Eskilstuna... var bo?
Hej!
ska kanske flytta till Eskilstuna med omnejd snart. känner inte alls till det så jag skulle gärna vilja veta hur boende situationen ser ut, var man ska bosätta sig, är det något område man inte ska bo på?
MVH Lisa
Hej!
ska kanske flytta till Eskilstuna med omnejd snart. känner inte alls till det så jag skulle gärna vilja veta hur boende situationen ser ut, var man ska bosätta sig, är det något område man inte ska bo på?
MVH Lisa
Det har jag tyvärr inte så bra koll på... Det var ganska många år sedan jag bodde där...
Lycka till med letandet i alla fall!!
ChristiansBrud
Om man går via hyresvärdarna så är det enklast att snabbt få tag på lägenheter i de områden som inte är så eftertraktade. Enklast är i så fall är själv hålla koll via lokaltidningarna, då det har blivit mer och mer vanligt att annonsera ut där om man behöver bli av med sin lägenhet snabbt. Det eller genom kontakter, att man hör talas om någon som är på väg att flytta.
har nu varit i kontakt med den kommula fastighetesförmedlingen. De hade fyror på brunnsbacken, fröslunda, skogsängen och viptorp.
hur är brunnsbacken och Fröslunda
är det långt till centrum? viptrop verkar ligga lite utanför om jag har uppfattade det rätt?
ChristiansBrud
Personligen skulle jag nog undvika åtminstone Brunnsbacken. Fröslunda ligger i anslutning dit, är ganska ok lägenheter och bra närservice men något småstökigt emellanåt. Från Fröslunda tar det ca 20-30 gångväg till stationen.
Viptorp ligger i utkanten av staden men är ganska ok område. Skogsängen vet jag dessvärre inte så mycket om.
okej! så de områdena där det fanns ledigt är inget att bo på om jag har förståt er. Är det mycket kriminalitet i Eskilstuna? tycker att det verkar vara många områden som inte är så bra. på de ställen jag har bott har det oftast bara varit ett område.
ChristiansBrud
Ja i stort sett är det så, i alla fall som sagt om man går via hyresvärdarna. Har blivit mer och mer så att man behöver jaga och vara aktiv för att kunna norpa en bra lägenhet. Bäst är oftast att hålla lite koll i lokaltidningarna där man kan ha tur och hitta bra lägenhet som blir ledig omgående. Men det gäller att vara snabb.
Personligen så gillar jag Övre Nyfors, Västermalm, Söder och gamla stan. De räknas av de allra flesta som de bättre områdena. Hur stor lägenhet söker ni?
mindgambler
vi är ute efter en trea eller en fyra på minst 80 kvm. med inflytt ganska omgående under april/maj
alla dem områden du kan få lägenhet i är dåliga områden.
Ett tips är att du helt enkel ringer runt till privata värdar och hör dig för.
På frågan om det är mycket kriminalitet så är svaret JA, det är väldigt många utslagna människor som flyttat till E-tuna från S-holm för att det har varit lättare att få lägenhet i E-tuna. Arbetslösheten var ganska stor ett tag.
Sen sägs det att det blivit lite bättre i och med högskolan, men det vet jag ingenting om.
har sett en ledig lägenhet på krongatan 5 i Nyfors. räknas det till övre Nyfors? ngn som känner till området däromkring?
ChristiansBrud!
Ville bara att du ska veta att jag kommer och hälsar på oavsett var ni bosätter er! Hoppas dock att ni kommer att hitta en riktigt fin lägenhet som ni supertrivs i. Sen kommer ju du ändå att få världens bästa och mest välbetalda jobb och då kan ju du försörja Christian så ni kan flytta hem igen, eller hur!?
Kram på dig!