• crazymom

Juli 2007

Är det bara jag som är såååå här tidigt ute & planerar???

• Svar på tråden Juli 2007
  • Laguna

Hej!!
    Här är en Helsingborgstjej på 29 år... Men en sambo på (snart)24 år..

Får jag lova att fråga er varför ni inte ska gifta er förrän 2007?

Jag undrar för att själv vill jag gifta mig 2006 men min kille vill vänta längre. Vilket jag tycker är lite jobbig.

Sen å andra sidan vill han ha barn innan mig. Han vill ha "snart" och jag vill vänta (absolut tills efter vi är gifta).

Ja där kom ett långt inlägg från mig hahaha.. Som sagt, bara lite nyfiken på varför ni väntar?

Jag har också börjat planera lite i mitt eget lilla huvud . Sambon säger att jag ska fortsätta att planera . Men det hade ju kännts lite roligare om det var 2006 .

• Sanasol

Vi väntar till 2007 eftersom jag kommer att vara färdig med min utbildning i januari 2007 och jag ville verkligen vara färdig med den innan bröllopet.

Dessutom så är det ju en ekonomisk fråga, man ska ha råd med det bröllopet man önskar sig. Fina ringar, kläder och fest för familj och vänner. Och en underbar bröllopsresa :)

• Gabbies

dels är det en ekonomisk fråga, dels ville sambon vänta lite.. dels för att det datumet vi valt bara känns helt underbart rätt..

• Laguna

Tack för era svar! Det känns skönt att höra från andra som också väntar ett tag.

Ja det är verkligen dyrt med bröllop (inte alla såklart men ändå de flesta tycker jag).
    Känns roligast att känna att man kan välja det man vill, om det så betyder att man måste vänta och spara t ex 6 månader extra.

I mitt fall så är jag ju lite äldre än min sambo och har ett längre förhållande bakom mig. Han är "bara" snart 24 och har inte några jätteseriösa förhållande bakom sig. Så jag kan förstå att han vill vänta nått år längre än mig. Men ibland blir jag så frustrerad, jag vill ju gifta mig nu! .
    Vill inte vara för gammal när vi börjar planera barn ju...

Men som sagt så börjar jag planer (man vet ju aldrig ) så jag hänger med lite i denna tråden

• Gabbies

har ni andra här satt någon budget än? vad ligger den på isf? *nyfiken*

• Peos Lena

Hej blivande brudar.

Gabbis har jag haft kontakt med ett tag, vi ska gifta oss samma dag, 2007-07-07. Det känns långt fram, men som många påpekat är det en ekonomisk fråga och min blivande ville vänta längre än mig. Fick jag bestämma skulle det bli 2006, men nu planerar jag för 2007, kyrkan är redan bokad vilket gör att det känns mer verkligt nu. Klänningen är köpt, fick tag på min drömklänning över Blocket, kunde bara inte låta tillfället gå mig ur händerna, då jag drömt om just den klänningen under flera år. Men sen är det allting annat, festlokal, musik för att inte tala om färgtema, som Gabbis vet att jag har panik över, och vilka man ska bjuda.
    Lika bra att säga direkt att jag är 36 och min blivande 10 år äldre, kanske är vi lite äldre än många här, trots det har ingen av oss varit gifta förut, så det är en ny erfarenhet för oss. Det är rena djungeln när man sätter igång, hoppas att vi kan hjälpa och stötta varandra.

• Gabbies

Hej Lena! roligt att se dig här!

• Laguna

Vi har inte spikat en budget men jag har ju räknat lite på det redan .... Utan resa hamnar vi kanske på 70.000.-..... och sen kommer resan till (vet inte alls var och hur mycket). Vi kommer önska oss resecheckar istället för saker i bröllopspresen.
    SÅ med resa blir det väl strax under 100.000

• Gabbies

hur många har ni tänkt bjuda?

• Laguna

Med släkt och vänner kan det nog bli ca 70 pers. som blir bjudna.

VI ska ha festen i någon "restauranglokal" dvs. vi själva ska inte göra någonting utan det blir serveringspersonal, typ 3-rätters, tårta och sen dans.
    Tror vi ska ha betalbar sen. Och kanske nattamat.
    Tveksam till att vi får ta med eget dricka så det är möjligt att vi får ta det via resturangen.
    Vi slipper då också att städa själva .

SKa läsa tråden igen och se vad du skrivit tidigare *nyfiken*

Svar på tråden Juli 2007