• miramir

sova med ringarna på?

Ni som är gifta eller förlovade... Brukar ni alltid ta av er ringarna när ni sover? jag tycker själv att det är väldigt bökigt att dra ringarna av och på varje kväll och morgon. Min farmor tar aldrig av sina ringar, utan de har som vuxit fast på hennes finger. Kanske är det skillnad om man har ringar med upphöjningar som stenar och dyl som man riskerar att göra illa sig eller sambon med, eller förstöra...
    Vore kul att höra var ringbärarna förvarar sina hårt förärade ringar nattetid ;)

• Svar på tråden sova med ringarna på?
  • Kräftan

Glömde, inte är jag rädd att de ska komma bort! Jag lägger dem på samma ställe varenda dag & jag har aldrig glömt att sätta på mig dem innan jag går hemifrån.

• Juvelia

jag tar av min vigselring när jag sover, den har 5 små diamanter, förlovningsringen har jag när jag sover.
    och jag tar av ringarna för allt möjligt, när jag bakar, badar, påtar i trädgården,handtvättar kläder, städar toa mm.

min man tar också av sin för såna saker, vi är rädda om dem.

• Miranda

Jag har enbart förlovningsring än så länge, och den har jag på mig hela tiden, förutom när jag styrketränar.

• Fru Åsagåsa

Jag tar av ringarna när jag sover, alltid. Min mor har alltid gjort så, så det är nog därför - dessutom svullnar fingrarna på natten på mig.
    Maken tar av ringarna när han sover samt har ett halsband på sig om dagarna med ringarna uppträdda därpå, eftersom han inte kan jobba med dem på (kirurg).

• Leli

Mina ringar är alltid på, ja förutom när jag bakar (fast det händer ju inte så ofta att jag gör det)

• lidingötjej

Jag tar av ringen när jag duschar, diskar och smörjer in händerna.. dock inte när jag sover.

Min m2b tar av sig ringen när han kommer hem på kvällen. Har alltid den på när han går ut eller om vi har besök etc..

• hevvy_

Min kille tar på sig sin förlovningsring när han kommer hem från jobbet. Han jobbar med händerna... och tar av den innan han går och lägger sig! Jag har min på alltid! Förutom när jag bakar, planterar blommor, handtvättar och sånt! Vi har bara haft ringarna i 3,5 VECKOR och man ser skillnad på min och min sambos ring! Hans är ny... min ser använd ut! Sen vilket som är bäst vet jag inte??

• Forsfors

Ibland så känns det nästan som att det skulle vara mer praktiskt att ha halsband eller fotlänkar istället för ringar

• höst05

Jag är också en sån som tar av förlovningsringen när jag kommer hem (är inte gift än, kommer säkert att fortsätta när jag har 2 ringar). Jag har jobbet hemma, så vissa dagar har jag inte ens på mig ringen! Men det känns väldigt naket om jag inte har den på mig när jag går utanför dörren. Sover, sportar och duschar utan. Sätter ringen på klockarmbandet (pappas trick), så vet jag alltid var jag har den!

• Monn

Jag tar av mina ringar när jag kommer hem och alltid när jag lagar mat. Tycker det är ofräscht med ringar på vid matlagning, det finns så otroligt mycket bakterier i och runt ringen.

Svar på tråden sova med ringarna på?