• maddisen

Plattång

Eftersom ingen tycks svara på min fråga i tråden "vardagsfrisyrer" så provar jag att göra en helt ny tråd om detta.
    Tänkte bara höra vad en plattång gör för ett rakt hår och vad den kostar? Just nu har jag krusat håret, det går inte att ha det utsläppt annars, tyvärr... Provade det igår, vad fult det var! bara hängde och blev risigt. Åkte fram gjorde det med, irriterande!

• Svar på tråden Plattång
  • Jolin numera gift!!

alltså nu när jag läste det jag skrev så ljög jag...jag har i straightener (?!) i håret efter varje dusch också...
    och regnar det så håller sig inte håret rakt särskilt länge heller ;)
    ljug ljug från min sida allstå ;)

• gift liten sessa (fd lillsessan)

Jaha, så då är jag helt ute om jag köper mej en plattång då?!?!?! Kanske ska köpa nån krullgrej istället för att vara trendig, eller slipper man vara trendig nu när man är gift och inte ska ut och ragga?????

• Bride2B..

haha, den var ql..... man ska göra sig vacker för att man känner för det, alltså för sig själv o ingen annan ;)
    antar att det beror på hur du känner och om du orkar fixa till dig :)

Det var ju mest på skoj som du förstod...

Funderade mest på om det är nån idé att investera i en plattång för mitt hår blir jättekrusigt så fort nån pratar om regn eller fukt, lockar kanske håller bättre...

Är det nån som vet hur man får såna där stora lockar stt sitta hela dagen/kvällen?

• Bride2B..

hehe tror nog alla "krullhårgia" har samma problem som du, jag får alltid massa krullar vid pannan och öronen...

Till de stora lockarna.... Massa med stark Spray kanske efter att man "rullat" in håret i massa pappiljotter, (stora eller små, beroende på hur man själv vill ha de) och sedan spraya när de ligger på och sedan också när du tagit bor de!!

Prova någon gång när du inte har mychet att göra för då vet du om du kan "använda" det till någon fest eller något evenemang någon gång!

Jag brukar rulla håret på jättestora rullar för att få det rakare och blankare, då har jag rullarna horisontalt. Ska jeg he dem vertikalt om jag ska ha lockar som blir kvar?

• Bride2B..

Rulla de vertikalt typ nerifrån och upp.... spraya mycket, kom ihåg det!!

OK, ska bort ikväll men jag testar nog imorgon...

• <:3 )~~~~

Näe, spraya inte mycket. Det är så fult med ett helt stelt hår, som inte rör sig det minsta.
    Ha hellre i en stabil mousse i det blöta håret när du sätter i spolarna, sov med dem över natten, borsta inte! Sära bara lockarna (om det behövs) försiktigt med fingrarna och spraya sedan lätt med en bra spray, exv elnett.

Antagligen kan du inte ha samma spolar som du använder för att göra håret rakt som om du vill ha det lockigt, iallafall inte om du vill ha defenierade lockar och inte bara vågor.

• Bride2B..

man ska inte spraya för att få det svinstelt nej, men spray är definitivt ett måste då moussen har tendensen att släppa efter någon timma eller så..!

• <:3 )~~~~

Ja, men använd elnett och bara litegrann..
    Men om du sätter i spolarna i blött/fuktigt hår och har dem i över natten så håller det sig rätt bra av sig självt.
    Sedan om du har riktigt glatt och inte så poröst hår så är det naturligtvis svårare att få det lockigt, kanske måste du ha i någon curl-produkt.

Hur ska man kunna sova med spolar i håret då?

Elnett är ju en rätt klistrig spray, perfekt vid uppsättningar, ska nog testa med L'Oreals sprayer som inte klistrar lika mycket, då blir det inte lika stelt.

Kul att plattångstråden hamnade på lockar - SORRY!

Svar på tråden Plattång