Maj 2006 i Skåne
Jag undrar om det finns någon runt Malmö som ska gifta sig i maj nästa år. Vore kul och ha någon att bolla lite med och som ligger på ungefär samma stadie i planeringen.
Jag undrar om det finns någon runt Malmö som ska gifta sig i maj nästa år. Vore kul och ha någon att bolla lite med och som ligger på ungefär samma stadie i planeringen.
pov:
Visst är det svårt! Men kyrkan är så liten så det skulle nog bli svårt att röra sig med släp :)
Får pröva alla varianter och se hur det känns!
sprallig
Är helt rätt, prova så många modeller du kan. Känner säkert vad som känns bäst. Vad du än väljer kommer du vara "breathtaking"!
Jenand
Har aldrig varit på fest i Alnarp men funderade att ha festen där ett tag. verkar jättefint. Har ni inte bokat än?
pov
Jo, vi har preliminärbokat, men har väl inte bestämt oss till 100%. Söker egentligen en lite "finare" lokal där man kan ta med egen dricka. Inte det lättaste i Malmötrakten
Var ska ni ha er fest?
vi funderade först på Alnarp. Var där och tittade. Det är jätte fint där! Hade det legat närmre vår kyrka hade det blivit Alnarp för oss. Nu blir det Vellinge gästis istället.
Fy vad det är svårt med klänning! Var och tittade i Köpenhamn i helgen. Kan rekomendera House of brides, brud.dk. Jätte trvliga, men lite väl dyrt kanske.
Tejsan
Ser i ett tidigare inlägg att vi har samma bröllopsdag
Skönt att jag i varje fall har ordnat kyrka och festlokal. Men det är i stort sett så långt som jag kommit. Du då?
Klänning tänkte jag vänta till efter jul med att ordna. Funderar på att få en uppsydd. Jag gillar Rembo Styling men de är ju så himla dyra
Nåja, får se vad det blir.
Än så länge har vi koll på kyrka, Vellinge, och festlokal då. Vi har börjat skissa på hur inbjudningskorten ska se ut. Tänker oss att göra dem själv med hjälp av datorn. Men annars är det andra kvar. Har nog förresten bestämt vilka psalmer vi ska ha. Det trode jag skulle vara svårt men efter att ha tittat i psalmboken så finns det bara 3 st vi kan tänka oss. Det blir den blomstertid, i dena ljuva sommartid och en till som jag inte minns namnet på, men de har nr 199,200 och 201.
Har ni funderat på fotograf? Jag kan inte bestämma mig för hur mycket jag tycker det får kosta, och hur de ska se ut!
Rembo, sa du, det har jag nog missat. Var hittar du dem?
Kolla på www.rembo-styling.com. Lite annorlunda. Inte direkt traditionella brudklänningar. Men jag gillar dem skarpt.
Fotograf har jag inte börjat fundera på. Men jag skulle gärna vilja att en fotograf är med på vigseln och en stund utanför kyrkan (förutom de traditionella bröllopskorten alltså).
Jag får nog börja kolla lite så smått.
Har i varje fall bestämt mig för att börja med inbjudningskorten till helgen
Tänkte försöka göra egna om det blir bra. Har lite idétorka
men det ordnar sig nog
Hejsan,
tror jag hankar på här även om jag ska gifta mig i Ystad.
S&F, jag bidde nyfiken på vad du hittat för klänning. Vill du delge?
Är det billigare att köpa klänningen i köpenhamn än Malmö?
Jag tänkte försöka hålla mig till Februari då alla nya modeller har kommit ut. Har provat en del OCH ändrar mig hela tiden. Gillar dock Pronovias och atelier Diagonal.
Jenand
Har du kollat mipa form. Verkar väldigt bra om man vill sy upp en klänning. Har bara hört bra saker om henne. Annars rekomenderar jag tradera.
Vi har bokat Daniel på rix foto, tycker han har bra priser och mysiga bilder. Man får alla bilder på skiva så man kan skriva ut hemma om man vill.