• sinan

Viktminskning! Tävling!

Jag behöver gå ner i vikt, men har lite svårt med motivationen. Skulle vara kul om det fanns fler med samma ambition, så att vi kan stötta varandra.

Vi kan väl göra så att vi har invägning en gång i veckan, varje onsdag t.ex. Och så skriver man in hur många kilon man tappat sedan sist, och så ser vi vem som lyckats bäst den veckan!

• Svar på tråden Viktminskning! Tävling!
  • sinan

Vägning i onsdags: Tillbaka på 60 kg igen..

• KCsMama

Jag är nere i 62kg och idag är mitt egentliga slutdatum Tänkte fortsätta 4kg till med hjälp av viktklubben (det är ju suveränt!). Den kommande veckan bir det dock ingen simning eftersom jag satt in en spiral igår.

Kramar och lycka till allihopa!!

• lolabe

Hej mina vänner - ska vi blåsa liv i den här tråden igen? Det kan ju behövas såhär efter jul...

Det har gått riktigt uselt den senaste tiden om man säger så, spenderade dessutom hela julen hos min sambos föräldrar och hans pappa är värsta gourmetkocken som lagar trerätters till både lunch och middag samt bakar eget bröd till frukost...stööön! Så vägde mig i morse, 61,8 kg, inte så upplyftande men nu är det nya tag som gäller!Hur har det gått för er över jul?

• KCsMama

Tråden lever igen :)

Sist jag vägde mig vägde jag strax under 62 kilo men har inte tränat eller vägt mig sen några dagar före jul.
    Men nu är det nya tag. Har dock inte möjlighet att väga mig då jag inte har pengar till att köpa ett nytt månadskort på simhallen Flyttar från norrland till Kalmar om 2 veckor så alla pengar går dit

• MimmiMus

Jag vill vara med och tävla och peppa!!!!!

Jag köre igång idag, som så ofantligt många andra människor både med eller utan nyårslöfte.

Detta är min utgångspunkt:

1/2 2006

66 kg
    165 cm.

10 kg ska bort och jag ska följa Atkins slaviskt.

Jag har senaste 1,5 året tappat totalt 18 kg då jag har kört Cambridge (kan rekommenderas) men vill pröva på den här Atkinsmetoden den här gången.

Woohoo... Jättepeppad trots att jag har ett fett med blodsockerbrist just nu!

Hej hopp!

• ninonica

Jag behöver få lite press på mig, så jag hoppar också på den här tråden. Väger 70,7 kg idag, är 1,69 lång. Har alltid varit väldigt smal tidigare, men efter en kort period på antidepressiva så kan jag inte bli av med de extra kg jag samlade på mig. Skulle gärna gå ner ca 10 kg, men jag vill inte sätta något definitivt mål eftersom det kan hända att jag är jättenöjd vid 65 kg om jag bara kan omfördela dem lite. Just nu är jag TOTALT otränad så det sitter rätt mycket fett på mage och rumpa. Så mitt mål är en lite slankare mer vältränad kropp, vikten är inte lika intressant.

• lolabe

Välkomna MimmiMus och ninonica!

Vägde mig i morse igen 60,9 = 0,9 kr vatten borta, woohoo

Igår laddade jag ner ett intervallträningsprogram på ipoden från cardiocoach.com. Testade det på löpbandet på gymet - det funkade bra. Man anstränger sig lite extra när någon "säger till en" vad man ska göra, annars är jag så lat. Programmet var ca 35 min långt men det kändes som att tiden gick mycket snabbare, bra!

• ML80

Hej!
    Satt och läste era insändare och ber er alla som har tankar på att prova Atkins att slå bort den tanken. Har läst mycket om det och vet att det är väldigt farligt för kroppen. Där är ju t.o.m. en tjej i England som har dött av denna dieten. Man ger ju inte kroppen en chans till återhämtning när man utesluter kolhydrater och proppar i sig en väldig massa proteiner.
    Till alla er som kämpar (så även jag) så tycker jag istället att ni ska äta med förnuft. Undvik socker och feta såser och liknande. Ät morötter och popcorn istället för godis och chips t.ex. Bäst är att äta allt men med måtta! Har själv gått ner när ca 17 kilo med hjälp av att äta förnuftigt och röra på mig så ofta man får tillfälle. Det är den dieten som varar i längden!
    Lycka till alla ni som kämpar! Vi är många som kan hjälpas åt! Jag hjälper gärna till om ni önskar råd

• Anne-h

Hej!
    är lite nyfiken.
    vad kan ni rekommendera att äta till frukost?
    har tänkt att ändra mina matvanor, att äta mindre o mkt nyttigare än va jag gjort tidigare.
    jag är 162cm lång o väger 62kg.
    tacksam för svar
    / Anne

• lolabe

Anne-h: Hej, jag brukar äta ett kokt ägg och en smoothie av naturell fil eller yoghurt + frysta bär (oftast hallon) + en skvätt juice för att söta lite. Faktiskt brukar detta hålla mig helt mätt fram till lunch

Svar på tråden Viktminskning! Tävling!