• Big fish

När sa ni "jag älskar dig"?

Jag är lite nyfiken på när i förhållandet, och hur, ni för första gången sa "jag älskar dig"? Vem sa det först? Vad hände sen?

• Svar på tråden När sa ni "jag älskar dig"?
  • prickig

Efter 1 1/2 manad!

Vi traffades och sags darefter tva ganger sen blev det jul och vi kunde inte ses pa en manad eftersom vi bada tva var bortresta (det blev manga mail och sms). Nar vi val kunde borja ses igen tog det bara tva veckor tills han sa det. Vi hade akt till Kopenhamn bara for en dag och plotsligt nar vi satt pa en pub sa han det bara ratt ut. Jag svarade genast att jag alskade honom ocksa och sen dess har vi sagt det till varandra varje dag!

• Hästsson

Min kille sa det innan vi ens var tillsammans!!

Vi hade flirtat lite innan och så där, men sen bestämde jag mig för att han inte var nåt för mig. Då blev han som tokig i mig istället och på alla hjärtans dag gav han mig blommor och sa att han älskade mig.

"Är du tokig?!" blev min reaktion.
    Sa att han inte hade rätt att säga så eftersom vi knappt kände varandra, att det bara var tomma ord.

"Nej, men jag vet att du är allt jag någonsin önskat mig och att jag skulle kunna gifta mig med dig. Jag vet att jag aldrig nånsin kommer ha tråkigt med dig," svarade han och gjorde mig ännu mer skraj (jäkla psykopat tänkte jag då...).

Nu, 4 år senare är vi fortfarande superkära och i höst blir vi man och fru!

• Hästsson

Kan väl tillägga att för mig tog det säkert ett halvår innan jag kunde säga det, för det skulle kännas dumt om jag sa nåt jag verkligen inte menade.

• beautybride

Efter två veckor! efter två månader flyttade vi ihop och nu efter två år ska vi gifta oss och jag fick nyligen veta att jag är med barn! Jag är så lycklig över att det är vi TVÅ!

• beautybride

det var jag som sa det först, sa att jag hade ngt viktigt att berätta att vi skulle ut och äta och prata igenom en del saker. sen när han undra vad det var som var så viktigt så sa jag det bara "jag älskar dig!" Jag har aldrig sett honom, varken innan eller efter så lycklig som då, möjligen då han fick veta att vi skulle ha barn.

• Beachy

Ännu en romantisk kille:
    Vi var på semester i Spanien (hos min blivande svägerska som bodde där då) och myste i sängen när min m2b säger "jag älskar dig". Jag blev naturligtvis jätterörd och då säger han "ja, det betyder ju inte mer än att säga jag tycker om dig".....

Tack för den....

• Mickes brud

Vi sa det dagen efter vi träffades... vilket idag är sex år sedan

• blivande fru J

min pojkvän sade det ganska snabbt, 1 månad kanske jag frågade alltid hur han kunde veta det.. Jag vill heller inte säga att jag älskar honom utan att mena det så jag höll inne med mina tre magiska ord tills vi varit tillsammans drygt 3 månader och jag verkligen insåg att detta var mannen i mitt liv. Jag har tidigar evarit tillsammans med en man i nästan 2 år och vi sade aldrig de magsiak orden...

• Decorist

Vi sa det efter en vecka. Direkt när vi träffades sa det klick och vi kände "det är vi!!" Han bodde 30 mil bort och åkte till mig helgen efter att vi börjat prata på nätet och i telefon. Vi blev några timmar efter första mötet, och helgen efter när han skulle åka hem så stod vi bara och tittade på varann och båda tänkte säga jag älskar dig, men vågade inte. Sen på kvällen i telefon så sa vi det till varann och båda började skratta eftersom vi inte vågade säga nåt först!

• Tolin

Jag sade det på rövarspråket efter en månad. Han hade sagt att han inte förstod rövarspråket så jag trodde att jag var safe. Han förstod dock och sade att han älskade mig också...

Svar på tråden När sa ni "jag älskar dig"?