• Beach-06(Sofie)

Vad väger ni som är 1,60cm

Hejsan på er!

Jag är lite nyfiken vad ni väger som är 1,60cm långa, och om ni inte är nöjda med er vikt, vad vill ni väga?

hoppas det finns någon som svarar och är 1,60cm

//Sofie

själv är jag 1,60cm och väger 96kg

• Svar på tråden Vad väger ni som är 1,60cm
  • essie

Den dagen jag slutade banta, väga mig och ständigt tänka på vikten gick jag ner i vikt..! Från 65 till nuvarande 56 (är 164cm) Gör det du vill, träna bara om du tycker det är kul och mät dig istället. SJÄLVKLART kan man inte frossa godis och bakelser...men gör ett val-hur vill jag må? Se dig i spegeln och le istället för att stirra på vågen..det funkar! Hurra!!

• Brud_2005

viccy! Kunde man enl din läkare fastställa vad som är en "normal" vikt för en person som är mellan 150-170 cm på det vis du skrev?! Jag förstår om det fungerar att göra så vad gäller lite längre personer, men om det är någon som är 150 cm så skulle ju 33 kg anses kunna vara en "normal" vikt och det låter ju helt vansinnigt...

• Nickolina

Jag håller mded Sofia Helena (trodde väl aldrig att jag skulle göra det :) )
    Tror också att det bara är avundsjuka när tjocka gnäller på smalas vilt.
    Att väga 45 kg när man är 160 cm är inte ett dugg magert på de flesta utan normalt smalt. Det är konstigt när frågan ställs och folk svarar får de ändå kritik över att de är så smala.....Det är ju ingen som sagt att någon behöver väga lika lite. Men är man avundsjuk så är det väl en bra idé att ta tag i det och gå ner helt enkelt...All vet hur man gör...man rör sig mer och äter nyttigare och mindre. Man slutar ursäkta sig själv och se sig som ett offer och man tar reda på varför man upprätthåller sin fetma....Vad ger det för fördelar...Allt man gör ger fördelar även om man inte ser det alltid. Mna säger att man inte KAN banta...jojodå. Hade någon hållt en pistol mot ert eller någon ni älskar och hotat med döden om ni inte gick ner all övervikt på ett halvår eler år...ja mina vänner då hade det gått som en dans. Fundera ut vad övervikten ger er Tex:
    * Det är skönt att tycka synd om sig själv
    * Kan inte tänka sig smal
    * Mat är det enda som gör mig lycklig
    * Dåligt självförtroende hindrar mig att gå in i en relation med risk att bli sårad.

Det ligger saker bakom övervikten...annars är det inte svårt. Semestermat och godis har gett mig 5 extrakilo som ska bort och jag lider av att inte få hets/tröst äta....Men man gör ju ett val..Antingen får man tröstäta eller så får man vara smal...vilket är roligast större delen av tiden? Om man alltid har varit tjock så kan det nog vara svårt att tänka sig hur det skulle vara att vara smal och amn kanske vill ha kvar nidbilden att livet skulle vara perfekt då....För om man förverkligar det så upptäcker man att ens problem är kavr ändå...Och det kanske är lite läskigt. Vad tror ni själva?

• Silverrose

Jag är 168 cm lång och väger 55 kg. Har aldrig bantat, tränar aldrig och äter godis och annat onyttigt nästan varje dag. Folk har klagat på att jag är för smal, men jag är väldigt nöjd med min vikt.

• mamsen1

Jag är 161,5 och väger ca 62 kg...Har blivit fetare trots att jag ej gått upp men fett väger ju inte mycket heller...buhu

• Jämtlandstaus

jag är 163 och väger tyvärr 68kg.
    känner mig mycket missnöjd med min vikt. har alltid haft en väldigt slank kroppsbyggnad. Jag vägde ca 50kg när jag började plugga 99, och sen dess har jag bara gått upp och upp. jag äter inte godis, fikabröd, dricker inte läsk, äter inte speciellt mycket snabbmat och tränar en del. cyklar över 1 mil om dagen för att ta mig till och från jobbet.
    är det inte orättvist!

jag tror jag hamnat i en ond cirkel då jag äter för mycket mat helt enkelt.

ska börja i viktväktarna och har en personlig tränare.
    men det är så otroligt jobbig känsla att inte trivas med sin kropp. känns som om man har en badring runt magen, känns inte som magen/valkarna är en del av min kropp ens, ser helt främmande ut.

mitt primära mål är att väga under 60kg, men skulle gärna hamna på ca 55kg. sen måste man ju inse att man inte är 20 längre.

det jobbigaste jag vet är när jag säger att jag ska gå med i viktväktarna och folk säger "nej men inte behöver väl du det" osv. precis som om man skulle göra det utan anledning. och sen hålla på att försöka "övertala" folk om att jag faktiskt behöver gå ner. istället för att dom bara ska acceptera faktum.

oj vad långt det blev.
    känner att jag har mycket inom mig, angående detta..

/A

• sofia  aneleh

jämtlandsstatus, de som tycker du inte ska banta är väl bara rädda att du ska bli mycket snyggare än de är, och vill därför att du ska fortsätta vara tjocka så slipper de känna sig fulare. det är säkert annat om man varit stor hela sitt liv, men att från att några år tidigare ha varit slank och fin och sen bli tjock, måste kännas helt förkrossande.

• frenchi

Jag ar 1.70 vager 49-50 kg.Denna vikt passar mig nar jag vagde 54-55kg sag jag gravid ut...

• Frances

Jag ar 170cm (eller 169 :D) och vager 54-55kg. Ar mycket nojd :)

• Jämtlandstaus

sofia aneleh - tack rar du är, började le lite i alla fall :)

• Nickolina

jämtlandstaus:

jag tycker du verkar jätteduktig....Är säker påa tt du kommer nå din målvikt med den inställningen. Det är nog som du säger att du äter lite för mycket...Det ordnar sig med tränaren och med viktväktarna som lär dig balansera portionerna riktigt...Snart kommer du vara en smalis och då kommer de snygga musklerna som du cyklat till dig fram....Du kommer bli Ursnygg...kram

• Kräsen

är 158, väger 63 :( vill gå ner sisådär 10 kg.. helt inom några dagar haha.. har verkligen lagt på mig i sommar

• Jämtlandstaus

vad rara ni är som peppar mig :)

som sagt så är jag viktväktar "virgin" och ska börja v. 34.

visst, det är inga som går och pekar på mig på stan och säger, Gud vad tjock hon är! men det är så fruktansvärd känsla att gå omkring och vara obekväm i sin egen kropp. att inte känna att det är ens egen...
    att man köper kläder som inte i första hand är snygga, utan som döljer mest. går mest omkring och ser ut som en luffare känns det som :-/

kram från mig

• linslusen

Jag är 159 o väger 57, vill gå ner till 52.
    Håller på o peppar mig själv!!

• fialia

hej hej, jag är 1,71 lång och väger 67kg. Vägde 63 förr och har vart nere på 59kg. Tyckte bäst om mig själv på 63kg, kvinnligt kurvig men inte mullig...

• Fröken Malm

Jag är 161 cm och vägde för ett år sedan 82 kg. Tyckte det var jobbigt med att shoppa kläder, fick ont i ryggen av att mina bröst var stora.

Tänkte då att jag måste göra något åt detta så jag gick med i Viktväktarna och började träna pa gym. Jag gick ner 10 kg till jul och har sen dess gått ner ytterligare 4 kilo, (de sista kilona är svårast)

Alltså väger jag 68 kg nu och enligt Viktväktarna ska jag gå ner MINST två kilo till för att vara målvikt. Men personligen har jag redan nått mitt mål, för jag trivs med mig själv och då struntar jag totalt i vad vågen pekar på!

/J

• Saintly

Jag är ca 1,64 och väger 58 Kilo...
    Är detta "för mycket" i era ögon?

• Frances

Saintly, varfor afragar du OSS om VI tycker det ar for mycket?! Det ar ju DU SJALV som borde tycka och tanka om din kropp! :) Och vi kan ju inte veta hur du ser ut, dvs om du har muskelvikt, om du har 0 muskler, om din benstomme och sa vidare...

Jag kan bara svara for mig sjalv, om jag var 164cm och vagde 58kg skulle JAG tycka att jag vagde for mycket pa grund av min kroppstyp; jag tranar inte alls och har verkligen inte mycket muskler (eller nagra muskler alls..), nar jag vagde 58kg med min langd 170 cm tycker jag att jag var lite smaplufsig. Jag trivs med mina 54-55kg.

Samtidigt sa har jag en van som ar lika lang som mig och vager 65kg och hon ser SMALARE ut an mig eftersom hon tranar mycket och har mycket muskler! Jag skulle verkligen se MULLIG ut om jag vagde som henne med min kroppstyp...

Allt ar helt individuellt! :)

Svar på tråden Vad väger ni som är 1,60cm