• Jenny28

målar ni tånaglarna?

ja jag veeeet ... en jättebagatell men jag är ändå nyfiken!

målar ni tånaglarna o isf vilken färg?

brukar alltid ha mina i nån mörk röd färg på somrarna men det känns inte riktigt som om det passar sig...

• Svar på tråden målar ni tånaglarna?
  • MissNicka

Ja....de e klart att de ser långa ut om man inte klipper dem korta först...hmmm det är ju en förutsättning...givetvis. Dessutom skall det ju bara anas att det är fransk manikyr och inte lysa så som det gör på händerna. Därför målar man över med ett svagt lack!! Men smaken e ´ju som baken...

• EllenDellen

Ja, fast det gör jag alltid på sommrarna för jag tycker oxå att tår är ula och då blir de lite finare med lite färg. Har nog mörkröda eller lite guldiga eller nåt på mitt bröllop!

• bits

Jag malade mina tanaglar ljusbeiga eller ljusrosa ibland forut, innan min man och jag blev tillsammans, men han avskyr malade tanaglar, sa det har inte blivit av sedan dess, han alskar nar naglarna ar korta och omalade pa mjuka valvardade fotter, han ar lite fotfetischist faktiskt!

Ibland sa fragar jag honom pa skamt om jag kan mala tanaglarna roda, och han som annars ar ett enda stort smajl ser helt gratfardig ut, ha ha!

• Divina

Finns inget så omsakligt,vulgärt och okvinnlig som att måla tånaglarna i blått,grönt eller andra mörka färger . Det ska ju vara feminina färger som pärlemorrosa och själklart ska man ALLTID ha samma färg på händerna.Är man kvinna ska man inte ha så grova färger som de ovannämnda såklart.Sedan ska man alltid ha sina naglar målade året runt.Jag tycker att man alltid ska sköta om sig,ALLTID!

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Cinderellan

Jag målar mina tånaglar i samma färg som på händernas naglar och oftast i en rosatonad eller rödtonad färg. Speciellt snyggt på sommaren då man har fått lite solbränna. Så ser man och känns lite fräschare och kvinnligare, utan färg ser det ut som karlafötter *ler*

• bits

Jag tycker inte att det ser ut som karlfotter om man inte malar tanaglarna, det beror ju helt pa hur man skoter fotterna, om man filar och klipper naglarna och filar och smorjer in fotterna och gar i okej skor sa tycker jag att det ar finare an t.e.x ett par krokiga tar med roda naglar som ar langa, eller skrovliga halar (jag har sett ett par skrackexempel)

Men det ena behover ju inte utesluta det andra sa klart, sa lange fotterna ar valskotta och inte alltfor missbildade av spetsiga skor sa tycker jag att man ha ha vilken farg man vill, eller helt omalade

• brudimaj

Jag hade stora planer på att gör pedikyr själv ,sen tänkte jag gå på salong och göra det, ....sen tänkte jag -Äh, jag hinner inte riktigt, jag kommer ju ha hel tå på skon så det sys inte. Jag satsade pengarna på manikyr och 3 stenar på varje ringfingernagel! Fina fötter har jag somdet är!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden målar ni tånaglarna?