Maj 2006 i Skåne
Jag undrar om det finns någon runt Malmö som ska gifta sig i maj nästa år. Vore kul och ha någon att bolla lite med och som ligger på ungefär samma stadie i planeringen.
Jag undrar om det finns någon runt Malmö som ska gifta sig i maj nästa år. Vore kul och ha någon att bolla lite med och som ligger på ungefär samma stadie i planeringen.
Kristina A: Känner faktiskt inte mig stressad. Känns som jag har läget under kontroll. Sen så tror jag mycket att det beror på att min bästa vän nyligen gifte sig och kan hjälpa mig, och dels på att jag är uppvuxen och har jobbat i församlingen där vi ska gifta oss så jag vet vad som väntar.
Så roligt att ni också ska gifta er den 20 maj!!!
S&F: Ingen fara! Kan ju även skriva att jag också har gjort mallen för inbjudningskorten och även fest- och vigselprogrammet. Materialet till grejorna är även inköpt och nu väntar vi bara på att allt ska bli spikat så att man kan göra färdigt sen.
Var ska ni beställa tårtan?
Får man förresten fråga er här i tråden om hur gamla ni är och hur länge ni varit tillsammans med er blivande. Jag och sambon är båda 22 år och har vi bröllopet varit tillsammans i 6 år.
hej brudar!! Gifter oss den 3 Juni i Östra Kärrstorps kyrka... Tänkte att ja slinker in och kollar er planering... Alltid kul och kolla hur det går för folk!!
Vicky83:
Vi har beställt av Ultimate Cake i Malmö. Helt fantastiska tårtor. Har varit där och provsmakat mig igenom ett antal smaker... Inte lätt..
Jag och blivande har varit tillsammans i snart tre år, förlovade ca 1 månad. Jag är 32, han är 35.
Vi ska gifta oss i Vellinge kyrka och ha festen på Vellinge gästis.
Vi har börjat titta på inbjudningskort. Sambon har ritat och fixat lite så de är i princip klara. Kvar är att välja vilken färg de ska vara i.
Ålder: Vi är båda födda 79,dvs 27 när vi gifter oss. Vi har alltid sagt att vi ska gifta oss när vi varit tillsammans i 10 år för då har prövotiden gått ut!
I planeringskallendern jag hittade här på nätet står det att man ska börja kolla fotograf redan nu. Har ni gjort det? Vem är bäst?
Vi har redan bokat fotograf. Han har ett sk enmansföretag, vilket betyder att om någon annan bokat honom samma dag så är det kört för vår del. Vi bokade honom på rekomendationer. Han mailade över ett 20-tal foton som han tagit från ett annat bröllop och jag gillade det jag såg. Till detta var priset mycket bra.
Känns skönt att kunna bocka av ännu en sak inför bröllopet.
Äntligen har vi hittat en underbar lokal!!! Nu har jag börjat kolla på inbjudningskort... herregud vad det är dyrt!!! Blir nog att knåpa själva om budgeten ska räcka!
Kristina A
Vad blev det för lokal? Jag har redan insett att det är för dyrrt med inbjudningskort. Ska också göra våra själv.
S&F
Vad heter fotografen och hur mycket kostar det?
vill också höra om lokaler, snälla snälla
Fotografen finns på www.thun.nu Jag fick fjolårspriset på 4400:- och då är han med hela dagen. Känns som en bra grej, att ha med någon som kan det där med foto... Skönt att kunna "bocka av" även detta!