• _loovely_

Favorit Parfymer! mina är..

Mina absolut godaste parfymer är:

Amor Amor av cacharel och
    Féraud Paris

jag hade också en parfym för några år sen
    som var av Nina Ricci, den var väldigt god, en grön flaska med lila rand. Tyvärr så har den utgått och finns inte att få tag i längre.
    Jag vill gärna ha lite tips på nya parfymer att prova, någon kanske har lite liknande smak som mig och vet någon?
    jag gillar inte för söt sliskiga dofter, men lite söt kan den vara, men gärna fräsch också. liljekonvalj tycker jag doftar jätte gott, så den får gärna dofta lite så.. =)

• Svar på tråden Favorit Parfymer! mina är..
  • robbans flicka

tycker oxå om dolce&gabbanas light blue.

• anne på grönkulla

Ooo - jag är usel på att beskriva dofter, men vad tusan, jag gör ett försök! Den är ganska lätt till att börja med men djupnar rätt fort - godast luktar den efter en stund, när den blir kroppsvarm, mycket kvinna, sådär. Klänger i kläderna gör den också - kan känna svagt den på plagg jag brukar ha... - eller på t ex ytterkläder eller sånt som man inte tvättar så ofta. Men den blir aldrig riktigt tung, jag har försökt ha Tresor men tycker bara jag får ont i huvudet efter ett tag.

När jag googlar efter den står det såhär:
    "Discovered in 1994, Jaipur for women is a sharp, floral fragrance. This feminine scent possesses a blend of fruity florals, including melons, peaches and plums. Jaipur is recommended for daytime use."

Jag brukar köpa den på flygplatser - senast för en dryg vecka sen. På större internationella flygplatser brukar den finnas, men den hör väl inte till "de vanligaste" - dvs de som alltid finns oavsett hur litet eller basic sortiment de har. Synd att det inte finns "luktöverföring" på nätet - annars kunde jag spreja på lite...

• Cybermamman

Genus, idag kom min älsklingsparfym Je Reviens levererad till dörren... längtar tills jag kommer hem och får känna doften igen... Beställde från www.cheapsmells.com billigt och snabbt. Tack igen för tipset!!

• Genus

Cybermamman: Shoppa skönhet på nätet är min nya hobby...jag har hittat säkert tjugo som skickar till Sverige! Att hitta det billigaste och mest prisvärda har blivit något av en sport. Det bästa med att gilla ovanliga och kanske lite bortglömda dofter som ex. Je Reviens och andra är att nätpriserna pressas i botten! Jag är övertygad om att du gjort en toppenaffär:) Ha det gott alla parfymälskare! //G

• *Jenny*

Genus:

Vilka sidor har du hittat?

• Julibrud 40+

Ingen som gillar Diors Dune?
    Jag har haft den i 15 år - min man fullkomligt älskar den och jag får inte byta!
    Ibland gör jag små utvik; nu senast Cliniques Happy Heart och även Diors J'dore. Bra "sommardofter"
    Issey Miyake är också god.

• Ellen Botilda

Jag är lätt besatt av saker som luktar just nu (läs senaste åren)... men den enda parfym jag användre i nån större utsträckning är yves rochers Yria... den sitter som en smäck på mej.

• Jazzie

Jo, jag gillar Diors Dune Men har nyligen fallit för en annan parfym. Chanel "Chance", någon som har den? och vad tycker ni om dem?
    Jag är kär i den doften o känner att jag bara måste ha den.

• Julibrud 40+

Oftast gillar man parfymer från samma "familj" - är Chanels Chanse lik Dior?
    Jag har märkt att jag håller mig i samma dofthärader - kanske är jag lite fantasilös...

• 23.7-brud

Escadas Sentiment - helt ljuuuvlig!

Någon annan som tycker det?

• Genus

*Jenny*: Om jag skriver ner alla här så får jag nog snart pyngel av BT-Patrik eftersom vi inte får göra reklam på något sätt (måste säga att han är selektiv i den frågan annars här på BT:)men jag har satt i hop sökord på msn.com samt google.com för att få med så många siter som möjligt som skickar till Sverige; ex. +perfume +discount +international shipping, eller +skincare +shipping och liknande. Men jag tar chansen och skriver in några ändå:

perfumebay.com
    fragrancenet.com
    beautifulperfumes.com

joybeauty.com
    primobeauty.com
    cosmeticmall.com

Så där ja...come and get me Patrik!:) :)

//G

• Nellan

Mina favoriter just nu är Tough of pink - Lacoste och Deep Red - Hugo Boss.

Donna - Sergio Tacchini är en annan favorit

Men den allra allra bästa var Venezia - Laura Biagiotti men som sagt den togs bort och ersattes av "vad den nu heter"

• *Petronella*

Någon som har tips på en parfym i stilen dolce&gabbanas light blue.. Den är en av mina absoluta favoriter.

För övrigt gillar jag naomi parfymerna..

• hannake

Min absoluta favorit är Elizabeth Ardens 5th avenue, den kommer jag alltid ha i min samling. Men olika parfymer passar vid olika tillfällen förstås och även beroende på sinnestämning. Elisabeth Ardens "Sunflowers" är min sommardoft.
    Annars gillar jag Paul Smiths "extreme" (women) - min vinterdoft! Gucci Envy och Envy Me luktar gott. Jag gillar även Escadas säsongsdofter som kommer varje vår, alla påminner om varandra och är väldigt somriga och fruktiga - har de tre senaste, Sexy Grafítti, ibiza hippie och Island kiss. En parfym jag älskat i snart 10 år är Kenzos "Parfume D'ete", orginalutgåvan är ganska ovanlig nu - luktar ljuvligt! Elizabeth Ardens "Green Tea" är en fräsch vardagsdoft.

• astrid2

Mina favoriter kommer från Ralph Lauren och det är Blue och Romance samt Glamorous till fest. Har beställt den nya Style genom en kollega som är i USA nu så jag hoppas hon får tag i den, vill ju ha en ny fräsch till bröllopet :)

• Yvette

Diors " Hypnotic poison" ska det va. Luktar lite sött men inte mycket, har en väldigt speciell doft, men OJ vad jag har fått komplimanger på stan av folk som bara blev helt till sig av doften!... Rekommenderas verkligen!!! Finns också i bodylotion och duschkräm som också är ljuvliga...:)

Svar på tråden Favorit Parfymer! mina är..