• idun-k

Aldri hatt s*x, men skal snart gifte meg!

Jeg holder for tiden på med å forberede mitt bryllup. 15. januar skal jeg gifte meg med min svenske pojkvän. Vi har vært sammen i fem år, og kommer fra et lite kristent samfunn. S*x før ekteskapet er ikke tillatt, og vi har derfor aldri hatt s*x. Men på bryllupsnatten vil min pojkvän ta min jomfrudom.

Mine spørsmål:
    1. Hvordan gjør man det? Hva skal jeg gjøre?
    2. Gjør det vondt?
    3. Vi ønsker ikke barn med en gang, hva kan jeg gjøre for ikke å bli gravid?

• Svar på tråden Aldri hatt s*x, men skal snart gifte meg!
  • Juvelia

miramir, jag och min man hade heller inte sex före vi gifte oss, pga religion, jag hade själv en tråd om det då, och ville få tips.
    enligt min tro är sex före äktenskapet fel, jag menar inte att nedvärdera de som gör det, men skulle jag ha gjort det utan att vara gift skulle jag ha ångrat mig fruktansvärt, eftersom jag alltid ansett att man ska vänta, och jag skulle nog tappat respekt för honom om han skulle ha tjatat om det.
    men tack och lov ville han också vänta.

klädnypor ??? varför skulle en normal man vilja använda klädnypor??? jag är säker på att iduns blivande man är väldigt snäll och omtänksam.

och Ja, " vil" på norska betyder " ska " på svenska.

xita, hon menade väl inte " hur " = hur har man sex, utan hur ska man uppföra sig, osv, jag var själv osäker ju, visste ju att den skulle in osv, men i övrigt så kändes det nervöst och pirrigt, särskilt som många säger att sex inte är bra första gången, men för oss blev det mycket fint.

• Forsfors

Googlade lite och hittade en seriös informationsfilm om sex och den heter "Kärlekens fönster", kan vara bra om man är nybörjare på området båda två,och saknar erfarenhet av sexualundervisning, så här står det om den på rfsus hemsida:

Kärlekens fönster

Här får du uppleva vad ett par kan göra för varandra och hur olika samlagsställningar stimulerar de erogena zonerna.

Filmen är tänkt som en "handbok" i sex och vänder sig till dig som vill ge dig och din partner chansen att förnya ert sexliv.

Filmen kombinerar autentiska kärleksscener med ultraljudsbilder och animationer.

Speltid: 49 minuter

och man hittar den om man scrollar lite i listan som innehåller flera seriösa filmer:

www.rfsu.com/default.asp

de har böcker också:

www.rfsu.com/default.asp

• Juvelia

Hej Forsfors ! :D
    Tack för mail, jag svarar imorgon.

• Forsfors

hej,Juvelia *vinkar*, jag sser fram emot ditt svar!

• Xite

Du har rätt Ejla. Men SKA är ju ännu värre i sammanhanget.
    Jag får känslan av att det har blivit ett måste.

• Juvelia

Xite, det är väl normalt om de ska/vill ha sex på bröllopsnatten, de har ju känt varann i 5 år , de stressar ju inte in i nåt :)

• Forsfors

jag beundrar att ni klarat av att hålla er i 5 år, jag och min sambo har snart varit tillsammans i 5 år och jag skulle aldrig ha kunnat hålla mig tills nu eller ännu värre tills vi gift oss 2007...

• Xite

Juvelia:
    Jo, om de VILL är det helt okej.
    Men det lät lite som om att det antingen var han som ville, eller att det mest var för att de "skulle vara så". Och då blir jag alltid lite rädd.
    Man ska inte göra sådant man inte vill.

• TheRose

Devoted,

Förlåt men nu hänger jag inte med!? Vad ska man inte!? Ursäckta mig för mitt lilla inhopp!!

• Devoted

Läs sista raden innan mitt inlägg.

• Fea

Min man var helt oerfaren. Jag köpte boken "sex for dummies" till honom, vilket var riktigt bra. Jag läste den också och vi fick en gemensam grund. Tror att den finns på amazon.com.

Svar på tråden Aldri hatt s*x, men skal snart gifte meg!