• Mumstessan

bortprioriterad

Jag måste få skriva av mig lite , och det här forumet är perfekt för det ändamålet. Min fästman tenderar att när han har mycket att göra eller känner för att vara ensam, att stänga ute mig totalt. Han ringer mig aldrig, inga sms och när jag ringer så har han aldrig tid för mig. Ringde honom nyss och pratade med honom och då sa han att jag får ta honom som han är och att jag borde acceptera att bli bortprioriterad och att han såg inget fel i att jag skulle sitta o vänta på tills han hade tid för mig. Det jag vill är ju att han också ska känna att han saknar mig och att han vill prata med mig. Ett telefonsamtal, en promenad eller vad som helst. Men nej... Jag önskar att när han hör mig gråta över telefonen ha en önskan om att få vara hos mig o hålla om mig o trösta mig , men tyvärr, den önskan finns ej där.

• Svar på tråden bortprioriterad
  • Laguna

Man kan inte vara tillsammans och förlovad med en kille som tycker sitt ex är viktigare och säger rakt ut att han inte respekterar dig.
    När vi som är "utomstående" läser alla dina inlägg så blir det ganska klart för oss vilken sorts kille din kille är. Men det är inte alltid så lätt när man själv är i situationen, det är ju denna killen man är kär i, denna kille man vill ha, och man vill så förtvivlat att han ska känna likadant. Ibland är det inte så tyvärr...

Tror du kommer må bättre av att göra slut, må dåligt ett tagg, och sen gå vidare...

Lycka till!

• frökenfröken

Man får bara inte bete sig på det sättet mot sin partner. Jag hade aldrig accepterat detta. Jag vill att min kille sätter mig före alla andra och jag skulle aldrig klara av att han hellre fikar med en annan tjej än att vara med mig.

För din skull tycker jag att du ska lämna honom tänk på att det kanske är så här resten av ditt liv ska vara.
    Vill hans ex ha tillbaka honom eller varför träffas de så mycket? har du funderat på hennes avsikter?
    Jag tycker att du måste fråga honom varför han vill gifta sig med dig om nu HON är viktigare. Fråga också varför hon är viktigare än honom. om han nu tycker att hon fyller något som du inte gör så kommer det förmodligen aldrig att fungera mellan er. Tänk på dig själv och hur mycket du orkar stå ut med, är det så här du vill leva ditt liv?

• crud

Jag kan bara hålla med alla de som säger att du borde göra slut. Har själv varit i situationen en gång och det är ingen idé. Man förtjänar något bättre även om man inte fattar det när man sitter mitt uppe i det.

• Älsklingen

Hej!
    Jag har varit i en inte helt annorlunda situation själv - GÖR SLUT!
    Jag dumpade mitt ex efter alldeles för lång tid, men jag gjorde det iaf till slut. Det är det bästa jag gjort i hela mitt liv! Dessutom hade jag ju inte träffat min nuvarande sambo om jag setat kvar i det andsra förhållandet.

Det var så fruktansvärt skönt när jag väl hade dumpat honom! Med besked dessutom! Allt släppte och jag hade inte mått så bra på hur länge som helst!
    Tiden gick, jag träffade nån ibland, men ingen spec. En vacker dag bara fanns han där - min sambo. Idag står vi här och har just köpt hus, vi har hund & katt, är förlovade och ska gifta oss i aug. Livet är helt underbart nu och jag hoppas verkligen att det ordnar sig för dig med! Men, vännen, du kan bara inte stanna i det du har nu. Snälla, ge det bästa du kan ge dig själv - en chans att få må bra och till slut kanske träffa "honom med stort H", som vet hur man behandlar sin älskade med respekt. Berätta gärna hur det går. Tänker på dig! Kramar i massor!!

• Mumstessan

Han säger att jag inte får inkräkta på hans personliga frihet och det tycker han att jag gör när jag inte vill att dom ska träffas.

Jag funderade faktiskt på att göra slut igår , men jag kunde inte. Jag älskar denna mannen! så istället bad jag honom att fundera ut ur han ska respektera mig mer. För jag orkar inte med att känna mig värdelös nått mer.

• Laguna

Jag tycker inte man kan bestämma vad den andre får och inte får göra... men när det går över till att den andre blir sårad, där går gränser. Är man ett par så måste man respektera den andres vilja.
    Tycker du att det är jobbigt att dom är tillsammans och fikar mm så måste han lyssna till vad du säger och ställa dig i första rummet.

Speciellt då han ljugit om detta innan... du vet när han satt och fika med henne sist när du kom in på fiket....
    Vilken jobbig sits du är i.... Trist

• crud

Sorry, om han säger sådär om sin personliga frihet tror inte jag att han är villig att ha ett seriöst förhållande. jag säger egentligen inget om att träffa sitt ex ibland - jag gör det tex. Det viktiga är dock att man då känner sig säker i förhållandet. Min sambo vet helt säkert att han inte behöver oroa sig när jag träffar exet, vilken jag iofs träffar en gång i halvåret. Jag vidhåller fortfarande att du borde göra slut.

• Julibrud 40+

Låter som om du snart inte behöver göra slut, det ordnar han så bra själv. Verkar alltså som om han är på väg ut ur förhållandet och kollar på reträttvägen. En kille som vill äta upp kakan och ha den kvar. Dessutom om han redan tappat respekten för dig, är den nog svår att få tillbaka. Fundera på vad det är hos honom som du älskar, och vad du tycker mindre om - kan du leva med detta? Resten av ditt liv?

• jenniefredriksson

gud vilken skitstövel han är.. han vill inte träffa dig så mycket, hinner inte ringa mm. Men fika med exet har han all tid i världen.. dumpa skiten han e inte värd dig.
    Och om du pojkvännen läser detta så är du den största skitstövel jag har varit med om.. hoppas nån gång du blir behandlad så som du behandlar din flickvän. Du är ett svin.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden bortprioriterad