• sinan

Viktminskning! Tävling!

Jag behöver gå ner i vikt, men har lite svårt med motivationen. Skulle vara kul om det fanns fler med samma ambition, så att vi kan stötta varandra.

Vi kan väl göra så att vi har invägning en gång i veckan, varje onsdag t.ex. Och så skriver man in hur många kilon man tappat sedan sist, och så ser vi vem som lyckats bäst den veckan!

• Svar på tråden Viktminskning! Tävling!
  • Carma

Hej tjejer!

Grattis till alla som är så duktiga! Får man vara med? Trots att man inte vill tävla??

Jag ska åka till Australien i februari & ska bo där 1 år. Man vill ju helst vara i toppform när man kommer fram. Denna tanke gör mig motiverad att äta bra & träna regelbundet.

Jag är 165 cm lång & väger 57,3 kg. Jag har inte mkt att ta bort men jag skulle vilja väga ~55 kg & få ännu mer muskler. Men inte för mkt. Min taktik är att äta nyttigt & röra på mig.

Kan bara säga att för 3-4 år sen när jag var sjuk & hade ätstörningar vägde jag 15 kg mer. Skönt att kampen är över & att jag mår bra idag. Jag vet att vägen hit har varit lång men inget är omöjligt! Det magiska ordet är "balans". Balansen mellan mat och träning, det psykiska och fysiska välbefinnandet.

Kram på er & kämpa på!

Carma

• Carma

Jag kommer dock inte väga mig varje onsdag. Jag har vägt mig på gymmet idag & kommer göra det 1 gång i månaden framöver. Jag äger inte ens våg (!), vill inte fastna mellan siffrorna igen.

• lolabe

välkommen hit!! ååååhhh, jag måste bara få berätta att jag var ute på lunchen idag och shoppade jeans. Ofattbart nog hittade jag två par jeans som satt perfekt - annars tycker jag aldig att jag hittar några! Jag är sjuuuukt nöjd med att jag kom i dem med tanke på att det var slimfit

• Carma

Kul! Var hittade du de? Är nyfiken Är också på jakt efter fina jeans nämligen! Tycker att det är svårt...

• Brunkullan

Hej tjejer!!

Jag började min kamp mot vikten för precis ett år sen!! Jag är 1,63 cm lång och vägde 65 kg. Jag började gå på gångband hemma framför TV:n 3-4 ggr/vecka, och jag ändrade min kost, och slutade äta snabba kolhydrater, glass och läsk. Jag gick sakta men säkert ner i vikt, och idag (ett år senare) väger jag 58-59 kg!!! Jag är jättenöjd, och verkar kunna hålla vikten, trots att jag inte motionerar som tidigare!

Lycka till alla!!!

• lolabe

Carma: det blev ett par replay. Vet inte vad modellen hette med det är det är dragkedja på bakfickorna. Några andra som satt bra var Levis 558. Men som sagt det var på mig och varje kropp är ju olika.. lycka till!

• KCsMama

Imorgon är det dags för vägning IGEN! Hur kan tiden gå så snabbt? Alltid är man lika nervös också.. Man är ju rädd för att ha gått upp eller stått stilla och därmed förlora sin motivation.

• sinan

Brunkullan: Det låter ju hoppfullt!

Ååh, vad jag är shoppingsugen!! Går och suktar i affärerna... Men jag har bestämt mig för att vänta tills jag har gått ner en storlek, fast det kliar i fingrarna... Då blir det som en belöning sen också.

• KCsMama

Sinan, låter som en jättebra idé!

Min belöning är en ny snygg bikini som jag ska ha när vi åker utomlands nästa år

• KCsMama

Jag hade inte gått ner något alls Jag var väldigt sugen på att gå iväg och köpa mig en godispåse som tröst men lyckades övertala mig själv att inte göra det.

Svar på tråden Viktminskning! Tävling!