• crazymom

Juli 2007

Är det bara jag som är såååå här tidigt ute & planerar???

• Svar på tråden Juli 2007
  • _Sofia_

Ja, 07-07-07 är ett kanondatum :D Vi har ännu inte bestämt oss för kyrka, velar fram och tillbaka...jag skulle jättegärna vilja att vi gifter oss utomhus, och helst barfota på en sandstrand i tex Västindien, men det blir ju såklart lite bökigare att genomföra. Vi vill ju att alla vänner och familjen ska vara med... Har ni i den här tråden några bra tips om utomhusgiftermål? Det känns lite farligt att hoppas på fint väder, eller vad tror ni?

• Sanasol

Angående utomhusgiftermål så gäller det väl att ha en plan B. Vilka kyrkor har ni funderat på _Sofia_?

• _Sofia_

Vi har funderat på Norrbyskär kyrka, Sävar kyrka och Stadskyrkan...och massa olika exotiska stränder! :D Själv då?

• Gabbies

Doris34 Om ni verkligen vill gifta er i Australien så är det det ni ska göra! MEN tänk på att ni måste ha minst 2 vittnen, så då lär ni känna någon i Australien för jag tror inte att familj/vänner har råd att resa ner, det är ju ganska dyrt.. O som du säger det kan ju kännas lite motigt att "snuva" dem på bröllopet.. Ni kan ha en vigsel cermoni när ni kommer hem, då är ni förstås redan gifta så det blir ju inte riktigt samma sak men det blir ändå en vigsel cermoni. Men jag tycker absolut inte att du ska tänka så att du "måste" gifta dig här hemma för att du är enda barnet när du o din M2b egentligen vill gifta er i Australien..

• Sanasol

Det finns ju inte så gott om fina gamla kyrkor i Umeå, de flesta är ju mer moderna lokaler. Så om det blir i Umeå så står det mellan stadskyrkan eller backens kyrka.

Men det lutar nog mest åt att vi tar någon kyrka på en av de ställen där vi kommer ifrån. Lövånger eller Östersund.

• _Sofia_

Ja, jag skulle som sagt helst vilja gifta mig utomhus..det är så vackert tycker jag. Blir det en kyrka vill jag också att den ska vara gammal och mysig. Det är svårt att välja, speciellt när man vet att det är långt kvar, och man inte behöver fatta ett beslut :) Vi har sagt att vi ska åka runt och kika någon dag, då känner vi nog vad som är rätt för oss...hoppas jag!

• Sanasol

Ja, det är samma här. Men jag skulle nog helst välja att göra det på något av de ställen som vi kommer ifrån eftersom det är ställen som man återkommer till, är tveksam att vi kommer vara särskilt mycket i Umeå när jag är färdig med utbildningen.

_sofia_ är ni från umeå bägge två? varit tillsammans länge? ålder?

• 26maj2007

Vi kommer nog också att gifta oss 07, men det blir nog under pingst . Sambon friade i fredags .

• Sanasol

smr, grattis! fick du någon fin och blänkande ring då eller ska ni bestämma det tillsammans?

• Gabbies

Grattis! berätta mer.. :)

• 26maj2007

sansol

Nej vi har varit förlovade i snart 6 år. men jag fick jätte fina pilgrims smycken och jätte fina rosor .

• 26maj2007

Det blir en fin ring sen när vi gifter oss.

Sen har vi redan det underbaraste man kan få. Våra barn!! Dotter som är lite mer än 2 1/2 år och en son som är 5 1/2 månad.

• inte min tur än

Jag och min sambo har pratat om att gifta oss 070707, helst skulle jag gifta mig 060708 men det tycker han är för tidigt!
    Men nu får jag lite panik när jag ser att folk som vill gifta sig det datumet redan har börjat boka kyrka etc. Hur långt i förväg får man boka i Stockholmstrakten, någon som vet?

• Peos Lena

inte min tur än
    Vet precis hur du känner det, skulle också vilja att det blev nästa år, men min sambo bromsar. Jag tror inte att du behöver ha panik. Jag har förvisso redan bokat kyrkan, men jag blev jätteförvånad att jag kunde göra det. Ringde mest för att kolla när man borde boka och det slutade med att jag preliminär bokade. Nu ska jag höra av mig till dem ett halvår innan för mer information. Jag tror det är ovanligt att få boka så långt i förväg, men det kanske fungerar på en mindre ort. Det verkar som ett år innan är standard. Men vet du redan nu vart du vill gifta dig, så ring eller maila den församlingen och fråga hur de brukar göra. I Stockholm är det nog större efterfrågan efter vissa kyrkor, men det kan ju varierar väldigt mellan olika församlingar när man får boka. Vissa församlingar tar in bokningar för 2007 direkt när 2006 börjar. Det går aldrig att veta, bara att luska själv. Lycka till och välkommen i gänget.

• Sanasol

Vi ska också gifta oss 070707, har inte bokat något alls... så ta det lugnt!! Men börja kika runt... vi ska försöka att boka till årsskiftet iaf.

• allis

här är en till som ska gifta sig 2007. I början av juni blir det dock. Vi är helt inne på ett bröllop utomlands och att ta med familj och syskon dit. Men som sagt.. jag hade gärna gift mig nästa sommar, 2007 känns verkligen avlägset.

Svar på tråden Juli 2007