• Februaribruden

Billigt hotell i New York?

Hej!

Sitter här och försöker leta ett billigt boende i New York. Inte det lättaste måste jag säga.

Har hittat ett hotell som heter Carter Hotel och ligger i midtown. Någon som har någon erfarenhet av det hotellet? Tar gärna emot tips på andra hotell som är billiga och ligger bra till!

• Svar på tråden Billigt hotell i New York?
  • Februaribruden

Ingen som kan hjälpa mig?

• Kattis72

Vi åker till NYC om två veckor och har bokat fyra nätter på Hotel Pennsylvania mitt på Manhattan (intill Empire State Building) Vi betalar 1000 kr per natt/per rum, vilket är jättebilligt!
    Boka int epå deras hemsida, utan på nåton internetsajt typ Seat24 eller nått. Blit halva priset ungefär!
    Kolla in hotellet på :
    www.hotelpenn.com

• höst brud 07

Jag har inget billigt jag kan rekomendera. Jag vill bara varna för Pensylvanina Hotel på 7:e ave.
    Jag och min sambo var där i januari och vi var glada när vi hittade ett 3 sjärnigt hotell för 500Kr natten för dubbelrum. Men när vi kom dit så ville vi inte lägga något på golvet och badrummet var fullt med mögel. Vi checkade ut på en gång.

Tänk på att plocka bort minst en stjärna om inte till och med två stjärnor på hotellen i NY.

Lycka till och se er för man kan bli rejält lurade på hotell i NY.

• höst brud 07

Kattis 77

Ledsen att behöva säga det men det var där vi bode och vi blev jätte besvikna. Hoppas att ni har bättre tur. Förvänta dig ingenting och ät definitift inte på restaurangen som ligger vid entren. För 2 bagel med smör och en varsin lite apelsin jos betalade vi över 20$.

Varning!!!

• höst brud 07

Förlåt Kattis 72 var det....

• Kattis72

höst brud 07: De vi känner som varit där har bara gott att säga om hotellet, men 500 kronor för ett dubbelrum lät oförskämmt billigt - kanske fick något sämre rum då!

• Kattis72

Har bott i USA många år och vet att man aldrig ska äta intill eller i de stora hotellen. Har också varit i NYC ett otal gånger och har fått bra referenser om hotellet. Ni måste verkligen haft otur!
    NYC är en fantastisk stad, speciellt på våren!!!

• höst brud 07

Vi bokade just över nätet och valde ett standard rum. Jag var just inne på deras hemsida och rummen så inte alls ut så.
    Alla rum är nog inte renoverade. Hoppas att nu har bättre tur med era rum än vad vi hade.

• Kattis72

Det hoppas jag med. :)
    Vet att alla rum inte är lika nyrenoverade och hoppas naturligtvis vi får ett bra rum...
    Har bokat via nätet vart vi än rest och aldrig blivit besviken. Var i Hamburg i höstas och fick tag på ett fantastiskt hotell för bara 450 kr/rum...
    Hoppas ni hade det trevligt i NYC i alla fall -trots de dåliga hotellrummet! (Tur att man inte tillbringar så mycket tid på hotellet) ;)

Svar på tråden Billigt hotell i New York?