• miramir

sova med ringarna på?

Ni som är gifta eller förlovade... Brukar ni alltid ta av er ringarna när ni sover? jag tycker själv att det är väldigt bökigt att dra ringarna av och på varje kväll och morgon. Min farmor tar aldrig av sina ringar, utan de har som vuxit fast på hennes finger. Kanske är det skillnad om man har ringar med upphöjningar som stenar och dyl som man riskerar att göra illa sig eller sambon med, eller förstöra...
    Vore kul att höra var ringbärarna förvarar sina hårt förärade ringar nattetid ;)

• Svar på tråden sova med ringarna på?
  • anderssonskan

vi tar aldrig av dom jo föresten när jag smörjer händerna.

• Pa´sHeffaklumpan

Har ringarna på så gott som alltid, tar bara av dom när jag smörjer händerna samt "tvättar" ringen (ni anar inte vad mycke´mumma som växer inuti ringen)

• Smulan2

Jag tog av mig ringarna i början av äktenskapet, men en dag sa min man till mig "du vill ju inte va min fru när du sover" så då började jag behålla dom på.. En vanesak tror jag.

• Citronella

Jag tar aldrig av mig ringarna och inte min man heller. Jo, när jag knådar deg men det är enda gången. Och ibland när jag helt enkelt vill se på inskriptionen så klart

• Ejla

Mina åker av och på hela tiden känns det som... Jag har aldrig dem på när jag diskar, städar, duschar, eller annat då händerna blir våta eftersom ringarna glider av då. Två gånger om dagen smörjer jag in hela kroppen (psoriasis) och då har jag verkligen inte ringarna på. När jag sover ligger de där jag råkade ta av dem oftast på badrumshyllan men ibland på skrivbordet, tv-rumsbordet etc. Jag hittar dem alltid och hittills aldrig glömt ta på dem på morgonen när jag ska ge mig iväg
    Min man har alltid sin ring på sig, han tar av den en gång i månaden då jag ska putsa den, annars är den som fastväxt.

• ISLA

Tänkte först när jag läste frågan: Vilken konstig fråga, varför skulle man ta av sig ringarna när man sover, det är väl inte någon som gör det! Ack så fel jag tydligen hade . Har haft av min ring högst 5ggr på 8½år, så nej..här sitter ringarna där de sitter.

• NYCsvensk

Jag tar aldrig av mig ringarna, for jag ar livradd att tappa dem. Ar jattestrulig med sant, och har efter ar med att ha glomt planbocker och klockor lite overallt lart mig att vill jag ha nagot jamt sa maste jag ha pa mig det jamt!!

Har enstensring som ibland rivs lite, men det marks inte sa himla mycket faktiskt. man sover ju mest sa da marks det inte sa mycket.

• Tean

Det rekommenderas att ta av smycken vid sovdags, städning, mekning av hus, bil etc. för att de inte ska slitas, men det kan ju vara en del av tjusningen också -att man är ett med sin älskades ring. En annan femma är ju om man har anlag för nickelallergi/kontaktallergi (beror ju på vad slags ring du har), då kan det vara bara att vara ifrån ringen ett tag.

• Varja

Vi funderade på att köpa varsin vacker kedja till våra ringar eftersom vi båda arbetar ganska mycket med händerna och ringarna blir skitiga, slitna och repiga. Tanken var att trä ringen på kedjan och bära den om halsen istället just under de där perioderna när man påtar i jorden, bär sten, hugger ved, bakar etc som allra mest. Än så länge har vi dock inte gjort det.... och redan efter två månader är bådas våra ringar otroligt repiga...

• Kräftan

Jag tar av mig ringarna direkt när jag kommer hem. Ingen lust att ha dem på mig när jag lagar mat & fixar hemma. Sover med dem gör jag definitivt inte.

Min man använder inte sin på jobbet, så han har i princip bara på sig sin på helgen när han går iväg någonstans.

Svar på tråden sova med ringarna på?