När sa ni "jag älskar dig"?
Jag är lite nyfiken på när i förhållandet, och hur, ni för första gången sa "jag älskar dig"? Vem sa det först? Vad hände sen?
Jag är lite nyfiken på när i förhållandet, och hur, ni för första gången sa "jag älskar dig"? Vem sa det först? Vad hände sen?
Det var ca tre månader in i vårt förhållande glömde jag ju nämna :0)
Ingefära
Det är ju skitroligt. Det verkar ju inte som att du är jättearg för att han aldrig har sagt det, det finns ju dem som inte finner sig helt bekväma med verbala känsloyttringar helt enkelt.
Är han norrlänning förresten? Jag vill bara kolla om stereotypen stämmer.
Ingefära
Hur vet du att han älskar dig då'rå? Visar han det på annat sätt?
Hur kom ni fram att ni skulle gifta er?
Nyyyfiken, du hade en annan historia, jag e sååå nyfiken!
Räknas det att han stod och höll om mig och sa typ att han älskade mig och jag (som i alla lägen försöker vara ärlig) säger att "Bara så du vet älskar jag *någon annans namn här."
Jag är långt ifrån perfekt människor... men trots mitt utfall är vi ju iaf. fortfarande ihop nu. ;)
P.s Och jag HAR sagt att jag älskar honom och säger det ofta.
Min sambo skickade ett sms första helgen vi var ifrån varandra efter att vi blivit tillsammans (hade då varit tillsammans en månad men känt varann ett par år) där han skrev "Wih den sötaste och underbaraste som finns, älskar och saknar dej".
Jag sa det under lite mys i sängen efter typ två veckor. Jag var jättenervös och funderade mycket på om jag skulle våga eller inte. Helt plötsligt bara for det ur mig och han svarade: "Ohhh hur kan man inte älska dig Lottchen?!".
Det glömmer jag aldrig, nu är vi gifta och väntar vårt första barn!
Första gången jag skulle säga det var efter ca två månader. Vi låg i soffan helt tysta och bara myste. Jag var ,precis som Linganlotta, nervös och försökte komma på ett bra sätt att formulera mig(knepigt att säga jag älskar dig). Så jag låg där i säkert en kvart och försökte få det ur mig, så plötsligt är det min sambo som säger "jag älskar dig" till mig. Jag blev så paff att jag blev helt tyst. Han snodde ju min line! Iaf sade jag "jag älskar dig också" senare på kvällen, men min sambo tror fortfarande (efter tre år) att det var han som "drog" det ur mig...
Jag o min kille hade varit ihop i 1 eller 2 månader och han låg inne i lumpen. Varje kväll ringde han , men den här kvällen sa han "Jag älskar dej" . Jag var inte alls förberedd på det så jag sa TACK och sa sen hej då och lade på. Men kvällen efter var jag förberedd och när han sa det igen så sa jag det tillbaka.
Nu går det inte en dag utan att vi säger det.
När vi hade varit tillsammans i en månad åkte älsklingen iväg på semester i fem dagar. När vi pratade i telefon tredje dagen sa han att han saknade mig så himla mycket,å sen sa han "jag älskar dig..." Jag blev så himla paff så jag låtsades som att jag inte hade hört det. Tyckte att det va tidigt att säga det efter bara en månad. Så vi låtsades som ingenting.
Nån vecka senare låg vi i sängen och pratade. Då sa han "Jag kan svära på att jag älskar dig..jag menar tycker om dig.." Även den här gången låtsades vi som ingenting. Han hade ju liksom "råkat" säga det. :)
Men ytterligare en vecka senare,när vi hade varit tillsammans i en och en halv månad,så låg vi och gosade i soffan. Och då kände jag att jag verkligen älskade honom. Även om det va "tidigt" så var det ju faktiskt så jag kände! Så jag sa "jag älskar dig" och han tittade på mig,log och sa "Vet du vad? Jag älskar dig också".
Underbart! Mysigt att tänka tillbaka..
Nu säger vi att vi älskar varandra flera gånger varje dag och vi menar det varje gång! :)
Vi sa "jag älskar dig" till varandra efter en och en halv vecka tillsammans. Han sa det först, men jag hade gått och velat säga det i två dagar men inte riktigt vågat, tyckte att jag rusade fram lite väl snabbt...
Oj oj,svårt att komma ihåg måste jag säga, men efter ett par månader hemma i hans säng va re... mys... Visst e det härligt att vara älskad!
Vi var ihop i två veckor innan vi hade sex första gången. Då sade han det. Jag blev lite osäker på om det var sant. Jag sade det ytterligare två veckor senare. Vi kände båda kärlek vid första ögonkastet. Och vi passar verkligen för varandra.
Det är snart fyra år sedan och vi säger det i stort sett varje dag. Kram ifrån en midsommarbrud.