• Marisha-69

Någon mer den 13 augusti -05 ?

Jag har ställt den här frågan förut, men jag tror att det nu finns fler av er därute som ska gifta er den 13:e augusti i år.
    Skulle vara kul att se hur många vi blivit.

• Svar på tråden Någon mer den 13 augusti -05 ?
  • Hermione

Hej alla!
    Vi ska också gifta oss den 13 augusti! Vi har bokat kyrka, lokal, fotograf och DJ. Håller på med inbjudningskorten lite smått och ska snart ta tag i min tärna för att titta på bröllopsklänningar! Ska bli superkul! Och nu är det alla bröllopsmässor också. Vi bor i Skåne, någon som har hört om någon mässa som är bättre en någon annan?

• Marren

Vi tänker skicka ut inbjudningarna i april-maj och jag hoppas verkligen att det inte kommer fram innan att vi ska gifta oss. För det är ju klart mycket roligare om det blir en överraskning för alla.
    Jag skulle gärna vilja ha lite tips om hur era inbjudningar ska se ut. Jag velar hela tiden. Har ni funderat på färgtema?

• augusti2005

vi gick in på ljunggrens i stockholm och köpte lite provpapper, stämplar, embossing attiraljer och sen gick vi hem och pysslade! det blev vita kort med transparent, lite randigt papper i med texten på. på framsidan tre embossade guld hjäran och allt ihopbundet med guldtråd. vi ska skicka de första inbjudningarna till släkten i början av mars (har gäster från england, och de vill börja boka) och sen när vi vet hur många släktingar som kommer skickar vi ut till vänner.

• Soon to be

Marisha:Tror att jag har den kvar, ska kolla på jobb imorgon.

Hermione: Jag är också Skåning. Har inte en aning om vilka mässor som är bäst, men det kommer ju två nu i februari i Malmö så jag tänkte kolla på båda! Man kan ju aldrig få för mycket inspiration

Färgtema? Jag har bestämt mig tusentals gånger och ändrat mig lika många gånger. Jag blir tokig! Kan inte bestämma mig. Hade precis bestämt mig köra med grönt, vitt och champange eftersom jag skulle ha vita kallor i buketten men idag när jag var i en blomsteraffär fick jag syn på mörkt vinröda kallor och, flexibel som man är, bestämde snabbt att jag vill ha sådana med champangefärgade rosor till. Då blir det ju istället vinrött, champange och vitt. Vi får se hur länge jag håller fast vid det

• Marren

Jag har oxå tänkt att ha vinröda kallor med naturvita rosor och någon blomma med limefärg i. Jag hoppas att jag håller fast vid detta nu för det blir lite jobbigt att tänka om med färger hela tiden.

• Marisha-69

Vårt färgtema är:
    benvitt, mörkt rött/vinrött och guld.

Inte för att jag har en aning om hur jag ska få ihop det med dukning och sånt, men det löser sig

• Marisha-69

Soon to be:
    Jag tror jag måste kolla in de där mörkt vinröda kallorna, låter himmelskt och passar mitt/vårt färgtema.

• Soon to be

Marisha: ja, dom är underbara. Fast nu när jag tänker efter så kan man kanske inte kalla dom vinröda. Dom var nästan blåröda. Riktigt mörka och maffiga.....åh jag vill ha sådana!!!

• Marisha-69

Soon to be:
    Jag har precis tittat på den länken i ett annat inlägg, jag misstänkte att det var dom du menade
    Hade du min mailadress kvar?

Svar på tråden Någon mer den 13 augusti -05 ?