• sinan

Viktminskning! Tävling!

Jag behöver gå ner i vikt, men har lite svårt med motivationen. Skulle vara kul om det fanns fler med samma ambition, så att vi kan stötta varandra.

Vi kan väl göra så att vi har invägning en gång i veckan, varje onsdag t.ex. Och så skriver man in hur många kilon man tappat sedan sist, och så ser vi vem som lyckats bäst den veckan!

• Svar på tråden Viktminskning! Tävling!
  • Psh

KCsmama: Jag är också 1,63...hur mycket hade du tänkt att gå ner? Just nu väger jag 65kg...pendlar mycket mellan 63-65kg men känner mig inte bekväm i denna vikten...
    Själv kommer jag ihåg när jag vägde 57-58kg och då hade jag ganska platt mage...

Psh

• KCsMama

Jag har som målvikt 60kg. Vägde 58 innan sommaren kom med all god mat, glass mm

• sinan

Ja, jag kan också känna mig lite besviken över resultatet. Nog för att jag verkar träna rätt lite jämfört med er andra, men jämfört med mina tidigare vanor är det verkligen jättestor skillnad! Förut köpte jag smågodis i princip varenda dag! ( skäms för att erkänna det, men så illa var det ) Och nu har jag slutat med godis helt och promenerar varenda dag istället för att ta bilen överallt, så bara det borde ju ge bra resultat kan man tycka.

• KCsMama

JAAAAA! Jag hade gått ner 1 helt kilo! Hur nu det kunde gå till då jag tycker att förra veckan inte gick lika bra som den innan men då gick jag knappt ner ett halvt. 64,75 är min nya vikt

Känner mig jätteglad och stolt över mig själv. Nu känns det som att det börjar hända något

• sinan

Super! :)
    Vad duktig du är! Har du gjort nåt speciellt den senaste veckan eller är det nu det börjar lossna?

• KCsMama

Hehe, jag tyckte jag hade ätit lite sämre men annars ingen skillnad. Har väl börjat lossna helt enkelt Hoppas det håller i sig till nästa vecka bara

• Jämtlandstaus

Halloj tjejer, är också 1,63 och började på 68kg, och är nu nere på 64,8kg. (enligt senaste vägningen. Mitt mål är att komma under 60 kg, men jag är jätteglad om jag når 63 vilket var den vikten jag hade under många många år, innan det hände nåt konstigt och allt jag åt bara fastnade....

• lolabe

jaha, då var det onsdag idag ja...har varit ganska duktig denna veckan om jag får säga det själv...vägde 60,4 i morse = -0,4 kg. Inte så mycket som man kunde ha hoppats men åt rätt håll i alla fall. Lycka till till er andra!

• sinan

Jämtlandstaus: Då har du ju redan kommit långt!

Som sagt, idag var det vägning. Vågen stod på 60,5 kg, dvs. -0,7 kg. Nästa vecka hoppas jag väga under 60! Hihi!

• lolabe

Bra sinan. Jag har samma förhoppningar som du

Svar på tråden Viktminskning! Tävling!