• crazymom

Juli 2007

Är det bara jag som är såååå här tidigt ute & planerar???

• Svar på tråden Juli 2007
  • Laguna

Gabbies: OJ vad långt du kommer, wow!!

Hur många ska ni bjuda? Hur ska ni ha bröllopet? Lokal, hemma, stor fest?

Vilket färgtema ska ni ha?
    Jag/vi har itne bestämt oss vilken årstid vi vill gifta oss. Alla årstider har sin tjusning tycker jag . Hösten är så vacker med sina gul/röda färger...

• _Sofia_

Vi har också bestämt oss för 2007-07-07, dels för att det är ett roligt datum och dels för att det är en ekonomisk fråga. Jag pluggar just nu, och som student är man ju inte skitrik :D Det känns roligare att vänta och istället ha råd med det man vill ha!

Sanasol_, jag går juristutbildningen i Umeå och är klar januari 2008, men ända till 2008 vill vi inte vänta med bröllopet!

Vi har inte satt någon budget, men kanske 50-60 000 (utan resan)... Jag skulle verkligen vilja ha ett riktigt sagobröllop, men det är ruskigt mycket pengar som går på en dag! Vi får se, kanske blir det dyrare, kanske blir det inte lika dyrt.

Take care allihopa! /Sofia

• Peos Lena

Att sätta budget är svårt tycker jag. Även jag studerar och kommer att vara klar till sommaren 2007, så det finns inte utrymme för att spara mycket pengar under den tiden. För vår del blir det budgetbröllop. Vi får tänka både en och två gånger på det ekonomiska, men jag tror att det finns mycket pengar att spara genom att vara ute i god tid och framför allt genom att tänka i andra banor än det traditionella trerätters. Det är tur att vi alla är olika och vill ha olika bröllop, jag tycker att dina planer låter underbara Laguna, men även om jag hade råd så skulle jag inte vilja ha ett bröllop med en trerättersmiddag, har varit på allt för många som blivit allt för stela. _Sofia_ jag håller med dig om att det är ruskigt mycket pengar för en dag, men drömmen om sagobröllopet finns alltid i bakgrunden. Fast jag tror som sagt att det finns mycket pengar att spara, många bra tips finns att hämta här på BT, sen är allting beroende av hur man vill ha sitt bröllop och framför allt den efterföljande festen. Det här är nog ett ämne som vi skulle kunna vrida och vända på i evigheter fram till vårt år. Det är alltid intressant att höra hur andra har tänkt sig sina bröllop.

• Gabbies

Laguna: Vi har räknat med att bjuda ca. 60 pers o har en budget på ca. 40.000 kr.. men jag har redan sparat in lite genom att jag hade avsatt 2000 kr till klänning o den gick på 1000 kr ungefär.. :)

Ja, som du kanske läst så gifter vi oss på sommaren.. färgtemat är champange o rosa..

vi kommer att hyra en lokal som ligger i samband med ett vandrarhem för vi har gäster som kommer långväga.. men vet ej vilken lokal än dock.. o de blir buffé, dels för ekonomin o dels för att jag tycker tre rätters e så stelt. Runt festen har jag fortfarande mkt löst.. jag skulle älska om de gick att få ett coverband att spela.. men de e jäkligt dyrt!

• Laguna

Ja coverband är skitbra! Men håller emd om att det är FÖR dyrt med liveband. SYnd men man förstår ju dom samtidigt... Vi får se om vi tar DJ eller liveband... hmm....

Buffé är perfekt!
    Det enda jag tänkt lite på just kring buffé är att så många reser sig hela tiden och för dom som ska hålla tal så kan det vara lite störigt att inte alla sitter ner... eller?

Jättebra att ha det nära ett vandringshem .

Ååå champange och rosa... jättefint!

*iiiiiiiiiiiiiii* så kul detta är!

• Laguna

Peos Lena:

Jag kan hålla med om att 3-rätters kan bli telt... hoppas det inte blir det för oss -
    Men jag tror 3-rätters kommer passa bra för oss .

Jag har lite tur med pengar för jag sålde en bostadsrätt när jag "skilde" mig från mitt ex så där har jag lite pengar kvar...
    Sen har min snälla farfar valt att ge arvet innan han dör istället för efter. Han använder ju inte dom pengarna nu ändå resonerar han. Gulligt av honom .

Men givetvis så sparar vi själva också, det är viktigt att vi känner att det är från gemensamma pengar oxå. Inte bara "mina" pengar...

• Billa

Vi har tänkt att ha en buffé av rent praktiska skäl. Det finns så många vegetarianer som jag känner å allergiker, så det är enklast om allt finns på ett bord. Risken för att nån får fel mat lr blir bortglömd är överhängande annars!

Färgtema har vi inte funderat på än, inte budget och antal gäster heller.

Mina föräldrar håller på å sparar pengar för dom har sagt att dom vill betala allt, men det känns lite fel tycker jag, så vi sparar oxå! Men jag har precis slutat studera så det finns inga pengar liggandes än!

• Gabbies

ang. att folk reser sig under en buffé.. alltså den/dom som vill hålla tal får ju försöka passa på att göra det när alla sitter ner, o när någon väl har börjat tala så hör det väl till god ton att man sitter ner o lyssnar?

ang. coverband så har jag funderat på om man inte kan höra av sig till nån musik klass o kolla om det e några där som e intresserade av att tjäna extra pengar.. kanske funkar..

• Sanasol

_Sofia_ 070707 ska bli vårt datum också. Först hade vi tänkt oss april men sommaren är ju trevlig och dessutom så har ju fler möjligheten att komma. Som du sa, ett kul datum också som blir ganska enkelt att komma ihåg! :)

• doris34

Jag har fått lite ångest. Min sambo och jag bestämde för ett tag sedan att vi skulle gifta oss 070707. Vi har bokat kyrka men inget mer.

Jag tar examen 12 januari -06 och därefter planerar vi en långresa till Australien.

För 1 vecka sedan så sa min sambo: Vill du gifta dig med mig i Australien?

Det hade varit häftigt att göra det. Vi förlovade oss i Egypten och det hade varit kul att gifta sig utomlands.

Men kan jag "snuva" min familj på ett bröllop, jag är enda barnet?

HJÄLP!!!

Svar på tråden Juli 2007