Maj 2006 i Skåne
Jag undrar om det finns någon runt Malmö som ska gifta sig i maj nästa år. Vore kul och ha någon att bolla lite med och som ligger på ungefär samma stadie i planeringen.
Jag undrar om det finns någon runt Malmö som ska gifta sig i maj nästa år. Vore kul och ha någon att bolla lite med och som ligger på ungefär samma stadie i planeringen.
Jag har köpt klänning! Efter att ha kikat runt lite var stans blev det till slut på Södra högtidskläder på Gustav i Malmö. Jätte trevlig personal som verkligen vill hjälpa till. Dessutom har de rea nu! Inte alls dumt! Känns jätte skönt att ha fixat det, nu blir det till att börja spana på skor!
Tejsan
Vad blev det för klänning?
Ja, alltså jag var så glad att jag hittat min klänning att jag inte ens tittade på vilket märke det var! Men den är väldigt enkel. Typ korsett liknande överdel med snörning i ryggen, stor vid kjol utan släp. Inga pärlor eller strass utan bara helt slät i Ivory. Jag får väl ringa och kolla vad den heter., Kanske finns den på bild på nätet ju.
Hej
Undrar om ni råkat ut för någon som "bjudit in" sig själv typ: "Ser fram emot att få en inbjudan!"? Har en vän somjag inte direkt umgås med som jag inte tänkte bjuda men som kläckte denna meningen härom dagen. Vad göra? Känns som jag måste bjuda den här personen nu...
Måste oxå skriva att jag hittat ringar som jag vill ha! Är så glad, efter allt tandagnissel om min nuvarande förlovningsring. Hurra!!!
pov
Jag har också haft några såna kommentarer...
vet verkligen inte i heller hur man ska bemöta dom.
pov, vad skönt! Visst känns det härligt när man kommer ett steg närmre i planeringen.
Jag håller på att fundera på inbjudningskort.Vi tänkte oss vika ett A4 på mitten, så det blir långt och smalt. Men jag hittar inga kuvert i det formatet. Någon som vet var man får tag i sådana eller vad formatet heter???
Klänningen är snart fixad!!!!!!! HURRA!!!
Hittade en jättefinklänning på Palm Design och har nu lyckats leta upp exakt rätt klänning begagnad, till mindre än halva priset!! Håller nu bara tummarna för att den ska vara riktigt fin och utan fläckar och skavanker... *nervös* Ska och titta/köpa den på tisdag!
Svar till Tejsan.
Formatet på kuvert finns t.ex. på Bookbinder's design som åtminstone här i Stockholm säljs på flera ställen såsom NK, Åhléns och egen butik. Hör med dem. De har dessutom massor av fina färger på kuverten.
Lycka till!
Känns som det börjar hända lite Maj Brudar!!! Visst är det skön känsla när man hittat rätt klänning, ring etc.?!
Ska ni ha barn på era bröllop? Min blivande tycker att alla ska vara välkomna i kyrkan medans jag vill ha det helt barnfritt. Vad säger ni??
pov: har du kommit någonstans med barnfrågan? För oss (med ett antal barn i åldern två månader - sju år i familjerna på gästlistan) var det självklart med barn, tills vi fick höra från en av familjerna att de hellre lämnade barnen hemma för att kunna njuta av festen. Hmm... Det är kanske inte bara de som känner så. Samtidigt svårt att prata med varje familj...
Vi ska köra barnfritt på vårt bröllop.
Mycket pga att vi vet hur mycket uppmärksamhet barnen i vårt umgänge kräver och vi vill att deras föräldrar ska kunna ha det lika underbart som oss. Dessutom vill vi få all uppmärksamhet... juuuu...
Vi valde tillslut att skriva på inbjudan "vi ber er respektera vår önskan om ett barn fritt bröllop" om någon har något att invända mot det så tar vi det då.
Annars flyter allt på. Har gjort färdigt alla inbjudningar, ska bara skriva ut bilagorna och skriva adresser på kuverten. ska bli så skönt när inbjudningarna är klara!!!
Ang. den här personen som typ bjöd in sig själv så har jag beslutat att han är hjärtligt välkommen. en mer eller mindre :)
jag har fixat skor! Tjohoo! Billigt blev det också. Jag hittade mina gamla student skor i garderoben. Jätte fina faktiskt även om det var ett par år sen studenten. Tänkte klistra på lite pärlor bara istället för det spänne som sitter på idag.
Annars klurar vi fortfarande på inbjudningskorten. Tänkte ha foto på framsidan, frågan är bara vilka som är bäst.
Tejsan:
Va bra med dojjorna!! Har sett inbj.kort med foto på och det var jätte gulligt!
Ska ni köpa några snygga underkläder och i så fall var? Någon som varit på Kvinligt Under i Åkarp? Dom i Millans butik, Lund rekomenderade henne varmt.
Har förövrigt bokat gästernas transport idag. Känns alltid lika skönt när jag kan sätta en ny bock :)
Hur ligger ni andra till??