• maddisen

Plattång

Eftersom ingen tycks svara på min fråga i tråden "vardagsfrisyrer" så provar jag att göra en helt ny tråd om detta.
    Tänkte bara höra vad en plattång gör för ett rakt hår och vad den kostar? Just nu har jag krusat håret, det går inte att ha det utsläppt annars, tyvärr... Provade det igår, vad fult det var! bara hängde och blev risigt. Åkte fram gjorde det med, irriterande!

• Svar på tråden Plattång
  • *Blomman*

Bride2B..

Har du värmeskyddande medel? Tänk på att håret slits mycket av värmen från fönen också.

Kan säga att mitt hår aldrig varit så här fint sen jag började sköta om mitt hår plus plattånga det. Vissa har skörare hår och tvärt om. En bra frisör kan råda hur ofta man kan platta håret osv. Men självklart ska man försöka låta bli att utsätta sitt hår för värme, vilken värme det än är. :)

• Bride2B..

Ja, jag köpte till värmeskydd när jag köpte plattången men det hjälper inte mycket tycker jag... namnet, "värmeskydd" är nog mer "skyddande" än självaste medlet... Jag är ofta i stort behov utav plattång eftersom jag har kruuuulligt och lockigt hår här o där, därför trivs jag mycket med rakt men kan inte ofta ha det pga att jag måste klippa mig hela tiden för att det ska se friskt ut.. snart har jag la inget hår kvar..! jag har försökt spara till långt i öpver 3 år men det har inte funkat eftersom jag måste klippa mig jämt för att det är slitet och fult... hur ska jag göra för att få långt hår?

Dessutom så tappar jag så mycket hår att jag börjar bli lite skallig vid pannan... jag har också sååååå mycket "baby hår" som man kallar det.. Någon som har tips på hur man kan göra??
    Jag har provat med inpackning men det gjorde ingen skillnad tycker jag..... :(

• *Blomman*

Hm...det låter inte bra. Har inte din frisör några bra tips?

• Bride2B..

Jag har haft min frisör så länge som jag kan minnas som frisör, men han sa att plattänger inte är bra från början.
    Men jag har inte gillat hans "verk" nu när jag liksom vuxit upp för han klipper mig alltid så kort, han har inte gett mig möjligheten att få det långa håret som jag sagt till honom att jag vill ha, så nu är jag på jakt efter en ny frisör i Göteborgområdet, någon som inte är dyr och som är j*vligt duktig på det han gör.

Finns det någon kanske som ni kan tipsa mig till?

• Monn

Som någon sa, det är stor skillnad på naturligt rakt och plattångat hår. Naturligt rakt kan väldigt ofta se livlöst och ibland till och med stripigt ut (ni vet, det delar på sig). Så blir det inte med ett plattångat hår.

Jag har lockigt hår och anvädner min plattång varannan dag. Det kankse är för mycket, men jag är noga med att ha i skyddande medel samt ha i inpackning en gång i veckan. Jag har plattångat håret i flera år och det blir faktiskt mindre slitet än om jag låter det vara lockigt (förmodligen för att det lättare blir trassligt när det är lockigt och då slits håret av när jag ska reda ut det).

• <:3 )~~~~

Jag använder plattång efter varje gång jag tvättat håret, alltså var tredje dag.
    Jag har ibland i bed heads-stylingprodukter, tro egentligen inte att det gör någon skillnad.
    Klipper mig ca var 3-4 månad och ber dem ta bort det som behövs vilket brukar bli ungefär 2-3cm.

Håret blir mer slätt när man plattar det än om man låter det självtorka eller fönar det. Det stora minuset med plattången är att du förlorar volymen i håret.
    GAMA's palltänger är de bästa på marknaden sägs det, jag har en och tycker den är super. Du bör ha en plattång med keramiska plattor eftersom det sliter mindre.

• Jolin numera gift!!

Jag plattångar håret varje gång jag duschat vilket är c.a var tredje dag...
    så att man inte får plattånga håret ofta är nog lite fel...
    det är väl som att föna håret dagligen, det sliter väl också på håret...
    Sen gäller det väl att vårda håret och toppa det...

• gift liten sessa (fd lillsessan)

Vad använder ni för stylingprodukter för att få håret att förbli platt? har torrt och lite frizzigt hår med självfall... Tips?

• Bride2B..

jag använderbara värmeskydd, "Sleek Look" från Materix.. Jag köpte den samtidigt som jag köpte min plattång och de rekomenderade den. Jag har frissigt, torrt och kruuuuulligt hår!!

• Fridaaaay

Du kan få köpa min plattång, jag har bara använt den 1 gång men kom på att jag trivdes i mitt lockiga hår. Den är en nordica.

Svar på tråden Plattång