Eskilstuna... var bo?
Hej!
ska kanske flytta till Eskilstuna med omnejd snart. känner inte alls till det så jag skulle gärna vilja veta hur boende situationen ser ut, var man ska bosätta sig, är det något område man inte ska bo på?
MVH Lisa
Hej!
ska kanske flytta till Eskilstuna med omnejd snart. känner inte alls till det så jag skulle gärna vilja veta hur boende situationen ser ut, var man ska bosätta sig, är det något område man inte ska bo på?
MVH Lisa
odin
jo jag har förstått att det är ganska mycket bråk och otrevligheter i Eskilstuna. vi kommer nog att flytta lite mer ut på landet efter ett par år.
skriver mitt inlägg igen:
Nu börjar det närma sig att vi måste ha en lägenhet. Kommer att flytta upp om två månader.
Det finns mkt ledigt på Nyfors, men efter det ni har skrivit så vet jag inte. De flesta lgh finns ju på de områdena som ni har skrivit är sämre. Men av de områdena så borde det ju finnas ngn "ranking"?
Av de ställen som ni har skrivit är mindre bra:
Brunnsbacken
Fröslunda
Skiftinge
Årby
Nyfors
Viptorp
Skogsängen
Vilka skulle ni ABSOLUT ABSOLUT inte bo i, och vilka hade ni kunnat bo i om ni inte hade fått tag på ngt annat?
Hur är Norr?
puffar upp lite
Finns det lägemheter i övre Nyfors tycker jag det är helt OK... Kanske inte toppen bra men det funkade för mig i tre år, utan några som helst problem..
Lindis79
Tyvärr så finns det inga lägenheter på Övre Nyfors.
ska åka upp på torsdag och fredag och titta på lägenheter. har fått ihop en sådär 10-12 stycker, så håll tummarna för att något ska passa oss!
Ja det ska jag verkligen göra..
Det borde ju bli napp på något tycker man..
Hör av dig så man vet hur det går!!
Lycka till!!!!
tack! jo vi hoppas på att det kan bli någon som kan passa =)
Sturegatan ligger i Fröslunda. Jag röstar fortfarande på Nyfors. I övrigt är det inte så jättefarligt som det verkar av denna tråd. Så läbbig stad är det inte, jag kan tänka mig att det kan kännas rätt bra om man inte är uppväxt där som jag är. Man är ju oftast mer kritisk mot den staden man har bott i under tonåren, eller hur? Jag är trött på E-tuna och vill helst inte flytta tillbaka, men det är ju också för att jag bodde där så länge. Om jag ska rangordna dina områden då. Börjar med det "bästa" och slutar med det "sämsta".
1. Nyfors
2. Viptorp/Skogsängen (kvittar)
3. Skiftinge/Fröslunda (kvittar)
4. Brunnsbacken
Tänk på att nr. 3 och 4 ligger lite längre ifrån stan.
Tack alla som har svarat för hälpen. Har precis kommit hem ifrån en lång bilfärd från Eskilstuna till Lund.
Tittade på nio lägenheter igår och skulle ha tittat på fyra-fem till idag, men det behövdes inte eftersom vi har fått en helt underbar lägenhet på Sommarrovägen på Nyfors. Tre meter i takhöjd, stukatur och helt nyrenoverad, så vi är överlyckliga.
Grattis!!!!
När flyttar ni???
tack! det känns jättebra. Vi flyttar i mitten på juni. Det ska bli intressant att lära känna E-tuna lite bättre, hann knappt med det när vi var uppe.
Vad roligt, lägenheten lät verkligen fin!!
Hej!
Lite sent kanske, men själv så ska jag flytta till Stenby inom kort.