• ChristiansBrud

Eskilstuna... var bo?

Hej!
    ska kanske flytta till Eskilstuna med omnejd snart. känner inte alls till det så jag skulle gärna vilja veta hur boende situationen ser ut, var man ska bosätta sig, är det något område man inte ska bo på?

MVH Lisa

• Svar på tråden Eskilstuna... var bo?
  • ChristiansBrud

Löfskan
    Tack vännen det betyder mycket. Det ju inte mer än en timme in till Sthlm. Så det är ju tusen ggr bättre än om han tagit jobbet i Danmark. Fast suck och pust det hade ändå varit närmre hem.

Säg till mig om du hittar världens bästa och mest betalda jobb, jag tar det direkt =)
    Vi hörs snart, Kram

• ChristiansBrud

Nu börjar det närma sig att vi måste ha en lägenhet. Kommer att flytta upp om två månader.

Det finns mkt ledigt på Nyfors, men efter det ni har skrivit så vet jag inte. De flesta lgh finns ju på de områdena som ni har skrivit är sämre. Men av de områdena så borde det ju finnas ngn "ranking"?
    Av de ställen som ni har skrivit är mindre bra:
    Brunnsbacken
    Fröslunda
    Skiftinge
    Årby
    Nyfors
    Viptorp
    Skogsängen

Vilka skulle ni ABSOLUT ABSOLUT inte bo i, och vilka hade ni kunnat bo i om ni inte hade fått tag på ngt annat?

• ChristiansBrud

ingen från Eskilstuna idag?

• Frango

Jag är ledsen att säga det men jag skulle absolut inte bosätta mig på några av dessa områden. Det finns ju en anledning till att det finns gott om lägenheter i dessa områden.

• timidimi

Av de här områdena du radar upp skulle jag ha valt Nyfors. Det har blivit lite bättre där och det är nära till stan. De andra är områden jag absolut inte skulle vilja bo i.

• ChristiansBrud

Frango: jo jag förstår att det inte är några toppområden. men när man måste ha en lägenhet på två månader och man bor 60 mil bort är det svårt att göra ngt annat än att ta vad som erbjuds. Jag har svårt att tro att alla områdena är precis lika hemska, därav min fråga.

• ChristiansBrud

timidimi: tack, jo det lutar mot Nyfors, just pga att det är nära centrum.

Vi hittat en ledig lägenhet på Sturegatan, där hyresvärden säger att det ligger på Västermalm. Vilket jag, enligt kartan, anser att det inte gör. Det verkar ligga lite mittemellan alltihop? där står inget precis där, är det någon som vet vilket område som Sturegatan ligger på?

• odin

Om du har möjlighet, flytta till Västerås istället Det är en större och trevligare stad med goda pendlingsmöjligheter. Vi fick en jättefin lägenhet i ett centralt och bra område på bara några veckor genom ett privat bolag! Västerås-Eskilstuna tar med tåg 35 min och Västerås-Stockholm 50 min.

• ChristiansBrud

odin
    det var en liten fundering, men vad jag har förstått så är Västerås ganska dött efter klockan 18 på kvällen, till skillnad från Eskilstuna som iaf ska vara lite bättre på den biten.

• odin

Hmm, de är nog lika döda på den fronten. V-ås har rätt få dansställen, men oftast sitter väl folk i vår ålder och tar en öl ändå. I E-tuna har jag inte festat så mycket mer än på Blå.

Båda städerna är rätt så stökiga med en del bråk på nätterna, men det har väl i och för sig blivit bättre med åren.

Svar på tråden Eskilstuna... var bo?