• Höstbrud-04

25:e september närmar sig

Hej alla septemberbrudar!

Nu är det verkligen inte långt kvar! Hur har ni det med planeringen och bröllopsnerverna? Jag växlar mellen enorm gladje och viss nervositet, men här är det absolut under kontroll. HUr går det för er?

• Svar på tråden 25:e september närmar sig
  • Kasse

Kajsa, hur gick provsminkningen?
    Själv har jag under dagen pratat med han som har hand om festlokalen och han hade inte glömt bort oss (hade nämligen det som ett skräckscenario i går när jag skulle sova...) Allt var under kontroll där. Fick även kontakt med kantorn via mail och även där, superbra. Lugna puckar. Så jag är inte lika hysterisk som jag var i morse.

• kajsa kavat

Jo, sminkningen gick bra, sitter här å känner mig snygg *skratt*
    Kantorn ska vi träffa i morgon, hon ska spela lite för oss. Har fortfarande inte riktigt bestämt oss så hon skulle ha med sig lite olika alternativ. Då kanske man i alla fall kan bocka av en sak till från listan efter det..

• kajsa kavat

Våra ringar är klara!!! Åh vad spännande!! Han sa att han va jättenöjd och att devar jättefina Han ska bara fixa gravyren också, ksa hämta dem på måndag!!

Besöket hos kantorn var bra. Hon verkar vara en riktig pärla! Så nu ska det nog bli fint!

Kram på er

• KKB

Åh va härligt kajsa! Jag skall till guldsmeden på lunch och kolla hur det går. Kanske får hälsa på min förlovningsring också som är där *känner mig naken* ;)

Håret är nu slingat och vigselprogram håller på att ihopsättas. Igår tittade vi på .mp3 samlingen och valde en massa låtar till festen också!

9 dagar kvar tjejer, dvs enkelsiffrigt :D

• meer

Kul att höra att alla har lite att göra, blev nervös när KKB skrev att det är ensiffrigt nu, snart kan vi börja kolla vädret för bröllopsdagen...

Hos oss går det hyfsat, satt till 12 igår och häftade festprogram och vigselprogram... så det känns hyfsat(har dock 180 sigiller som skall komma på plats på festprogram och vigselprogram!, låter lockade va )

Lite krångel med bandet, de vill inte spela under middagen... fast de har sagt det innan, ni vet inte vart man kan hitta instrumentella snapsvisor?

Hoppas att man kan få gjort så mkt som möjligt denna veckan så att det blir lite lugnare dagarna innan bröllopet, så man kan gå och längta och "drömma sig bort".

Måste ju oxå börja planera för bröllopsresan, vill ju inte stå på söndagen och packa "hela" dagen, då vill man ju mysa.

Skulle vilja hämnas på möhippegänget och svensexegänget, vet ni någon rolig lek som man kan göra?

• Kasse

Ja, himmel, jag tänkte också på att det bara är 9 dagar kvar. Kände att jag hade koll på det mesta, men jag blir tyvärr lite stressad när jag läser era inlägg. Har alla vikt och häftat klart sina festprogram? Och vikt och häftat ihop sina vigselprogram också? Och då undrar jag, hur många sidor har ni i ert vigselprogram??? Vi kommer bara ha ett A4 sin är vikt på bredden så att säga... hjälp blir mer påverkad än vad jag tror.

I går fick jag iallafall en liten möhippa av mina kollegor. God mat och gott vin. Jättetrevligt var det!

Nä, jag får väl ta och skriva en lista på vad som måste göras... och försöka lugna ner mig
    Ska ni vara lediga något innan lördagen? Jag är ledig torsdag och fredag nästa vecka.

• KKB

Jag är ledig hela nästa vecka!!!

Skall vika och häfta mycket den veckan

Vårt vigselprogram är 1 A4 blad vikt, med ett halvblad i mitten. Allting är då ihop fäst med lite omslag och band, ganska snyggt om jag får säga så!

• Kasse

KKB, så du är inte helt färdigvikt än då
    ...
    Vad skönt för dig att vara ledig hela nästa vecka. Jag hoppas att två dagar räcker för mig, men det gör det säkert!

• kajsa kavat

Vårt festprogram är ju inte ens färdigt än!! Så något vikande är det inte tal om här Vigselprogrammet är i stort sett klart, det blir jätteenkelt bara ett blad så där blir det inga problem.

Jag skulle vara ledig från och med onsdag nästa vecka men nu har jag lyckats ta flexledigt även på tisdagen, så det känns ju väldigt bra

Dessvärre kommer min sambo ha en dugga dan innan bröllopet så han är ju aningnes stressad Själv har jag börjat coola ner mig, inser att det nog kommer fixa sig!

Kram

• meer

Någon som har kollat vädret?

Orkade inte göra någonting igår... vi får väl se om jag orkar idag.

Har ni fått era brudklänningar ännu, sys upp,köpt el hyrt?

Ringarna har de kommit? Vi får inte våra innan den 23 september...

Ni vet inte vart man kan hitta instrumentella snapsvisor?

Skulle vilja hämnas på möhippegänget och svensexegänget, vet ni någon rolig lek som man kan göra på bröllopet?

Svar på tråden 25:e september närmar sig