• Februaribruden

Billigt hotell i New York?

Hej!

Sitter här och försöker leta ett billigt boende i New York. Inte det lättaste måste jag säga.

Har hittat ett hotell som heter Carter Hotel och ligger i midtown. Någon som har någon erfarenhet av det hotellet? Tar gärna emot tips på andra hotell som är billiga och ligger bra till!

• Svar på tråden Billigt hotell i New York?
  • Februaribruden

Tar gärna emot fler tips!

• Swing

Min man brukar bo på EDISON och har alltid varit nöjd, men det var ju tyvärr fullbokat.....

• Kattis72

Miss Ivory: Jag lovar att berätta hur det var efter vår resa. Är tillbaka i början av maj!

• Martins flicka

Min man bodde på Roosevelt hotel i NYC när han var där och jobbade för något år sedan. Det ligger i Midtown, Madison och 45:th. Kanske inte det allra billigaste men väl värt sitt pris och lite till. Rummet var enkelt och spartanskt men mycket fräscht. Badrum med typisk amerikansk "widescreen"spegel. Det verkar vara ett hotell där det finns både riktigt lyxiga sviter men också budgetalternativ. Hade det funnits lediga rum där när vi skulle dit hade vi bott där. (Vi var där på St Patricks Day och det var fullbokat på hela Manhattan.)

www.theroosevelthotel.com/

• Februaribruden

Tack för alla tips! Har avbokat Carter men inte hittat något annat som passar oss. Vill komma undan ganska billigt men det får ju absolut inte vara ofräscht. Så kom gärna med fler tips :)

• Martins flicka

Förstår att ni vill bo billigt men om ni vill bo 600-800 kr per natt blir rummen därefter som liknande Carter hotel. Min man har jobbat flertalet gånger i USA o NYC o bott på flertalet ställen. Han har försökt leta billiga ställen men kommit underfund med att ska man ha det fräscht får man lägga till en slant. Så vårt tips är absolut Roosevelt. Standard och valuta för pengar är inte vad vi svenskar är vana vid.

Lycka till!

• Aleschandra

Hej
    VI kom hem från USA för en vecka sen efter en 3 veckors trip till NY och florida. Vi bodde på ett hotell i NY som heter Hotel Grand Union. Det ligger på 32 gatan (samma gata som pennsylvania om jag inte har fel för mig) mellan 5e avenyn och madison. Dvs väldigt centralt och bra tyckte vi. Hotellet var väldigt bra till det priset vi betalade ( 970/rum o natt). Vi bokade via Kilroy och priset varierar lite beroende på säsong. De på kilroy avrådde oss att välja Carter hotel. De sa att många hade klagat på det hotellet och det verkar som andra här inne har samma erfarenhet.

Så, som sagt, spana in www. hotelgrandunion. com . vi var i alla fall väldigt nöjda med hotellet som vi tyckte var fräscht (rummen var nyrenoverade), även om det var lite si och så med utsikten (en brun vägg), men vad kan man förvänta sig av manhattan.

Ha det så jättemysigt i NY. Det hade vi.

Bye Bye

• Sommar-04

Har hort bra saker om Holiday Inn pa typ 43:e eller 32:a gatan, enkelt, frascht, centralt.

Kolla ocksa www.sidestep.com. Jag har hittat en hel del bra flygbiljetter och hyrbilar dar forr, tror de har hotell ocksa!

• July

Jag vill bara tipsa om att leta på www.hotels.com för där kan man få massa bra rabatter på hotell. Man kan boka även om man är bosatt i Sverige vilket är kanon.

Svar på tråden Billigt hotell i New York?