansen att se en även om man inte vill fira festen med dem.

    Hur gick det? Gick hon med på det? Här utökas och minskas listan om varannat. Några åker bort och andra kommer till. Känns bara tråkigt när vänskapskaran minskas och släkten ökas. VI vill ju ha kul också. Men det blir säkert bra i slutändan.

    Att gå hemma är inget kul och jag har dentens att inte få gjort något alls när jag är hemma hela dagarna.

    Nåväl. Övermorgon får jag äntligen se min alldeles egna brudklänning! Längtar!!

  • mrztigger

    jag har inte tagit upp det än. skall göra det idag. men jag är konflikträdd *ler* flyr hellre än fäktar illa. men .. idag skall jag ta upp det, om hon vinner hockeymatchen, annars e hon på dåligt humör..

    jag får inget gjort allt hemma. skulle dammsuga och skura men har skutit upp allt. idag färgar jag håret och så skall dottern ha en kompis med sig hem.

    kommer klänningen på posten lr skall du åka och hämta den?

    jag har tyvärr bara 2 vänner med på bröllopet. har igna vänner kvar dessvärre.

  • Fru The

    mizztigger

    Har du msn, så kan vi chatta lite!

    Det hjälper inte att vara konflikträdd i längden, tyvärr.

    Vi ska åka upp och hämta den. Äntligen få prova den igen! Kommer bli underbart!

Svar på tråden Partnerskap??