• Big fish

När sa ni "jag älskar dig"?

Jag är lite nyfiken på när i förhållandet, och hur, ni för första gången sa "jag älskar dig"? Vem sa det först? Vad hände sen?

• Svar på tråden När sa ni "jag älskar dig"?
  • ChristiansBrud

fyra månader tog det för oss, jag vill verkligen vara säker på att de var så jag kände. vi låg i sängen och så skrev jag det på hans rygg med mitt finger.
    efter den dagen har det inte varit många dagarsom vi inte sagt det till varandra.

• Nikita14

Jag sa det efter att vi hade bott ihop i 3 mån och ahn på julmarkanden i Falun, när jag såg ut som en dränkt katt...Då säger han helt plötsligt..."Jag älskar dig" " Du är underbar"

• Sömntutan

Vi satt i soffan i min lägenhet (bodde inte ihop ännu) och han höll om mig och tittade på mig och sa att han älskade mig.

Jag sa att jag älskade honom och sedan satt vi bara tysta och höll om varandra. Det var ett väldigt starkt och laddat ögonblick - min m2b blev änkling vid 24 års ålder och jag var den första han träffade efter henne och det efter 7 år.

Han hade gett upp hoppet om att älska någon igen och jag hade varit i ett förhållande med en man som misshandlade mig så det var speciellt för oss båda. Vi hade varit ihop i 7 månader och 17 dagar. Jag gråter ännu när jag tänker på det....

Vi säger inte så ofta att "jag älskar dig" till varandra men väldigt ofta "Du - jag tycker om dig". Vi sparar på "jag älskar dig".

• Sweety

Vi hade varit tillsammans i exakt två månader när jag sa det (4-jan-01). Då blev han rörd och sa att han älskade mig också och han hade tänkt säga det runt tolvslaget på nyår fyra dagar innan, men att han hade blivit feg.

• Fluppan

Min blivande sa det till mig efter en vecka. Helt plötssligt när vi cyklade hem till honom så sa han det. Jag blev så paff att jag nästan trillade med cykeln. Senare i cykelskjulet sa jag det till honom. Kankse inte det mest romantiska stället, men ändå blev det magiskt.

Vi kände båda att det var rätt från första början och bodde ihop från första dagen (även om det tog 5 månader innan jag sa upp min lägenhet).

Härligt att tänka till baka på *ler lyckligt*

• Mia73

Han sa det efter några veckor. Jag väntade några månader och då kändes det helt rätt att säga det!

• Lill Anna

Om jag inte minns helt fel så sa jag det det på telefon några veckor innan vi blev tillsammans.
    Första gången han uttryckte sin kärlek var i ett kärleksbrev som jag fick någon vecka efter vi träffats. Ett "PS: Jag älskar dig så" fanns med i första brevet han skrev till mig.

• Ella

Min pojkvän hade en annorlunda variant... och det var ca. 4 månader efter att vi blivit tillsammans.

Vi höll på och städa i vild panik hemma hos honom inför att vi skulle få besök av några vänner. Vi småbråkade eftersom vi båda var väldigt stressade och sena. Mitt i alltihop sa han: Men du, glöm inte en sak... Att jag älskar dig!

Gissa vem som kom av sig totalt?? Det enda svaret jag lyckades kläcka fram var: Vad var det du sa att du gör sa du??

Ler fortfarande åt det här minnet...

/Ella

• Ingefära

Jag väntar fortfarande.... Efter ca 2 månader försökte han förklara en gång när han var rätt onykter hur han kände, och då var det typ "jag vet inte ännu om jag kan säga att jag älskar dig, men jag tror att jag kommer göra det snart, men det är så tidigt... bla bla". Sedan dess har jag väntat på att han ska säga att han har bestämt sig nu för hur han känner Och innan dess tänker inte jag säga det Men vi gifter oss om mindre än två månader så det kanske börjar bli dags nu....

• SaraK

Vi stod mitt i gatan en kväll omringade av en hel hög med männinskor som vi inte kände, och hade vårt första och enda riktiga gräl. Min man skrek rakt ut; "Ja då är det väl så att det bästa är att göra slut dådå! Fast jag älskar dig!" Då först får jag luft igen och säger att jag ju faktiskt älskar honom också! Så vi gjorde inte slut, och nu har vi varit tillsammans i fem år och gifta i ett halvår. Jag hade aldrig sagt dessa orden till någon annan, har alltid haft svårt för att uttrycka mina känslor i ord, så att säga det var ett jättestort steg för mig, men Å vad glad jag är att jag fick det ur mig i tid!

Svar på tråden När sa ni "jag älskar dig"?