8 Juli 2006
Hej alla Julibrudar!
Tänkte att det kunde vara roligt att få lite kontakt med brudpar som har valt samma dag att längta & drömma till...
Hej alla Julibrudar!
Tänkte att det kunde vara roligt att få lite kontakt med brudpar som har valt samma dag att längta & drömma till...
Mmmm då får du ju passa på! Tänk nu är det mindre än 1år kvar! Min ena tärna heter också Linda :) Jag ska ha två stycken, och vännen åtminstone 1 marskalk, han har inte bestämt sig helt än.
Barnen kommer att bli näbbar, kanske plastsonen också. Vi är hans stödfamilj, en helt underbar liten kille.
Det är klart att den lille killen ska vara med! det tycker han säkert är jätteroligt, tror du inte det?!
Vad kul att ni är stödfamilj! det finns det alldeles för få av i sverige!!
Tänk vad många barn som far illa....
gör ont i hjärtat när man tänker på det!
Jag och sambon var och kollade på ringar igår, hittade en del fina men funderar på att smälta ner egna som vi har och designa själva. Av nån konstig anledning så har jag ärvt hela släkten gamla förlovnings/bröllops ringar så jag har väl ett 20-tal att välja ifrån. Vi lämnade in dom för "bedömmning" hos en guldsmed för ett tag sen och det visade sig att det fanns iallafall 12 äkta fina diamanter i dom, så dom funderar jag på att använda. En hel del pengar att spara in där!!
Sicken lycka, det hade jag gjort! :) Vi hade kollat på ringar och bestämt oss när jag snubblade över en sida med fina ringar! Suck jag som hade sånt himla jobb med att få gubben att kolla o bestämma sig! ;) Jajja får väl på honom igen! Om jag får jobb innan han fyller, så ska jag köpa ringarna (vi ska byta förlovningsringar), och fria! Han har ju aldrig fått tummarna loss! :D:D Vi byta typ bara ringar, utan nån direkt romantik.
Har du varit inne på www.hellkes.se ? Där finns det jättefina ringar som är ca 30% billigare än i affärerna! Värt en titt!
Ja det är där vi tänkte köpa våra nya ringar. Men fick tips om en annan sida.... jag är nog världen velepelle :D
vilken sida då? Behöver inspiration!!!
Kommer inte ihåg just nu men jag ska leta upp den till dig. :)
Här kommer länken som jag lovade.
www.stahlbergs.se
Gå in under förlovning, så hittar du många fina ringar. :)
Jag letar efter nåt med guld och silver, eller kanske vitt guld.
Har hittat på Hellkes fast tvärtom.
Sist på tredje raden under Exklusiv. A127.
Ring i rött och dekoration i silver eller vitt guld.
Denna från Ståhlbergs funderar jag på...
www.stahlbergs.se/Bildmappar/Flemminguziel/Fantasy/HI_7121.JPG
Den var ju fin!
Jag ska ta mig en lång funderare på hur jag vill att min ring ska se ut, så jag inte köper en (eller gör en) för att sen ångra mig trettio gånger!
Plus att det tar emot lite att smälta ner en massa "minnen" som mina släktingar skapat.....
Men dom är ju inte till nån nytta som dom ligger nu heller?!
Men om jag ska köpa en så blir det ju inte en lika fin (läs:lyxig) som jag vill ha, för det har jag inte råd med, stenarna kostar ju massor med tusenlappar!
Min sambo hade ett förslag att vi köper en enkel ring med typ en sten i & vid dom första 7-8 bröllopsdagarna lämnar in ringen & "fyller på" ringen med en ny sten varje år, som en gullig grej liksom....plus att jag till slut får den ringen jag vill ha! Vad tycker du om det? Verkar det helt galet?
Nä det tycker jag absolut du kan göra. Fylla på stenar. Har en godvän som gör likadant fast jag tror hon har andra stenar i sin. Hon är konstnär och har en väldigt annorlunda ring. :)
Jag kan hålla med dig om det där att minnena försvinner om man smälter ner ringarna. Jag går i samma tankar, med våra nuvarande ringar. Tyvärr kan jag inte bara flytta över den till andra handen, har ett gammalt ärr som gör ont om jag har den på. Den är rätt skarp i kanterna.
Fick höra att det inte går att lägga på så den blir rundare, den skulle bara smält. Nu funderar jag i stället på att öka den så jag kan ha dem på långfingern på någon av fingrarna.
Dotterns tiara skickas nu! Har köpt den på ebay, kostar ca 170kr. Gissar att den skulle kostat ca 250-300kr här hemma.
Sen har jag köpt mina handskar där också, armbågslånga vinröda handskar. Hoppas de e på väg också!
Letar just nu efter någon som kan sy upp min kjol och livet, men jag väntar nog till hösten/våren att beställa.
Tänk om man ändrar sig. :) Det vore ju synd.
Ska du inte sy själv?
har just nu tagit en paus i bröllopsplanerandet!
Känner att jag inte kan tänka klart just nu, har en massa bröllopsideer i huvudet som jag måste lura lite på & ta bort dom som kanske inte känns sådär jättegenomförbara....
Tycker att det är ganska skönt att bara glida omkring här på BT och läsa & få inspiration.
Speciellt nu när alla nya bröllopsberättelser trillar in, då kan man sitta och drömma sig bort till sitt eget kommande bröllop....
Min sambo tyckte att vi skulle skriva i inbjudan typ:
Vi skulle bli hedrade om ni ville deltaga när vi införskaffar vår kärlekslicens...
Lite gulligt , eller hur?! Med tanke på att det var en man som kom på iden!!
Vi har även bestämt att vi inte kommer ha nån tårtställning utan bygger en "trappa" istället. Billigt, bra & snyggt! (tycker vi)