• sinan

Viktminskning! Tävling!

Jag behöver gå ner i vikt, men har lite svårt med motivationen. Skulle vara kul om det fanns fler med samma ambition, så att vi kan stötta varandra.

Vi kan väl göra så att vi har invägning en gång i veckan, varje onsdag t.ex. Och så skriver man in hur många kilon man tappat sedan sist, och så ser vi vem som lyckats bäst den veckan!

• Svar på tråden Viktminskning! Tävling!
  • lolabe

hmm, min taktik är att äta nyttigare generellt och skippa glass, godis samt allmänt småätande som jag har en tendens till tex innan middagen för att jag är hungrig. Samt att träna mer. Sen är jag inte stenhård utan tar ett glas vin eller en liten bit choklad någon gång ibland.

• sinan

KCsMama: Vad duktig du är!
    Hoppas verkligen att jag lyckas gå ner ett kg den här veckan, blir så mycket lättare att motivera sig då man ser snabba resultat.

Gårdagen gick iaf bra för mig, stod emot mitt godissug, och tog en timmes promenad på kvällen. Helgen blir väl den stora prövningen antar jag...

• Elin1

Hej!

Bara tittar in lite... Tycker alla är så himla duktiga. Läser ibland bara för att bli peppad. Har själv inte tänkt gå ned i vikt, snarare behålla den vikt jag har och utöka min träning. Tänker en del på vad jag äter: har dragit ned på kolhydraterna och blivit mycket piggare av detta.

Blir lite extra motiverad av alla andra här på bröllopstorget och speciellt de som kämpar emot sockerberoende.

Hur går det för er?

• KCsMama

Jag är extremt sockerberoende. Drog ner på godis och chips mm första veckan men nu när jag såg vilket resultat det gav slutade jag helt med godis chips och glass! Det går ganska bra men jag fattar nu vilkey beroende det var. Jag har ont i huvudet och är på skitdåligt humör hela tiden. Speciellt på kvällarna då jag har mindre att göra.

• KCsMama

Hur går det för er andra?

• Elin1

KCsMama

Bravo! Ett tips om det blir jobbigt: ät en frukt! Fruktsocker är ju helt ok.

Lycka till i helgen, allihop! Verkar som att en del trillar dit och äter lite onyttigare då.

• sinan

Det går rätt bra, fast jag är förkyld så det har inte blivit nån träning utöver promenader. Det är dock riktigt kämpigt att äta nyttigt när man har en sambo som inte alls behöver gå ner i vikt och som har svårt att vara utan sin pizza.

I helgen tänkte jag byta ut chipset mot morotsstavar, och göra dipp med lättyoghurt iställlet för gräddfil. Men dipperna man gör på OLW-pulver kanske blir feta ändå??
    Har ni måntro recept på någon god fettsnål dipp?

• EhjärtaK = sant

sinan:
    säj åt sambon att äta pizzan någon annanstans .
    Jag tror inte att själva dipkryddan är så jätte farlig (rent kalorimässigt). Kolla på baksidan av förpackningen, där står säkert en förteckning över innehållet.

Annars kan man ju krydda själv med t ex. salt, peppar, citron, kött&grillkrydda, paprikapulver, curry, vitlök eller vad man tycker är gott .

• Blåsan

Hejsan!
    Jag är med i denna tävling..Skoj!
    1,70 cm Vikt 65 kg.

Ska vi ha vägning på onsdag?? :)

• KCsMama

Idag har jag vägning! Snacka om nervöst!!

Svar på tråden Viktminskning! Tävling!