• miramir

sova med ringarna på?

Ni som är gifta eller förlovade... Brukar ni alltid ta av er ringarna när ni sover? jag tycker själv att det är väldigt bökigt att dra ringarna av och på varje kväll och morgon. Min farmor tar aldrig av sina ringar, utan de har som vuxit fast på hennes finger. Kanske är det skillnad om man har ringar med upphöjningar som stenar och dyl som man riskerar att göra illa sig eller sambon med, eller förstöra...
    Vore kul att höra var ringbärarna förvarar sina hårt förärade ringar nattetid ;)

• Svar på tråden sova med ringarna på?
  • Nymphéa

Vi sover med våra förlovningsringar på. Det är bara lite mönster i dem, så ingen risk att rispa varandra!
    Men däremot så rekommenderade damen i guldsmedsaffären att man tar av ringarna när man är i kontakt med kemikalier. Hårshampo, tvål och hudkrämer är tydligen de största bovarna. De gör att ringarna mattas över tiden.

Mitt fina halsband som jag fick när jag fyllde 25 av älsklingen förvarar jag i en liten hjärtformad burk på natten. Dels för att inte kedjan ska skadas, men också för att inte nyfikna katter ska tugga sönder det...

• Signatur

Jag tar av dem varje kväll. Tycker det blir så varmt och fuktigt under dem, så det är skönt att "vädra" ibland.

• miramir

jag jobbar i ett kemilabb så några ringar på under mina laborationer blir det inte. Dels för att inte förstöra ringarna och dels för att kunna rengöra händerna från kemikalier efteråt..

• miramir

signatur: jag är dock alltid livrädd att lägga smycken på nattygsbordet nattetid, tänk om jag sträckt mig efter dem i sömnen så att de ramlat iväg nåntans.. på fingret sitter det ju fast..
    Det där med luftning kanske beror mycket på hur bred ring man har

• EmmaPemma

jag har bara en förlovningsring och jag tar ALLTID av den (har aldrig sovit med den). Mina fingrar svullnar under natten, så om jag skulle ha den på mig skulle jag få blodstockning...*ussa*.
    Jag tycker inte på något sett att det är jobbigt att ta av den varje kväll och på varje morgon. Istället ser jag det som ett tillfälle att titta i ringen (dvs. på inskriptionen) .
    Jag har den i en ask på nattduksbordet, annars har jag två kissar som leker med dem .

• Forsfors

Sambon sover med sin på och jag tar av mig min, mina fingrar brukar svälla upp under natten och ibland har jag sovit med ringen på och då känns det obehagligt när fingrana är svullna. Nån gång har jag glömt att ta på mig ringen när jag går ut, då känner jag mig helt naken och skäms nästan på bussen eller i affären fastän ingen där ser någon skillnad

• Ei saa peitää

Jag sover alltid med ringarna på. Tar av mig dem nån gång per dag när jag smörjer in händerna. Har dock inga problem med att mina fingrar sväller, skulle möjligtvis vara i duschen då men då kan man ju spola händerna i kallt vatten så går det att få av ringarna.

• Anna-Maja

Jag tar också av mig ringarna på kvällen för mina fingrar svullnar också. Det är inga problem alls att ta av dem för jag har små knogar och ringarna sitter ganska löst. Det händer att jag sover med dem ibland ändå. Speciellt om jag inte sover hemma.

• Devoted

Vi tar aldrig av våra ringar och har inga problem, trots att de är breda. Men min vigselring blir en hög enstensring och den får jag kanske ta av ibland.

• raskan

Tar aldrig av mina ringar.Kramiz millan

Svar på tråden sova med ringarna på?