• _loovely_

Favorit Parfymer! mina är..

Mina absolut godaste parfymer är:

Amor Amor av cacharel och
    Féraud Paris

jag hade också en parfym för några år sen
    som var av Nina Ricci, den var väldigt god, en grön flaska med lila rand. Tyvärr så har den utgått och finns inte att få tag i längre.
    Jag vill gärna ha lite tips på nya parfymer att prova, någon kanske har lite liknande smak som mig och vet någon?
    jag gillar inte för söt sliskiga dofter, men lite söt kan den vara, men gärna fräsch också. liljekonvalj tycker jag doftar jätte gott, så den får gärna dofta lite så.. =)

• Svar på tråden Favorit Parfymer! mina är..
  • Hjortrongull

Min favvo är "J'adore" som jag fick i julklapp av min älskade. Nu ska jag spara den tills sommaren och vårt bröllop så jag kan få den där speciella "bröllopskänslan" när jag har den efteråt.

Annars tycker jag mycket om "JLo" och "Dolce&Gabbana". "Jlo" är jättefräsch så den borde du gilla!

• f.d. Svart brud

Själv använder jag bara lätta, blommiga dofter. Mina absoluta favoriter är
    Oui! från Lancome (den fick jag i resepresent av maken) och
    Jadore Summer 2002 (min bröllopsparfym)

Men på senare tid har jag fastnat för Yves Rochers prisvärda blomparfymer (kostar 169 spänn och billigare ibland vid extraerbjudanden) som luktar underbart!
    I den serien finns en syrénparfym, mimosaparfym, rosparfym, gardeniaparfym och liljeparfym.

Jag har de tre förstnämnda och jag älskar dem!

• Cybermamman

Jag har en stor favorit...'Je Reviens' från Worth. Tyvärr har jag inte fått tag i den på många år. Tror kanske att den inte finns i Sverige...tänk om någon hittar den åt mig så jag kan ha den när jag gifter mig då är allt fulländat!

• Syssa

Min absoluta favorit är DKNY. Den har en doft av citrus som jag älskar. Jag är inne på min tredje flaska. Andra parfymer som jag gillar är Dolce Gabbanas "light blue" samt armanis nya. Den heter "mania" tror jag. Den ska jag köpa och ha som "andra"doft. Det är kul att köpa parfym men tråkigt dyrt om man inte kan handla taxfree...

• ChristiansBrud

jag älskar oscar de´la renta (vet inte exakt hur det stavas) och hans intrusion (vet inte hur det stavas heller

• Fia-Lia

Mina favoriter är:

Eternity Moment från Calvin Klein
    Deep Red från Hugo Boss
    Hugo Woman från Hugo Boss

• Isbruden

Emotion av Laura Biagiotti.
    Den enda jag använder!

• Nickolina

Mina favoriter är:
    Angel innocent från Terry Mugler (stavas det så?)
    Lolita lempicka från lolita lempicka
    Simple från Cliniqe...(åh vad jag vill ha den)
    Gucci från Gucci (den rosa, nya som bara heter Gucci

En rolig händelse:
    Jag har pleasure från Esteé Lauder. En gång hade jag glömt min kofta (som luktade så)hos min pojkvän när vi nyss blivit tillsammans.
    När jag ringde så sa han att han satt ocj luktade på den för den luktade sååååå gott och gud vad mysigt osv.
    Han verkade gilla den jättemkt helt enkelt.
    När jag en tid senare går in i min pojkväns mammas badrum ser jag hela den doftserien som visade sig vara en av hennes favoriter.
    Nu kallar jag den för oidepuskomplexparfymen vilket han tycker är sådär roligt...Men jag tycker det är kul iallfall.

• Nikita14

Min absoluta favorit är Sicily från D&G

• Nickolina

Hoppsan...vad gjorde blinkgubben mitt i...Vet ju inte ens hur man får till dem

Svar på tråden Favorit Parfymer! mina är..