• Februaribruden

Billigt hotell i New York?

Hej!

Sitter här och försöker leta ett billigt boende i New York. Inte det lättaste måste jag säga.

Har hittat ett hotell som heter Carter Hotel och ligger i midtown. Någon som har någon erfarenhet av det hotellet? Tar gärna emot tips på andra hotell som är billiga och ligger bra till!

• Svar på tråden Billigt hotell i New York?
  • Strumpan.

Jag ska åka till NY om en månad och har bokat carter hotell en vecka, men vi kan inte avboka för vi har redan batalat och så. Förbereder mig på det värsta...

• Tinga

Min man och jag ska åka till New York i början av juni, och vi har bokat Big Apple Hostel. Kostar 92 dollar per natt för ett dubbelrum, inklusive skatt. Det är ett vandrarhem, så jag antar att standarden är enkel, och dusch och toalett finns i korridoren. Jag har fått rekommendationer av en bekant som bott där, som tyckte att det var rent och fräscht, om än enkelt.

Läget är perfekt; bara ett par kvarter ifrån Times Square.

/Tinga

• Stjerna

Vi var i NY i februari och bodde på Bedford Hotel, www.bedfordhotel.com som var helt ok.

Bra läge, lagom stort, inte nyrenoverat men helt klart rent. Vi köpte dock en paketresa med Ving (flög med Malaysia) så jag kommer inte ihåg var pris/natt landade på.

• Moloko

Innan jag bokar något hotell går jag ALLTID in på www.tripadvisor.com.
    Där har folk varit inne och recenserat hotellen de bott på. Flr att läsa recencenter från några av nämda hotell i denna tråden:

Hotel Pennsylvania: www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g60763-d214197-Reviews-Hotel_Pennsylvania-New_York_City_New_York.html

Big Apple Hostel:
    www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g60763-d122024-Reviews-Big_Apple_Hostel-New_York_City_New_York.html

Carter Hotel:
    www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g60763-d93421-Reviews-Carter-New_York_City_New_York.html

Bedford Hotel:
    www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g60763-d93403-Reviews-Bedford_Hotel-New_York_City_New_York.html

Lycka til!!

• Incan

Roger Smtih är ett bra hotell i NYC

• Tinga

Tack för tipset om Tripadvisor, Moloko!

• Februaribruden

Tusen tack för tipset om tripadvisor, Moloko. En supersida måste jag säga :)

• Februaribruden

Hej!

Nu har vi bokat hotell. Det vart Roosevelt till slut. Inte kanske så billigt som vi hade planerat men jag hoppas att det blir bra.

Trots att man inte tillbringar så lång tid på hotellet så är jag ändå rätt kräsen och vill ha rent och fint runt omkring mig. Dessutom har jag svårt för att dela på toa :)

• Kattis72

Hej!
    Nu har jag och min blivande varit i USA. Vi bodde på Hotel Pennsylvania som det skrivits så dåligt om här på bröllopstorget! Vill bara säga att vi kommer bo där igen när vi åker tillbaka. Läget är perfekt- mitt emot Penn Station och Madison Square Garden samt ett stenkast från hjärtat av Manhattan, dvs Time Square!
    Vi betalade under 500 kr per natt /per person. Rummet var städat och jag såg inte skymten av något mögel i badrummet! Lakanen var också rena och inte fläckiga som endel påstått. Men visst, vi kanske hade tur. Rummet var långt ifrån nyrenoverat, men det spelar ingen roll tycker vi. Vi sov några timmar på rummet sedan var vi ute och upplevde stadens sus och dus! Underbart!
    Håller med dem som sagt att man sint ska fika eler äta i Hotellets lobby... det finns massvis av mysiga caféer runt omkring!

• Miss Ivory

Hej!

Kattis 72: det var skönt att höra. Jag hoppas på att rummet blir bra. Vi har betalat ca: 810 kr /per p. Så man hoppas jun att man får ett bra rum. Längtar så....

• Strumpan.

Nu har jag kommit hem från min USA resa och vi bodde på carter hotel i en vecka. Läget var ju perfect, kunde inte bott bättre. Bara några steg ifrån time square.
    Jag har så låga förväntningar på det hotellet efter allt jag har läst här så det blev en positiv upplevelse. Rummet var helt ok. Fanns AC, stor säng, badkar mm. Jättefräsht var det ju inte, men helt OK. Vi kanske hade tur för jag hörde några andra som klagade på sina rum, men en sak man kan göra är att få se rummet först eller säga till att man vill ha ett fint rum. DEt var det några som gjorde då fick dom se rummet innan.

//sofia

Svar på tråden Billigt hotell i New York?