• Februaribruden

Billigt hotell i New York?

Hej!

Sitter här och försöker leta ett billigt boende i New York. Inte det lättaste måste jag säga.

Har hittat ett hotell som heter Carter Hotel och ligger i midtown. Någon som har någon erfarenhet av det hotellet? Tar gärna emot tips på andra hotell som är billiga och ligger bra till!

• Svar på tråden Billigt hotell i New York?
  • höst brud 07

Förutom hotellet så hade vi en underbar resa. Vi kommer definitift att åka tillbaka. Vi bokade om oss oss bodde istället på Hilton på 6ave. Betydligt bättre. En stor fördel med Pennsylvania var läget det ligger helt perfekt.

• Martins flicka

Vi var nyss i NYC och bodde på Carter hotel och vill å det bestämdaste avråda från att bo där. Vi fick ett jättesunkigt rum med fönster som var frostade=kunde inte se ut och med jättedålig belysning som gjorde att man kände sig instängd. Tvsladden var avklippt och badrummet var ofräscht med smutsiga handdukar. När vi klagade fick vi ett bättre rum men otrevlig personal, sunkiga rum, varje kväll när man kom hem fick man gå och ladda om nyckelkortet för att det inte funkade och fick aldrig nån ursäkt, gör att det verkligen var ett bottennapp. Vi hade jättestrul med dem och kan absolut inte råda någon att bo där. Vi bodde kvar pga att det var fullbokat på hela Manhattan men annars hade vi definitivt bytt hotell.

• Miss Ivory

Hej påe r!

Nu blir jag lite orolig..Vi har oxå bokat hotell pennsylvania i juni via seat24. Allt verkar ju vara helt okej för att vara två stjärnigt, men vi har en liten grabb med oss på 1 år..inte vill vi att det ska vara mögel på golvet i badrummet etc..Då måste man väl få byta rum! Det kan ju inte accepteras.
    Kattis72, kan inte du skriva hur det var där efter er resa..
    Någon som har mer erfarenheter???

Kram

• Babo

är det ingen som kan bo i det här galna hotellet i New York och recensera? Jag blev så sugen när jag såg tipset för ett tag sen: http:// www.carltonarms. com/

• Bridezilla ; )

Vi bodde på Hotell Pennsylvania för ca ett år sedan. Hotellet ligger jätte bra, gång avstånd till det mesta. Vi fick ett jätte bra pris - tror vi betalade max 30 dollar per natt för ett dubbelrum. Ok, det var ett av de orenoverade rummen men det var fräscht - ingen mögel eller skitiga golv. Tycket det var helt ok med tanke på att man ändå inte sitter inne på rummet och trycker när man är i New York.

höst brud 07
    Ok cafe´t vid entren var inte billigt men deras muffins var underbara.

• Februaribruden

Aj aj det låter ju inte alls skoj. Vad kan ni rekommendera då?

• HelleBelle

Vi var i NYC i dec och bodde då på Edison. Trivdes jättebra. Frukost resturang i samma byggnad. Inget 4* men dock helt ok. Bra läge ockå. Vi bokade hotelet genom swanson.

• Februaribruden

Har kikat på Edison men det var full bokat. Det som är är att det börjar bli lite ont om tid för oss och då är det många hotell som är fullbokade. Tänkte komma undan så billigt som möjligt när det gäller hotell men man vill ju ändå att det ska vara fräcsht.

Någon som har erfarenhet av hotell Ramada?

• Februaribruden

Usch vad svårt det här vart då :(
    Någon som bott på Pickwick Arms? Vill jätte gärna höra vad ni tyckte i så fall. Några andra bra tips?

• cewe

Jag har bott på Pennsylvania ett par gånger. Läget är helt perfekt och priset med för att vara på Manhattan. Men visst är det rätt sunkigt. Rummen är lite olika. Nu senast var det rent och fräscht men jag har haft ett sämre också med fuktskador mm. De renoverar för fullt men de nya är dyrare.
    Undvik restaurangen vid entrén.De är jättedyra. Det finns massor med bra ställen runt om.

Svar på tråden Billigt hotell i New York?