• tina060708

8 Juli 2006

Hej alla Julibrudar!
    Tänkte att det kunde vara roligt att få lite kontakt med brudpar som har valt samma dag att längta & drömma till...

• Svar på tråden 8 Juli 2006
  • tina060708

Det vore ju alldeles perfekt om du lyckades tråckla ihop klänning själv, tänk vad mycket pengar ni sparar som ni kan lägga på nåt annat kul!!
    Jag skulle inte tveka en sekund om det vore så att jag kunde sy, vilket jag inte kan.....
    oh ja, det är jätteroligt att fynda!! Och aldrig har man varit så nöjd som när man kommer hem och inser vilket kap man gjort!!
    Jag blev nyfiken på att kolla mitt BMI och hör och häpna, 20!! men så äger jag ju absolut inte några muskler, tror att det inverkar ganska mycket faktiskt!
    Jag ska börja träna tror jag...om jag orkar

• tina060708

Herre gud!! Jag tror nog att jag får skaffa mig lite karaktär.
    Tro det eller ej men jag har ju faktiskt gjort lumpen 1999-2000 och då tränade jag ju hela tiden (som om man har ett val när en officer står & skriker halsen av sig...)Och nu så blir jag trött bara jag tänker på att träna..har du några tips på träning, dock inte gym! tycker att man blir så utittad där av alla träningsfanatiker.

• Gumsigos

Gör nåt vanligt, gå en runda, cykla. Själv rider ja lite då o då, men borde göra det betydligt oftare. Då tränar man både flåset och musklerna. Har du trädgård? Ut o klipp gräset! Gräv ett grönsaksland.

Blev medlem i viktklubben o kom på att det finns faktiskt dagliga sysslor som förbrukar litta kalorier.

Jag skulle gärna gått på gymet om ja hade haft råd... o ställa mig på bandet o styrketränat lite.

Hur långt har ni kommit i era bröllopsplaner?

• tina060708

Vi har kommit en bit.
    Är nästan klara med vilka vi ska bjuda (jobbigare än man trott, när man inte har råd att bjuda in ALLA man vill!)
    Såg igår att man dom skulle anordna en "kort-kurs" här på orten (man lär sig göra egna inbjudningskort m.m) Så det ska jag anmäla mig till, verkar kul..det var även lite kalligrafi med i kursen.
    Vi har nästan spikat att vi vill ljus grön och vitt som färgtema.
    Men som sagt, mycket är "nästan" klart & vi hinner väl ändra oss sisådär femtielva gånger!!
    Själva då, hur går det för er?
    (ps. är fortfarande lite avundsjuk på din fina klänning:))

• Gumsigos

Vilken är orten? Hade varit kul, vi efterlyser en i Kristianstad.

• tina060708

Vara. en liten ort i Västergötland, ca 3 mil ifrån vänern. Inte så nära...men det finns säkert kurser hos dig med, kolla i butiker som säljer kort material!
    Grattis föresten. Idag är det ju exakt ett år kvar för er!!!
    Nedräkningen kan börja....

• tina060708

Har just börjat engagera mig i den stora marknaden på amerikanska ebay!
    En del priser är otroliga!(låga alltså)
    Tänkte försöka köpa en slöja därifrån, visserligen har min mor erbjudigt sig att sy en men jag tror att det faktiskt blir billigare att köpa en från ebay!
    Ska snacka lite med min bror (han är typ hacker) han brukar veta vad man ska undvika på nätet.
    Har du börjat avslöja för dina nära & kära att ett bröllop är på gång nästa år...

• Gumsigos

NixPix! :D

Har inte avslöjat ett dugg! De får inte veta förrän alla hjärtans (värdpar o tärnpar) de andra lite senare tror jag.

Äldre familjen om möjligt lite senare eftersom de blir bjudna på bröllopsfesten/ min 30 års fest i augusti/september.

Tror du det blir för sent då? för den festen menar jag. Har fått vissa antydningar om att det verkar för långt från bröllopet. Jag blir 30 28okt 2006

• tina060708

Varför just alla hjärtans dag? blir ju nyfiken ju...
    Jag tror säkert att dom blir glada vilken dag det än blir!
    Ska dom vara med på bröllopet? Eller ska ni visa bröllopsfilmen på 30-årsdan? Det är ju ganska kul ide det med ifall man inte tänkt bjuda alla till bröllopet...
    Hur känns det att fylla trettio då, nån ångest än?
    Fast du verkar vara en tjej med båda fötterna på jorden, så det går nog bra:)
    Jag tror personligen att fyrtio är värre en trettio, för 30 är ingen ålder idag!

• tina060708

Jag menar dina äldre släktingar när jag pratar om vilka som blir glada...:) Läste inlägget & insåg att det var lite rörigt skrivet!

Svar på tråden 8 Juli 2006