• Svar på tråden Bilder från vårt bröllop
  • roslagsbrud

Huvudvärk idag Gemma?

Lika bra du vänjer dig med tanke på ditt framtida jobb som lär garanterat innebära intag av alkoholhaltiga drycker.

När det gäller smycken så är väl frågan hur mycket jag ska våga mig på. Mannen som avskyr slips vill istället satsa på en snygg sommarkostym (1/2 linne kanske) med tillhörande skjorta och italienska skor. That's it! Ska kanske inte vara för elegant själv då? Benvita skor blir det nog oavsett.
    Faktum är att jag har ett presentkort på 1000 kronor som vi vann för att köpa ett Pilgrimsmycke. Har tittat på vad de har och hittar egentligen ingenting som riktigt passar. Men då har jag utgått från just samma färger som klänningen har. Om jag bryter mot det så kanske det blir lättare. Visst är det Debenhamns som har största urvalet av Pilgrimsmycken eller vet ni något annat ställe. Jag vet Gemma att du är lite tveksam till Pilgrim!

• Lapinette

roslagsbrud - Debenhams har massor av Pilgrim. När vi var i Prag i helgen så kryllade det även där av Pilgrim. Har faktiskt aldrig hittat något som jag riktigt tycker om i deras kollektion men så är jag en traditionell tös som inte gör så stora svängar.

Har varit inne och tittat på Lidö. Ser verkligen jättemysigt ut. Har lagt det bland mina favoriter - smultronställen i Stockholm.

• Gemma

Roslagsbrud - kolla runt på Debenhams och Åhlens om du nu redan har ett presentkort på Pilgrim. Viktigaste är ju att du hittar något som du gillar. Men din klänning verkar rätt detaljrik så jag skulle nog satsa på nåt enkelt.

Själv är jag, som jag tidigare sagt, förtjust i antika smycken. Sen har jag en del som jag haft sen jag var liten (min pappa är galen i smycken så jag och mamma har värsta skrinen). Plus att jag och mamma lånar av varann.
    Hade ett par antika rubinörhängen med vitt guld och minismå diamanter från Kaplans på bröllopet (ser ut som bloddroppar), mammas sextiotalsklocka i vitt guld, min bardomsring i vittguld / diamanter och så det omtjatade hårsmycket från Basia Zarzycka. Men smycken var nästan det svåraste. Kändes omöjligt att tänka sig fram en lösning, man måste prova allt tillsammans.
    Och... som sagt, juveler är väl ofta inget man springer och köper till sig själv men låna av släkt och vänner funkar ju alltid.

Kram, G

• roslagsbrud

Suck tjejer, ni har helt rätt - less is more... Det finns en affär på Birger Jarlsgatan, inte så långt från svampen och Biblioteksgatan som har antika smycken. Kan ju vara kul att gå dit och kolla!
    Gör det nu med en gång - behöver ändå röra på mig och det blir en lååång kontorsdag idag...

• Lapinette

Gemma - je sais! Jag har sett den bilden men blev ändå förvånad när du kom med påsen. Ska ned till mamma ikväll för att diskutera. Hör av mig imorgon!

Ska bli spännande att prova klänningen ikväll. Ska även göra en provuppsättning. Tjejen som ska fixa mitt hår kommer hem till mig ikväll. Ska kolla vad som ska göras med håret och köpas in sen blir det nog en "träning" till innan bröllopet.

Själv så har jag haft halsbandet klart sen 21 års ålder. Pärlor (vita) är klassiska och passar (nästan) till allt! Fick det av min släkt i Japan och sa direkt att det ska jag ha när jag gifter mig. Har fått anpassa klänning efter det...halterneck förbjudet. Örhängen lånar jag av mamma. Det blir en pärla som hänger. Det blir himla mycket pärlor då det även ska ligga några i rosorna i min bukett. Det är vårt tema, pärlor och rosa band.

Gemma - om du mot all förmodan inte känner för att partaja imorgon kväll så har Frederico en dance aerobic på Regeringsgatan klockan 19:00!!

• Gemma

Lapinette, SÅÅÅ kul med din klänningsprovning! Önskar man var en fly on the wall!

Pärlor passar nog superfint till.

Och roslagsbrud: Kolla Kaplans på biblioteksgatan för antika smycken, när du ändå är i farten. Inte alls så dyrt som man tror .Kramar, G

• roslagsbrud

Var faktiskt förbi Kaplans, men där var så mycket folk att jag vände. Just nu har jag två alternativ:

1. enkelradigt halsband med turmaliner i gröna och vinrödanyanser + oregelbundna sötvattenpärlor i benvitt och rosa. Kostnad: ca 2.500.

2. treradigt, virat halsband med sötvattenpärlor i samma nyanser som ovan, oreglbundet trädda för mer liv.
    Kostad: ca 700.

Bägge varianterna görs bara för mig...

Turmalin är en fantastisk vacker ädelsten med fler färgvarianter än någon annan ädelsten. Jag har i och för sig ett gammalt pärlhalsband, men inte tillräckligt vackert för ett bröllop. Skulle kanske återanvända pärlorna i en ny mixad kombination.

Annars hittade ett fantastiskt sett - halsband + armband + örhängen i guld och ädelstenar. Kostade bara 30.000 Men så är det alltid - det jag gillar bäst är alltid dyrast!

Pärlor och rosa band låter som ett mycket vackert tema som jag gärna skriver under på själv...

• Gemma

Turmalin har jag nästan aldrig hört talas om, spännande. Måste kolla upp!

Kram, G (som inte har huvudvärk men ett monstruöst fettsug).

• Gemma

Nu mina kära vänner, tar jag mig friheten att starta en ny tråd. Jag tänker INTE berätta vad den heter. Ni får gissa själva!

Kram, G

• Lapinette

Gemma - säkert något med lyx och flärd! Jag är superdålig på att läsa andra trådar inne på BT numera. Var flitig förr...då jag behövde planera bröllopet. Numera går jag bara in för att ni är så trevliga!

Pratade hår igår (vi gjorde ingen provuppsättning). Tjejen som ska göra mitt hår kom med en kasse med spolar till mig och sen diskuterade vi bröllop. Hon ska även köpa en "remsa" löshår för mitt hår är ganska så tunt. Sen ska vi antagligen göra 2 provuppsättningar och kvällen innan bröllopet kommer hon och syr in löshår och lägger upp det på spolar. Allt detta för 600 kronor. Självfallet måste jag ge henne en present!

Var sedan nere och provade klänning. Den är fortfarande stor så det blev lite grrrrr...mellan mig och mamma. Så blir det alltid när hon syr åt mig men i slutänden brukar det bli bra. Gemma, vi klippte i din spets!!! Det kändes jätteläskigt. Mammma nålade på den och så klippte hon bara ... men det kommer att blir fint. Din spets är i en lite mjukar vit nyans än mitt siden men jag tror att det kommer att bli vackert att det bryter av lite. Det kommer att bli massor med tyg över så du kan göra något till håret, en topp eller vad du vill. Du får tillbaks det när jag bjuder dig på middag!

• Gemma

Lapinette, vad GLAD jag blir! Så himla roligt att spetsen får vara med på ditt bröllop också! Snacka om återvinning. Hehe, hur tror du jag kände när jag klippte av hela klänningen då ;)
    Jaaaa, vi får ta en skön kväll med massa vin och prat om Kina, Cannes bröllop och allt annat, när jag kommer tillbaka (efter påsk).
    Kramar, G

• Izunia

hej tjejer..nu har jag varit inaktiv ett tag da andi varit hemma. Men nu är han tillbaks i österrike och jag kan BT:a ihjäl mig! :)

Klippte du av din klänning Gemma???? Coolt..da kan du använda den till annat!

Jag köpte min ring pa kaplans genom internetauktionen...(?) och hoppas fa den innan fredag..fick ett brev fran posten nu...Kanske kan vara ringen!! Nervös..

• Lapinette

Izunia - Gemma har startat ny tråd ....skynda dig dit!

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop