• sinan

Viktminskning! Tävling!

Jag behöver gå ner i vikt, men har lite svårt med motivationen. Skulle vara kul om det fanns fler med samma ambition, så att vi kan stötta varandra.

Vi kan väl göra så att vi har invägning en gång i veckan, varje onsdag t.ex. Och så skriver man in hur många kilon man tappat sedan sist, och så ser vi vem som lyckats bäst den veckan!

• Svar på tråden Viktminskning! Tävling!
  • sinan

Vad tråkigt, men du gick ju ner rätt mycket förra veckan. Det var starkt av dig att stå emot godissuget! Och det är ju faktiskt det allra viktigaste, att man bryter sina vanor av att trösta och belöna sig med godis ( så har det iaf varit för mig ). För då lär ju kilona rasa, förr eller senare.

• lolabe

Jag förstår dig, KCsMama. Jag tror själv inte jag vågar väga mig imorgon har haft en dålig vecka i det avseendet. Först var sambons kompis från skåne på besök med smaskiga middagar etc, sedan stor fest på lördagen med massor av drinkar och allehanda snacks och slutligen blev jag sjuk och tyckte synd om mig själv = glass och choklad Usch, dålig lolabe....

• sinan

Vikt: 60 kg ( - 0,5 kg )
    Jag är glad att jag gått ner, men jag hade verkligen önskat att jag kommit under 60...

Börjar känna mig lite orolig inför julen. Jag är så glad för dom kilon jag lyckats gå ner, men jag vet att det räcker med ett par veckor med slarv så är jag tillbaka där jag började. Hur kommer ni andra att göra under julen? Kommer ni att tillåta er att synda? Eller blir det att hålla sig ifrån mimosasallader och ischoklad?

• lolabe

Men det är väl jättebra, Grattis! Jag hade varit nöjd om jag hade gått ner till 60 (har inte vågat väga mig idag men vet iaf att ner har jag inte gått... )

Jo, jag är också lite orolig för julen. Nu gillar jag varken mimosasallad (brukar man äta sånt till jul?) eller ischoklad men det finns ju massa annat smaskigt. Dessutom ska vi vara hela julen hos min sambos föräldrar och då är det ju lite svårt att ha några anspråk på vad som serveras (hemma kan man ju säga nä nu vill jag ha kycklingfile och grönsaker eller vad man nu vill ha i stället för julmat).

• lolabe

Oj vägde mih i morse: 59,9!! Det kan inte vara möjligt, jag måste vara uttorkad eller nåt för jag har fuskat ganska mycket på senare tid och måste skärpa till mig...Usch det här "händer" alltid mig, jag är duktig i några veckor sen börjar allt gå åt h-e, får inte låta det hända den här gången. Hoppas allt funkar för er!

• Carma

Grattis! Vilken härlig känsla, eller hur?

Hur lång är du förresten?
    Snart får du ut & shoppa nya kläder

Jag har tagit lite lungt. Har inte varit på gymet i veckan. Har fullt upp med annat. Men i helgen ska jag "bosätta" mig där ... ha ha

• lolabe

Ja, min mamma är och hälsar på i helgen, annars skulle jag nog också gått till gymet. Har inte varid där på 1 1/2 vecka eftersom jag har haft ont i halsen (bra ursäkt )

Är 1,67 förresten.

• sinan

Härligt lolabe! Då kom du ju under 60 också, som du hoppats på!

Usch, jag känner på mig att allt kommer att gå åt skogen under julen, har så dålig karaktär ibland... Kommer knappt att vara hemma nånting, så mina rutiner kommer inte att funka alls.

• KCsMama

Hejhej!

Här har det varit barnkalas i söndags för min dotter som fyllde 3år! Snacka om att tiden går fort när man har roligt.
    Är även jättefökyld och har tagit lugna träningspass.
    Men i vilket fall, igår när jag vägde mig hade jag gått ner 0,75kg trots allt godis och tårtätande Numera väger jag 64kg.

4kg kvar till mitt delmål. Eller så kanske det blir mitt mål, jag börjar känna mig ganska nöjd nu

• Sannas Mamma

Härmapor! hehe

/familjelivare

Svar på tråden Viktminskning! Tävling!