Eskilstuna... var bo?
Hej!
ska kanske flytta till Eskilstuna med omnejd snart. känner inte alls till det så jag skulle gärna vilja veta hur boende situationen ser ut, var man ska bosätta sig, är det något område man inte ska bo på?
MVH Lisa
Hej!
ska kanske flytta till Eskilstuna med omnejd snart. känner inte alls till det så jag skulle gärna vilja veta hur boende situationen ser ut, var man ska bosätta sig, är det något område man inte ska bo på?
MVH Lisa
ingen från Eskilstuna?
Hej
Här är en gammal utflyttad E-tuna bo.
Områden jag absolut inte skulle flytta till
Skiftinge
Årby
Nyfors
Frösunda
Områden jag skulle bo i:
Gamla stan, otroligt fina lägenheter precis vid vattnet, dock svårt att få en lägenhet.
Söder, också jätte bra område
Mitt i stan
Ska du flytta till hus så skulle jag välja dessa områden
Söder
Skogstorp - en bit utanför men bra ställe
Kvicksund
Borsökna
tack Frango, nu har jag lite kött på benen. någon annan?
Jag skulle helst inte bo i Viptorp eller Skogsängen heller. Nyfors har fått lite bättre rykte nu tror jag, det är ganska många studenter som bor där. Fast helst inte där ändå faktiskt. Du får kolla lite vad du kan få tag i, men det är säkert lättast att få i just Årby och såna områden. Sen ska man tänka på att vissa delar av områden är bättre än andra delar. Leta lite och kolla på lägenheten först och bilda dig en egen uppfattning.
Cristians brud
Jag bodde i Övrenyförs under tre år, trivdes hur bra som helst!! Men det beror ju lite på vad man söker.. prisklass osv..
Det finn i alla fall många fina områden!!
Lindis79, timidimi
vilka områden rekomenderar ni då?
har tittat lite på kartan över områdena. Nyfors verkar ju ganska centralt trots allt, eller har jag missuppfattat det?
det har gått väldigt snabbt alltihop och min sambo kommer antagligen att behöva flytta om bara ett par veckor och jag kommer att flytta till sommaren.
Vi har sett att det finns kommunala hyreslägenheter, och det verkar ju inte så svårt att få tag på en hyreslägenhet vad jag har förstått, eller?
vi har bestämt att vi inte köper något förrens vi vet mer on staden.
Vad har ni annars att säga mer allmänt? hur många invånare finns det? är det många som pendlar till sthlm? såg att det inte tog mer än en timme med tåg. jag kommmer främst att söka jobb där antagligen.
hur är det med shopping, restauranger, nöjen, grönområden och sevärdheter osv? vill veta så mkt som möjligt.
/Lisa
Nyfors som område har blivit bättre de senaste åren, men kan fortfarande ses som något stökigt. Själv bor jag helst i områden runt Nyfors. Det har blivit allt vanligare att man pendlar till Stockholm, vilket har lett till att staden växer. Det har gjort att det har blivit svårare att få tag på lägenheter, i alla fall i de bättre områden. Själv bor jag i en lägenhet ca tio minuters gångväg från stationen mot Fröslunda hållet till men ej i det området. Det är ett lugnt skönt område med bara ca fem minuter till kronskogen med bra leder. Trivs superbra. Skulle rekommendera er att kolla efter lägenhet på västra sidan. Då har ni även nära till Vilsta Friluftsområde. Ska snart själv flytta därifrån så det finns en mysig lägenhet tillgänglig.. ;)
mindgambler
hur svårt skulle du säga att det är att få en lägenhet? med kort varsel också.
Har ni haft kontakt med några Hyresvärdar?? Det var ett tag sedan jag bodde där, men då var det inte så svårt att hitta lägenheter.. Ring runt lite och kolla..
Jag trivdes bra i Övre nyfors, ligger lite utanför Nyfors där det är lite stökigare. Nära till både tåg och Centrum..
Lindis79
än sålänge har jag inte haft tid men ska ata tag i det nu i veckan! jag ska ringa lite olika hyresvärdar. är det någon, förutom kommunen, som har mycket lägeneter och som är känd att ha fina lägenheter?