• _loovely_

Favorit Parfymer! mina är..

Mina absolut godaste parfymer är:

Amor Amor av cacharel och
    Féraud Paris

jag hade också en parfym för några år sen
    som var av Nina Ricci, den var väldigt god, en grön flaska med lila rand. Tyvärr så har den utgått och finns inte att få tag i längre.
    Jag vill gärna ha lite tips på nya parfymer att prova, någon kanske har lite liknande smak som mig och vet någon?
    jag gillar inte för söt sliskiga dofter, men lite söt kan den vara, men gärna fräsch också. liljekonvalj tycker jag doftar jätte gott, så den får gärna dofta lite så.. =)

• Svar på tråden Favorit Parfymer! mina är..
  • Omorfia

Venezia av Laura Biagiotti är en av mina tre favoriter, men den finns inte att köpa i Sverige längre (jag har inte sett den på flera år, inte i taxfreeshopar heller )

Classique av Jean Paul Gaultiers är aldrig fel...

Och till sist Trésor av Lancôme.

Som ni ser är det rätt "tunga" och söta dofter och det är för att jag är "allergisk" mot melon (jag spyr eller får kväljningar av lukten) och jag känner melonlukt i de flesta parfymer som är "lätta, fräscha och blommiga". Jag säger ofta, blä melon! medans mina kompisar inte känner en tillstymmelse till melonlukt. Konstigt.. Ett lyxproblem egentligen..

• NY-lover

Lacoste är ju bara såååå go! Min nya favorit.

• Linslus

Jag gillar "ROMANCE" av Ralph Lauren!!

Finns det fler som gillar denna??

• Sweetlinda

Ultraviolett by Paco Robanne
    Chic by Carolina Herrera
    Är de absolut godaste jag vet!

• Bride maj 2005

Linslus

Min nya favorit är oxå Romance av Ralph Lauren. Älskar den!
    Gillar oxå Dolce & Gabbanas Light Blue.

• Fenomena

De tre jag använder är:
    Armani Mania
    Cliniques Simply
    Burberrys Touch (som jag använde på bröllopet och bröllopsresan och därför sparar till speciella tillfällen. Får en flashback om jag luktar på den!)

• anne på grönkulla

Boucherons Jaipur (som jag fick en gång av en dåvarande pojkvän - dumpade killen & behöll parfymen - är inne på min umpte flaska... - ska tilläggas att jag är ytterst skeptiskt mot nya parfymer och blev MKT misstänksam av att få en i present som jag inte kände till, men jag ÄLSKAR den). Ska tilläggas att jag får mkt komplimanger för den fortfarande efter många år med den som favvo - bl a av killar på jobbet (ni, vet, man står närmre varann än man brukar, t ex vid kaffeautomaten och nån plötsligt säger MMM).
    Ibland har jag oxå Cerruti 1881, men har svårt att slita mig från min Jaipur.

• Linslus

Anne på grönkulla: jag är lite dåligt "bevandrad" inom dofter märker jag: är B. Jaipur en doft man hittar lätt i affären? (dvs finns den på de flesta ställen??)

Hur skulle du "beskriva" den? Lätt? tung? Blommig? Frisk?

• Cybermamman

Genus, vad glad jag blir Tack för tipset!

• Sparrow

Min absoluta favorit är Laura Biagiottis "Sotto voce", men den har tyvärr utgått den också. (varför försvinner allt det som är bäst? )
    Gillar också Dolce&Gabbans "Light Blue".

Svar på tråden Favorit Parfymer! mina är..