• blivande fru J

störande grannar?

jag vet inte hur mycket man kan acceptera och när man bara är gnällig. jag bor i bostadsrätt i ett hus med bara yngre. Jag har oftast schemalagt från 8 och går därför och lägger mig vid 22. Ibland läser jag hemma på eftermiddagrna. dessutom besväras jag av huvudvärk. Min granne spelar väldigt mycket musik, inte så högt att det vibrerar i möblerna, men väl så att jag kan sjunga med i titlarna som mestadels är urdålig svensk schlager. han verkar inte göra så mycket vettigt på dagarna, jag tror han eventuellt har någon slags efetrmiddagsjobb. Nu är han i alla fall hemma och på kvällarna när jag vill sova eller besväras av huvudvärk. Ringde nyss på och sade att han väsnades, fast klockan är efetr 13 öppnade han med tandborste i munnen och såg oförstående ut åt mitt klagomål. Han sade att han skulle sänka dock. nu är det tyst och jag ganska nöjd, emn det lsutar ju aldrig, imorogn börjar han igen. Han hyr i andra hand så han kanske är mån att få bo kvar, men just nu känner jag mig mest som en gnällkäring. Jag kanske måste acceptera ljud. även om jag inte vill..

hur mycket hör ni era grannar?

• Svar på tråden störande grannar?
  • blivande fru J

det ska vara tyst mellan 22 och 07, men man får inte låta hur mycket som helst resten av dagen för det. jag måste få lyssna på min musik utan att hans musik överröstar min tex, vårt hus är inte lyhört, så han spelar ju ganska högt om jag kan sjunga med i texten. min sambo är styrelseordförande så jag har nog rätt mkt att säga till om :)

• K.C

BLIVANDE: jamen dåså - prata med din man så får han ta det vidare...

• blivande fru J

mannen är ju i asien, men han ska allt få höra när han kommer hem.....

• lij

En del får man tåla om man bor i ett flerfamiljshus, men inte vad som helst. Man får helt enkelt acceptera att man har grannar som bor nära och därför tåla lite mer men också vara lite tystare.

Jag tycker att du ska tala om för honom någon mer gång hur mycket han låter, han har antagligen inte förstått det. Du kan ju ta med honom till din lägenhet så får han höra hur det låter. Och kanske någon mer granne störs av honom? Och om det inte hjälper får du ta det med ägaren till lägenheten, det är ju ändå hans/hennes hyresgäst.

• Gudde

blivande fru J Vi hade en granne som höll på att göra oss tokig genom att spela Thomas Ledin väldigt högt mellan 5-9 timmar per dygn (just nu hatar jag Ledin). När vi klagade hos hyresvärden fick vi rådet att dokumentera när grannen spelade, vad han spelade mm, detta för att de skulle ha en grund att stå på när det pratade med killen. Så ett råd är att du dokumenterar störningarna så kan du visa dem åt din hyresvärd senare.

• blivande fru J

Gudde: Det var ett bra tips. Jag tror bestämt jag ska börja föra störningsdagbok. Jag tycker vekrligen inte att jag klagar över småsaker, och självklart är det inte samma sak som att bo i hus på landet där allt är lugnt och tyst, men man ska inte behöva ta vilken skit som helst (typ kicki, bettan och lotta ovh jimmy jansson :))

• Gudde

blivande fru J Hoppas att "störningsdagboken" hjälper dig och att din hyresvärd gör någonting åt saken.

• Mia H

grannen som bor nedanför är helt konsitg. Han slår sin fru mest när han är ful tror jag, och det är inte kul att höra när hon gråter och skriker och försöka somna till det. Jag har tänkt på att ringa polisen men hon går bara tillbaka till han efter ett tag. Ibland så hörs det mycket dunkande ljud och han har en hemsk hosta. Och på nätterna verkar han inte sova för jag vaknar ofta av att han hostar och är uppe. Han borrar också ofta i väggen vilket är hel konstigt, för det har hållt på i år. Väggen måste ju vara full med hål. Inte kul att ha som granne...

• Nickolina

Hm undrar om dåliga låtar spelas på en annan frekvens så att det hörs bättre.
    Vår käcka alkisgranne fick förmodligen en ny skiva i julklapp för den den 25 dec har den spelats flitigt. Texterna: jorå omgjorda. Tex "du kommer med solsken till mig" blir käcka "det fattas ett stolsben för mig, när man handlar på Ikea fattas alltid nån grej" Eller istället för "man skall ha husvagn" skall man enligt skivans texter ha HD och så var det visst brum brum från motorgården istället för hum hum från humlegården. Idag började han kl 9. Det var förövrigt min och min pojkväns första sovmorgon på typ en miljard år. Vet ni hur jag vet att han är alkis? det är lätt. Innan han började med denna skiva spelade han Jerry Williams. Det vet ju varenda människa att det är alkismusik. Fördomar? jag? Inte då. Jag är bara en ond människa

• blivande fru J

Gudde: jag bor i bostadsrätt och är sambo med ordföranden. Sambon ska ta upp problemet på nästa styrelsemöte så att det skrivs in och kan följas upp. Dessutom har min sambo pratat med honom och de har flyttat hans högtalare, men musiken hörs fortfarande alldeles för bra, liksom grannens flickväns rökhosta och skrik

Svar på tråden störande grannar?