• maddisen

Plattång

Eftersom ingen tycks svara på min fråga i tråden "vardagsfrisyrer" så provar jag att göra en helt ny tråd om detta.
    Tänkte bara höra vad en plattång gör för ett rakt hår och vad den kostar? Just nu har jag krusat håret, det går inte att ha det utsläppt annars, tyvärr... Provade det igår, vad fult det var! bara hängde och blev risigt. Åkte fram gjorde det med, irriterande!

• Svar på tråden Plattång
  • Bride2B..

En platttång gör som det låter.... plattar håret... men man ska använda det väldigt sällan (jag som har kruuuuulligt hår får använda den MAX 1 gång/månad) och till och med det är för mycket... Min plattång kostade 700 kr, den var på rea, kostar egentligen 900 kr... Men den är SUPERBRA, har aldrig gillat någon annan plattång, det dröjer inte ens länge innan mitt hår blir platt... Märket: Cheramic Gama är verkligen bäst.. Kan högt rekommendera den fastän de kostar lite mycket... :)
    /J

• maddisen

Hej!
    Kanske blir kort i ton, men jag måste iväg.
    Mitt hår är rakt, det är därför jag undrar

• Bride2B..

Okej...(?)! Vad ska du med en plattång till då??

• *Blomman*

Håller med Bride2B.. Cheramic Gama är verkligen bäst. Glöm inte att använda värmeskyddande medel innan du använder plattången så du skyddar håret. Keramikplattorna är skonsammare mot håret än de vanliga plattorna som finns till de billigare varianterna, plus de dyra äldre.

Det är stor skillnad mellan naturligt rakt hår och plattat hår.

• solkatt

Jag har VÄLDIGT rakt hår, tunt och fint är det också, så jag blev lite förvånad när min frisör sa att han gärna ville fixa till min frisyr med en plattång... Men det blev ursnyggt! Har inte köpt någon själv än, men är lite sugen...

Som *Blomman* sa, det är stor skillnad på naturligt rakt hår och plattat... tycker du ska testa

• maddisen

Bride2B..

Läste nämligen i en annan tråd att den skulle vara bra för rakt hår också, ville bara veta vad den gör för håret... Jag skulle vilja använda den varje dag om den är bra ju :) Avsyr verkligen mitt hår!

*Blomman* och solkatt

Hur blir håret? Fylligare? Slätare?

• *Blomman*

Håret blir som sagt platt. :)

När mitt hår är katastrof så använder jag plattången varje dag. Så om man sköter om håret så blir det inte skadat om man använder plattången varje dag.

• bimbim

maddisen
    Om du funderar på hur just ditt hår blir så be frisören plattånga håret nästa gång du är där. Då får du både se och känna hur det blir.

• Bride2B..

Jag kan inte rekommendera att platta håret varje dag eller ens varje vecka fastän man sköter håret för förr eller senare kommer det gå åt h*lvete då frisörtiden kommer komma då du "bara" ska klippa topparna. Jag har nu sedan i maj (då jag klippte mig sist) fått klippa mer än 5 cm för att allt var så slitet.. Nu ska jag tänka mig väldigt noga för.. råder att ni gör detsamma.... /J

Svar på tråden Plattång