• Zyrzan

atkins myshörna

Välkommen hit till allas atkins fristad.

Här ser vi gärna att vi inte blir kritiserade för vår metod, men diskuterar gärna!!

Här skall vi dela på tips och recept... och annant skojsigt

Jag har gått ner 15 kg med atkins förut, men haft uppehåll. Tänkte dra igång igen och gå ner 10-15 till.

Då ska vi se... ska vi samla lite matnyttig fakta här??!!

Bra sidor att läsa på :

Atkins.se på svenska kortfattat med förklarar dieten nog.

Atkins.com mycket mer utförlig med massa recept.

clik.to/zyrzan min egen hemsida med recept dagsmenyer osv från föraa omgången av atkins

fitday.com så man kan räkna sina kolisar

markazits.com, Marias sida på svenska, bra förklaringar

lowcarbluxury.com

lowcarb.ca

hmm det var nog det.. annars är det ju böckerna, har köpt atkins för livet som är bra men snarare är efter viktnedgången som ett livslångt sätt att hålla sin kost.
    Det finns ju alltid de engelska böckerna

Kortfattat:
    -begränsa kolhydraterna
    induktionen 2 veckor först, till 20 kolisar om dagen se atkins.se
    därefter hittar man en balans av hur mycket man kan äta och ändå gå ner, vissa kan äta uppemot 100 om dagen men under 72 rekomenderas för att hålla gång fettförbränningen
    - SNÅLA INTE på fettet, det förstör bara dina resultat, se till att det är nyttigt fett istället...
    -äte ordentligt med kvalitativt protein
    - spara inte eller fúska, varja gång du unnar dig så stör du fettförbränngen för flera dagar
    -drick mycket

• Svar på tråden atkins myshörna
  • AALF

Zyrzan
    lite dålig på motionen är jag. Men jag går gärna och har lyckats gå ner 8 kilo med annan diet och långa promenader. Det är lår och rumpa jag vill åt så för min del passar det bäst så. Men jag ska skärpa mig

• MickiZ

hejsan! Har gått på atkins i drygt en vecka och gått ner 3 kg!
    De står att man inte får äta all frykt, men får man äta mandariner? Och hur många.. ja ÄLSKAR mandariner o har inga problem att få i mig 10 st på en dag!

• Rystall

Det känns lite jobbigt när man läser att man ska äta kotlett och stek och en massa ägg till frukost. Jag som knappt kan äta frukost alls. Är det inte väldigt tungt. Får man inte äta några mjölkprodukter alls utom ost och grädde? Typ Yogurt naturell?

• Zyrzan

Grattis Mickiiz

Jo atkins ger snabba resultat!!! 8)
    Mandarinner ingår inte direkt, men jag vet at citrusfrukter inte är så fulla av socker, kolla vad de innehåller så kan du ju "göra plats" för en ibland, men inte 10st, eller ens varje dag skulle jag tro...

Rystall... frukosten är värst helt klart, man måste inte äta ägg men det är ju ett snabb och fullvärdigt livsmdel som ger mättnad länge. Under induktionen kan man äta protein, ägg eller ost typ. ;Men när man höjt kolhydratintaget går det utmärkt med annat. Ang. yoghurt då är matlagnings eller grekisk yoghurt bättre. Jag brukar annars blanda danione yoggi med sötningsmedel med hälften keso, eller göra smoothie, liteyoghurt, bär ett ägg eller proteinpulver. Annars funkar grönskastavar med olika sorters ost, påläggsrullar osv

• Zyrzan

ahh shoot, skulle väga mig imorgon. Men jag har fått min månatliga vilket innebär att jag lägger på mig massa vatten... jag som ville veta hur mycket jag gått ner denna vecka.. men nun dröjer det ...suck..

• Zyrzan

hej och hopp, guudvad jag är trött på inductionen nu, men jag vet att den är bra för mig, så jag blir a med mitt småätand eoch enorma sockersug, som sagt ovan blev resultaet eefter en vecka 1.5 kg ner helt ok. För förstagångare brukar det bli bättre resultat, men jag är nöjde. Jag märker av det redan....

• fairy

Zyrzan:
    hur går det för dig?

jag hade gått upp 3 gram nu sista veckan, men då har jag inte följt som jag vanligen äter. Stressig vecka och magsjuk så blev det lite upp och ner med maten och på söndagen blev det pizza, fy mig men gud så gott. Säkert över 7 månader sedan jag åt en pizza sist, orkade dock inte hela så andra halvan blev frukost på måndagen :D

• Zyrzan

ahh pizza kan man sakna. Men visst är det märkligt att så fort man vlir sjuk så skriker kroppen efter kolhydrater, har själv kännt det och hört många som sagt det!

Just nu går dte inte alls... ner 1.5 förra veckan, men denna inget ännu å det är torsdag???? Induktionen borde ge effekt. Jag funderar på om jag äter för lite både kalorier och kolhydrater. hamnar på ca 1100 kcl och ca 12 kolhydrater om dagen. det är nog lite lite?? Jag drar iofs på,mig vatten ibland. hur som helst hopplöst man tappar sugen.

• fairy

för mig i början så kunde vara att jag en vecka bara gick ner 0.3-1,5 kg men sen lite längre in så sa det bara "plopp" så rasade jag ner 4,5 kg på en vecka sen gick det några veckor med pyttelite igen och sen kom nästa ras :)

Svar på tråden atkins myshörna