• maddisen

Plattång

Eftersom ingen tycks svara på min fråga i tråden "vardagsfrisyrer" så provar jag att göra en helt ny tråd om detta.
    Tänkte bara höra vad en plattång gör för ett rakt hår och vad den kostar? Just nu har jag krusat håret, det går inte att ha det utsläppt annars, tyvärr... Provade det igår, vad fult det var! bara hängde och blev risigt. Åkte fram gjorde det med, irriterande!

• Svar på tråden Plattång
  • Jolin numera gift!!

jag använder inte mkt mer i håret, däremot har jag alltid tången hängandes så jag kan platta till det då och då...
    men under en dag behöver jag bara platta det en gång...

• maddisen

Tack för alla tips! Visserligen är de inte bara till mig, men tack i alla fall :)

• <:3 )~~~~

gift liten sessa
    Det förblir platt när du plattat det, om du inte, som jag, har hår som krullar till sig av fuktighet i luften.
    Om du inte förlitar dig på att det ska hålla sig finns det massor av straighterners som du kan använda. Kolla hos din frisör eller hos en välsorterad kosmetikaffär.

• gift liten sessa (fd lillsessan)

Förstår precis, fuktkruset kan man alltså inte bli av med?

• Apple Dumplin

maddisen,

jag kan också rekommendera GAMA:s Cheramic. Jag tycker det är lättare att jobba med de som är lite smalare och inte så breda. Det finns flera fördelar att köpa en "dyr". Dels så blir de varmare än många billigare sorter. Det kan tyckas slita på håret, men tvärtom så behöver man bara dra snabbt över hårstråna istället för flera gånger, det sliter då mindre. Sedan så blir de varmare fortare. De finns de med ånga men det sade min frisör att det sliter bara på håret, då stark värme och vatten inte är någon bra kombination för håret.

Ja det är verkligen skillnad på ett rakt hår och ett plattångat hår. Det var många i min omgivning som tyckte det verkade såå onödigt när jag köpte min, men så fort de sett resultatet gick de själva och inhandlade sina plattänger.

Plattänger är ju inte lika på modet längre (nu när man "ska" locka håret istället med locktång) som för ett par år sedan, så jag har sett många frisörer som rear ut sina GAMA för 500-600kr.

• maddisen

Ska kolla på en GAMA :) Hittade en Babyliss på Maxi för ungefär 300 kr.(tror jag) Har hört att det märket ska vara bra, men själva plattången kanske är sämre än GAMAS?

• maddisen

*Blomman*

Tur att man fyller år i oktober då ;)

• milla1

Har hört att GDH plattänger är de bästa. Någon som har provat?

• Bride2B..

Jag har PROBELM hår och jag köpte en Babyliss en gång, den kan jag INTE rekomendera... håll er till Cheramic GAMA..

Svar på tråden Plattång