8 Juli 2006
Hej alla Julibrudar!
Tänkte att det kunde vara roligt att få lite kontakt med brudpar som har valt samma dag att längta & drömma till...
Hej alla Julibrudar!
Tänkte att det kunde vara roligt att få lite kontakt med brudpar som har valt samma dag att längta & drömma till...
Nä de äldre skulle bara få vara med på festen då lite senare, jobbiga föräldrar men för att inte de ska bli helt snuvade gjorde vi så här.
Anledningen till 14/2 är att det e ju en dag i kärlekens tecken... men du har ju klart rätt.
Vi tänkte bjuda dem paren på middag o göra någon gullig frågan på nåt papper så de själva får läsa.
Ibland får man väl lite ångest inför den dan. Helt plötsligt går man över tröskeln där man förr draget gränsen för att vara "gammal"
Man hade ju klart kunnat filma, så långt har ja inte tänkt, kanske hade blivit uppskattat av typ farmor o farfar. Känns för långt för dem o åka. över 10 mil.
Hej! Jag är också åttonde julibrud! Trodde jag var ensam . Kul att hitta hit! Nu brinner det i knutarna, snart dags. Det blir underbart! Vi gifter oss på Gotland.
Sorry, jag gifter mig ju i år... Tassar ut.
Majlo: Lycka till!! Vill oxå gifta mig på fredag men får snällt vänta ett år....
Gumsigos:
Jag tycker att ni har löst allt på ett jättebra sätt, nu får ju alla ta del av "bröllopskakan" vilket är nåt vi inte har råd med:(
Vi har tagit med vår släkt Som för övrigt är väldigt ojämn,jag har ca 10 & min sambo typ 30!! Men det kan ju inte han rå för..& så tog vi våra allra närmaste vänner, dom vi träffar ofta & delar vårt vanliga liv med. Struntade i att bjuda gamla arbetskamrater & bekanta som man snackar kanske 2-3 gånger om året med.
Jag tycker att det är jättesvårt att hålla tyst om bröllopet!!! Närmsta släkten vet men det liksom bara bubblar i en av lycka & man vill bara skrika ut det!!! Ungefär som när man upptäckte att man blev med barn...fast i det här fallet kan ju ingen mage avslöja en om sisådär 3-4 månader:)
Fast jag & min sambo var ute & dansade i Lördags & våra vänner undrade varför vi gick omkring & fnittrade hela kvällen & betedde oss som nyförälskade 14-åringar...om dom bara visste tänkte jag:)
Kryper det inte i dig att få berätta?
JO de e klart! Ja håller på o spricka o försäga mig hela tiden! Precis som med sambons överraskningsfest! E på vippen flera ggr att säga olika saker som kommer att hända på festen :D
Det är imponerande att du lyckas hålla det för dig själv, för på nåt konstigt sätt så börjar detta bröllop ta en del av ens vakna tid:)(redan! tänk hur det blir när det närmar sig!!)
Men min plan är att försöka göra så mycket som möjligt tidigt så jag kan slappna av lite mer sen när det börjar närma sig, så jag inte behöver göra ALLT sista månaden & få total panik!
Fast vissa saker måste man ju göra tätt inpå.
Jag & sambon var & tittade på hus igår, det var ett uthyres-hus för som det är nu så bor vi i en stor fyra med gemensam tomt.Och vi behöver inte så stort, huset var på 3 rum och kök & i slutänden så sparar vi nog bara 300-400 hundra i månaden på att bo där men både jag och han tycker det är värt att bo lite mindre för att få en egen tomt!
Vi håller på att spara till hus men vi gärna bo ok under tiden.
Men det var iallafall nyrenoverat & det är ju alltid kul,väldigt litet & sött...
jippi!! Nu ringde min brudtärna ifrån Landvetter & sa att hon landat på svensk mark!!
Hon skulle komma förbi ikväll & så ska vi kolla igenom 2 miljoner tärnklänningsmodeller!
Hon hade tagit en sväng förbi Paris och snott till sig alla broschyrer på klänningar hon kom över. Kan bli kul och se vad dom har för modeller där.
Roligt, roligt..
Vad kul det låter! Har precis kommit in o smusslat lite i stallet där vi ska ha festen. Stått o klippt till dukarna så ja kan börja fålla dem, sen mätte jag fönsterna till gardinerna. Måste passa på var stund ja e samboledig :D
Köpte sandfärgat tyg på IKEA för 19.-/m till dukar o gardiner. Tänkte att ja kunde köpa likadant, så ja kunde prova o försy kjolen så ja vet hur det blir. Har ju fixat mönster nu till både liv o kjol. Men där måste ja förlänga fram till rynkorna och bak till släpet. Billigt i fall det skulle bli fel.
Låter som en toppenide med tyget!
Kan nog vara ganska skönt att ha gjort det en gång innan man sätter saxen i det dyra tyget!