• miramir

sova med ringarna på?

Ni som är gifta eller förlovade... Brukar ni alltid ta av er ringarna när ni sover? jag tycker själv att det är väldigt bökigt att dra ringarna av och på varje kväll och morgon. Min farmor tar aldrig av sina ringar, utan de har som vuxit fast på hennes finger. Kanske är det skillnad om man har ringar med upphöjningar som stenar och dyl som man riskerar att göra illa sig eller sambon med, eller förstöra...
    Vore kul att höra var ringbärarna förvarar sina hårt förärade ringar nattetid ;)

• Svar på tråden sova med ringarna på?
  • feb05

Jag tar aldrig av mig ringen (har bara förlovningsring än så länge... ). Att ringen slits av t ex schampo eller tvål gör mig inget - det går ju att putsa upp ringen igen om man vill att den ska bli blank. Dessutom vill jag att det ska synas att ringen har suttit på fingret ett tag

• Tuve04

Har båda ringarna (en slät och en med fem diamanter) på hela tiden. Har t.o.m. på dom när jag bakar fastän att det är ohygieniskt.

• :o)

Enda gången jag tar av mig min förlovniningsring är när jag har fotbollsmatcher, man får ej har smycken, slät ring är okej, men skulle det hända att man skadaq handen är det ju inte så kul att behöva klippa upp den. Annars har jag den på mig hela tiden, känner mig naken när den är borta. Min m2b har den oxå hela tiden, men hans är lite mer sliten än min då han arbetar mer med händerna.

• feb05

Glömde lägga till min m2b har sin på hela tiden också...

• Ellte

Jag tar av mig mina ringar heeela tiden ;) Sover aldrig med dem, tar av dem när jag diskar, tvättar händerna, duschar, pysslar, lagar mat eller bara när jag slappar hemma... Tar på mig dem när jag ska ut, bort, jobbet men jag glömmer dem tyvärr lika ofta. Lika GIFT är jag dock dygnet runt, sju dagar i veckan :D

• pysslingen

Jag har tagit av mig förlovningsringen tre gånger ungefär på ett år.

• Tolin

Kan kopieras Elltes svar. Tar av dem när jag kommer hem, sätter på dem när jag går ut igen. De har sin lilla plats på byrån i hallen. Min man är flitigare med sin, men tar nog oftast av den när han sover.

• StinaS

Kan också i princip kopiera Elltes svar. Min ring åker av så fort jag kommer hem. Jag tar av mig smycken, klocka och ring då.

• Helena V

Jag måste tyvärr ta av ringarna när jag sover, i alla fall sommartid, annars börjar det lätt att klia under dem.
    Annars skulle jag tycka att det var enklare att ha dem på mig dygnet runt.

• Aleathiel

Jag tar av mig förlovningsringen när jag sover (har ganska lätt för att få utslag på händerna) och när jag diskar och lagar mat. Ibland tar jag av den när jag duschar. Min sambo tar av sig sin ring när han diskar och lagar mat, men sover med den på.

Svar på tråden sova med ringarna på?