• Vicky83

Maj 2006 i Skåne

Jag undrar om det finns någon runt Malmö som ska gifta sig i maj nästa år. Vore kul och ha någon att bolla lite med och som ligger på ungefär samma stadie i planeringen.

• Svar på tråden Maj 2006 i Skåne
  • pov

Det sista i inlägget om fotografen skulle vara till Tejsan oxå!

• pov

Är det någon som kan rekomendera bra sångerska til vigseln samt schysst band till festen. Hade bokat men nu höjde dom priset. Vill inte lägga 10 000 på musik. Brukar det kosta så mycket?

• Vicky83

Nu är jag också tillbaka efter att ha varit utan internet ett tag. Har under tiden fått byta datum för vår vigsel. Vi kommer att gifta oss den 29 april. Så egentligen hör jag inte hemma i denna tråden längre, men eftersom jag själv startade den så är jag kvar ändå!

Nu har jag äntligen fått min klänning. Köpte på internet och jag är jättenöjd!!!

• Jenand

pov

Jag har också tänkt på Mipa form, många rekommenderar henne så hon måste ju vara bra. Tror jag skall åka och kolla lite vad hon tycker.

Tack för tipset om fotografen. Det är ju faktiskt en djungel där ute . Finne hur många som helst att välja mellan.

Vilket band hade ni prel.bokat. Ang priset så tror jag inte att man kan komma undan med så mycket billigare om det är ett helt band man vill ha. Kan man tänka sig en duo tex med lite förinspelad musik kan man nog tjäna några tusenlappar.
    Fast personligen vill jag ha "the real thing". Tror att man har igen att satsa på "riktig" musik

• pov

Jenand

Håller med om att "riktig" musik känns mycket roligare. Bandet vi har bokat heter Stonefree. De har en hemsida stonefree.se tror jag det är. Tyckte det lät mycket med 10 000, då skulle en av dem sjunga i kyrkan också. Är det ag som är snål? :)

• Jenand

Jag TROR att det hamnar kring 10 000 kr om man ska ha ett band som spelar, men jag har inte gjort några större efterforskningar själv .
    Men det är klart, du får ju sång i kyrkan inkluderat i priset. Då tycker jag att priset känns helt OK!

Någon som kan tipsa om bra band till festen. Lite ös önskas!!!

• Tejsan

Vi har kollat Anderz Wrethow. Han spelar tillsammans med en tjej, Lina Vägbo. Med förinspelad musik. De spelade på ett bröllop vi var på i somras. Super duktiga! De tar 7000kr för att spela mellan 22-01. Så priserna ligger nog där omkring.
    Jag vill helst ha någon som spelar även under snaps-visor, men det gör inte de här, tyvärr. Någon som vet nån´som gör?

• pov

Tejsan

Bandet vi har bokat tar 9 500 för hela kvällen inkl. hjälp med bordsvisor och sång i kyrkan. Tyckte det var dyrt först men börjar förstå att det nog är tvärtom. :)

• pov

Hur går det med era inbjudningskort brudar? Har själv en liten "svacka" i bröllopsfixandet nu. Fick en otrevlig överaskning ang. mina ringar. Har visat sig att förlovningsringen är för tunn för att kunna ha en vigselring med stenar som matchar. Måste göra om den och det kommer kosta lika mycket som när jag köpte den. En känga till Schalins som inte informerade om det vi köpet. :(

Svar på tråden Maj 2006 i Skåne