• Höstbrud-04

25:e september närmar sig

Hej alla septemberbrudar!

Nu är det verkligen inte långt kvar! Hur har ni det med planeringen och bröllopsnerverna? Jag växlar mellen enorm gladje och viss nervositet, men här är det absolut under kontroll. HUr går det för er?

• Svar på tråden 25:e september närmar sig
  • meer

Hejsan alla 25:or...

Ja, nu börjar det närma sig, hade provuppsättning och provning av brudklänning igår. Kul att se både frisyren och klänningen på en gång, kände mig lite som en brud redan då.

Det kommer bli jättefint!!! Nu börjar det kännas som jag skall gifta mig innan har det mest känts som att det är en fest vi anordnar. Snacka om att det var mkt spray och hårnålar att plocka ut igår kväll, fick kramp i armarna(av att hålla dem uppåt så länge )

Vårt festprogram & bordsplacering är klar(är inte ihopsatta ännu men printade) även vigselprogram är printat men ej ihopsatt.

Tärnans och brudnäbbens(vår dotter 1,5 år) klänning är klara skall bara sy sömmen nertill.

Min slöjan måste dock göras kant på, någon som har en ide om hur man gör det snyggt och enkelt?

Ring(alliansring, vit guld, 7 diamanter) är beställd och våra förlovningsringar är inlämnade för puts och gravyr(killens).

Känns som det är hyfsat koll på läget men men snart kanske paniken infinner sig...

Fast jag läääääääängtar... skall bli så roligt!!!

• kajsa kavat

Är det bara jag som har panik och inte känner att jag har koll på läget??

• meer

tror du inte att du har rätt bra koll om du skulle sätta dig ner och kolla igenom allt, tror tyvärr kanske att jag skulle bli mer nervös om jag satte mig ner och kollade igenom allt.
    Är lite av ett kontrollfreak...

• kajsa kavat

njae..det är ju just det som är problemet..vi har gjort en lst apå saker att göra och jag insåg då att det finns maaaaaaassor kvar :-O

• Kasse

Kajsa, du här har du en till. Kunde inte sova i natt för att tankarna snurrade hej vilt. Har en miljon grejer på jobbet också så jag är superstressad och går omkring med en känsla av panik hela tiden nu. Så jag ska försöka delegera ut lite mer grejer. Jäkla skit, jag som mådde så bra i går juuuuuu!

• kajsa kavat

Kasse: då är det inte bara jag då i alla fall *suck*
    Tror väl att det kommer att ordna sig ändå till slut, men inge kul att stressa runt de sista dagarna heller, man vill ju hinna njuta oxå

• KKB

Ja, vi skrev världens längsta "ATT GÖRA" lista igår kväll, trots en kanonproduktiv helg! Träffade toastparet och det kändes mycket bra, de har så bra koll! Hade tänkt på massor av saker och tar uppgiften på allvar, vi är välsignade :)

Vilket fint väder vi hade i helgen förresten! Hoppas det håller i sig...

Förresten, här kan Ni se samlingen av tips trådar jag har sparat på, kanske något här som kan hjälpa andra!

hem.passagen.se/valbo/brollop.html (tips)

www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m686017.html (A till Ö)

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m401496.html (Om Ni fick välja något Ni skulle göra annorlunda)

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m532952.html (i väskan)

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m667494.html (checklista/tips)

www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m684256.html (tips)

• Kasse

Tack KKB för länkarna. Ja, det blir till att göra en lista på saker att göra. OCh en delegationslista också tror jag. Jag tror säkert att det hela kommer bli bra, men just nu... hua...

Hade också kontakt med toastmastern i förra veckan. Han har verkligen koll på läget så det känns superbra!

Det blir bra till slut, jag vet det!

• kajsa kavat

Fasen, nu blev jag ju ännu mer nervös
    Insåg att jag hade ännu mer saker att fixa

• kajsa kavat

För övrigt sitter jag här å väntar på att smink-tjejen ska komma och prov sminka mig

Svar på tråden 25:e september närmar sig