• Big fish

När sa ni "jag älskar dig"?

Jag är lite nyfiken på när i förhållandet, och hur, ni för första gången sa "jag älskar dig"? Vem sa det först? Vad hände sen?

• Svar på tråden När sa ni "jag älskar dig"?
  • Ann-Sofi

beautybride; oj vad lika våra historier är förutom att jag inte är gravid!

Efter ca en vecka slank "jag älskar dig" ur min galnings mun när vi låg och kelade. Jag blev stel som en pinne och visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen och han kände sig lite pinsam. Sen "råkade" han säga det igen några dagar senare och han sa sen "oj, det bara kom". Efter ca 2 veckor sa jag att jag älskar honom när vi duschade tillsammans. Då kändes det naturligt för mig.
    Nu i efterhand brukar vi skoja om hur tidigt han sa det men han säger bara att "det var så jag kände, jag visste att det var rätt från början". Suck! I love him!

Vi flyttade förresten ihop efter 2 månader och ska gifta oss när det har gått nästan 2 år.

• Paulinas

Mysiga minnen!

Min älsking sa det efter kanske 3 månader. Jag låg på hans bröst och höll på att somna när han sa: "Jag älskar dig väldigt mycket" *lycklig*

Jag blev nog lite paff och sa inte tillbaka förrän efter ett par dagar, men jag gick på moln hela tiden... jag visste att det var rätt!

• Betania

efter en vecka! Vi stod och kramades och jag viskade "jag älskar dig". Han tog ett ännu hårdare tag om mig och viskade tillbaka "jag älskar dig". Vi menade det båda två, ända från botten av våra hjärtan. Och det gör vi fortfarande, och vi säger det ofta, ofta...

I efterhand har jag frågat om han tyckte jag sa det för tidigt men han sa att han velat säga det hela veckan men inte ville stressa mig...

• mañana

Kommer inte ihåg BUÄÄÄÄ!!!
    Vi sa det nog efter ett par månader.
    Efter tre månader hade vi iaf. bestämmt gemensamt att vi skulle vara tillsammans För ALLTID.

• mañana

Ringde Jon - han kommer inte heller ihåg!
    *Ännu mer tårar*

• Julibrud 40+

Underbart tjejer! Härlig tråd.
    Min man från de norrländska skogarna sa på sin höjd "ja tål na" (obs skämt) men efter närmare ett år (!) så kläckte han ur sig de magiska orden. Å då började jag grina! (hur romantiskt är det?) Jag måste säga att jag är en lika god kålsupare som "höll på mig" och inte gav honom de orden heller
    Nu är vi gifta och uttrycker ofta vår kärlek i ord - men de satt långt inne..

• Vero

Min blivande sa det under andra "dejten", i sin kompis lägenhet. Jag tyckte han va knäpp och tänkte Yea right!

Tyvärr kommer jag inte ihåg när jag sa det, men det är i alla fall ungefär 5½ år sedan. Vi flyttade ihop efter 1½ år, blev gravida efter 4 år och nu i maj är det äntligen dags att knyta hymens band.

• Jockesflikka

Han sa det efter ca 2 månader vi hade vart hos mina föräldrar han och pappa hade druckit whiskey när vi kom hem sa han du jag älskar dig.. hehe sa jag så där säger du bara för att du är full men det var sant..

• crud

Min karl sa det efter ca två veckor när vi var på väg att somna i hans säng. Gissa om jag blev paff. Jag väntade nog två månader innan jag sa det till honom. Har frågat efteråt hur han kunde veta så fort men han sa att sånt vet man bara.

• frulan

Första veckan sa han det o jag kände precis likadant. När vi såg varandra för första gången smällde det bara till, vi blev störtförälskade o illamående Så himla kära... o det är vi än efter 3 år o säger "jag älskar dig" flera gånger om dagen, varje dag... o inte är vi trötta på det

Svar på tråden När sa ni "jag älskar dig"?