• Marisha-69

Någon mer den 13 augusti -05 ?

Jag har ställt den här frågan förut, men jag tror att det nu finns fler av er därute som ska gifta er den 13:e augusti i år.
    Skulle vara kul att se hur många vi blivit.

• Svar på tråden Någon mer den 13 augusti -05 ?
  • Soon to be

Ha, ha ja att få budgeten att räcka till är ett problem som vi också känner till. Herregud, pengarna bara rinner mellan fingrarna på!! Har dessutom inte riktigt koll känner jag, det är fortfarande så mycket som jag inte har "prislapp" på.

Vad blev det för någon modell, Marisha? Fortfarande inne på Maggie Sottero?

• Guccigirl

Här är en till som längtar till 13 Aug! Vi har prelbokat festvåningen. Vi kommer att gifta oss i stockholm och dagen efter bär det av till New York.....Har bestämt vilka inbjudningar vi ska ha. Maten är nästan bestämd,lite finjusteringar kvar.Nu är jag på jakt efter en fotograf,den som vi önskade var inte ledig-typiskt!Och sedan så funderar jag på att sy upp en klänning. Någon som kan tipsa om bra inte allt för dyr skräddare??

• Marisha-69

Soon to be:
    Japp fortfarande M.S. "Marni" blev det den här gången.
    Jag hoppas så den passar och är RÄTT när den kommer, för då hinner jag inte beställa någon ny.

• TRO HOPP OCH KÄRLEK

jajjamen! en brud till den 13 augusti....
    gifter oss på öland i källa gamla kyrka...
    så spännande!!!!

• Anna gbg

Hej alla 13 augusti brudar! Hur går det med planeringen och alla förberedelser?
    Vi har:
    Kyrka, festlokal, klänning, skor underkläder, inbjudningar, festprogram (så när som på bordsplaceringen), transport, fotograf, modell på ring (ska göra en "egen" men det är lite tidigt att beställa ännu), värdpar, tärna, bestman, bokat hotell för bröllopsnatten och preliminärbokat frisör.

Har kommit en bit på vägen men har massvis kvar att göra!!!

Vad sysslar ni med just nu i planeringsväg? Känns såååå avlägset nu när snön faller utanför fönstret....

• USA Lina

Har ni kollat i bröllopskalendern hur många vi är den 13 augusti. Nästan 60 par om jag inte räknat fel!

• -svea-

Ska titta på klänning nästa vecka då min svärmor kommer på besök! Har köpt endel bröllopstidningar så jag har lite ideer om hur jag vill ha det. Jag har tänkt att sy upp en klänning och även designa och tillverka mina egna skor! Det är fördelen med att bo i Asien!

Var och tittade på ring i förra veckan och har hittat en jättefin! En solitär, briljantslipad. Ska försöka hitta en bild, jag vill gärna höra vad ni tycker..

Hur går det för er andra?

-USA Lina
    Visst är det svårt att planera när man inte bor i Sverige? Vart i USA bor du?

• USA Lina

-svea- Inte är det lätt inte, att planera här ifrån. Vi bor utanför Washington, D.C.

Som tur är har jag möjlighet att åka till Sverige innan bröllopet och en hjälp av min familj att kolla upp grejer.

Klar är kyrka, festlokal, fotograf, klänning, slöja, skor och tiara. Måste dock se till att skärpa mig och ta tag i bokningar kring resan till Sverige. Har tänkt att designa min egen ring, jag vet vad jag vill ha, men har inte hittat den att köpa. Just nu håller jag på att göra inbjudningarna.

• USA Lina

I morgon skickar jag ut inbjudningarna! De är klara, med frimärke och allt. Spännande, inga vänner vet när eller ens att vi planerar bröllop

• Soon to be

Har precis bokat bröllopsresan. Mmmm. idag är det bara 5 månader kvar. Tiden rusar!

• NY-lover

Här är en till! Gifter mig i Morlanda kyrka på Orust. Har bokat festlokal, skickat ut inbjudningar, köpt klänning, bokat frisör, bokat bröllopsresa och ska snart titta på blommor. Känns som om läget är rätt bra under kontroll.

• Anakin

Jag ska också gifta mig den 13/8. Bjertorp Slott i Västergötland.

Köpte klänningen igår. :0)

• Mysan1974

Jag skall oxå gifta mig den 13/8
    Va på bröllopsmässan i Halmstad i går för mer inspiration.
    Har bokat vigselförättare och plats för vigsel och fest.
    Resan e bokad, fotograf på G, ringar håller på att designas på kvällar *s*
    Maten planeras............klänning e bokad för att sys upp.
    Transport e nästan klar........
    Inbjudningar håller vi på med för fullt......
    Blommor är bestämda, har dock inte bokat någon florist ännu....
    Känns som om det är massor kvar...........
    *suck*

Svar på tråden Någon mer den 13 augusti -05 ?